Onze dochter is 5 dagen oud. Haar broer (2 jaar) is gisteren eind van de middag thuis gekomen. Vandaag dus eerste volledige dag met compleet gezin. En m'n man is nu al op.
Omdat m'n man voor de oudste overdag moet zorgen doe ik de nachten alleen.
Vannacht heeft onze dochter na 2 gebroken nachten eindelijk goed geslapen.
Natuurlijk wordt m'n man snachts ook wel wakker wanneer ze huilt, maar hij kan blijven liggen.
Onze zoon vraagt veeel om aandacht van papa. Wil alleen met hem spelen. Hij was al een papa's kindje en nu hij zo lang weg is geweest en de komst van z'n zusje is het nog erger geworden. Papa kan niet eens rustig naar de wc.
Aan het eind van de middag was papa helemaal op en ben ik maar zoveel ik kon bij gaan springen.
Papa is chagrijnig en kort af.
Ik weet niet hoe we de komende weken gaan doorkomen.
Vind het ook moeilijk om echt met hem mee te leven, omdat hij wel kan slapen. En ik vaker wel alleen (soms hele weekenden) ben geweest met onze zoon en dat ook gewoon heb gedaan.
(Op maandag heeft hij altijd papa dag, maar die vult hij dan met zwemmen, samen was doen, slaapje en lang boodschappen doen, zodat hij niet "doelloos" een hele dag hoeft lopen te spelen)
Iemand tips?
Kan je misschien hulp vragen? Goede vrienden van mij hadden hetzelfde. Ik heb toen een dagje en weekendje vrij genomen om te helpen. Soort vliegende keep. Stukje wandelen, ff koken. Vond ik fijn om te doen voor ze en het hielp :)