35 Reacties

één maand geleden

Nee, ik heb dat ook. Af en toe een dag trek ik dan maar, omdat ik het anders zo sneu vind. Maar eigenlijk is naar bed brengen ook te pittig voor mij. Dit kun je best aangeven.

één maand geleden

Als hij alle andere dagen doet, kan je hem toch 1 avondje gunnen?! Hij krijgt door het sporten testosteronen en creativiteit in zijn brein wat ook in het voordeel vab de vrouw is. Probeer het je zelf zo makkelijk mogelijk te maken, bijv. Om 17 uur pijama aan 17:30 eten en dan rustig aan naar bed. You can do it! 😘

één maand geleden

Lastig, dit kunnen jullie denk ik alleen zelf beslissen. Maar ik herken het gevoel van hoogzwanger en geen energie hebben maar door de wisselende (avond)diensten van mijn vriend ben ik toch 3x per week alleen thuis met mn zoontje. Alles duurt hier die avonden ook extra lang omdat ik hem niet meer kan optillen 🫠

één maand geleden

Reactie op Truusvdv123

Nee, ik heb dat ook. Af en toe een dag trek ik dan maar, omdat ik het ander ...
Thanks. Jij dus ook:) ik besef me nu dat straks als de baby er is het waarschijnlijk überhaupt even geen optie is dat 1 van ons gaat sporten rond 19u. Dan is het echt spits tijd, lijkt me.

één maand geleden

Reactie op janne90

Lastig, dit kunnen jullie denk ik alleen zelf beslissen. Maar ik herken het ...
Klinkt héél pittig!!

één maand geleden

Reactie op AvontuurlijkeSchild2024

Als hij alle andere dagen doet, kan je hem toch 1 avondje gunnen?! Hij krij ...
Ik gun het hem, maar het voelt heel erg alsof het me niet lukt (dat kan ook deel hormonaal zijn dat ik denk dat ik het niet aankan). Rond 18u ben ik nog wel OK maar echt elk kwartier daarna val ik steeds meer om van vermoeidheid.

één maand geleden

Ik ben goed beroerd geweest in de zwangerschap en ook te moe geweest om zoiets te doen, of als ik het deed was het eigenlijk teveel. Dus ik kan me dit heel goed voorstellen dat je gewoon moet zeggen dat hij nodig is om haar op bed te leggen of als back up omdat het alleen soms lukt. Luister naar je eigen gevoel. Als hij haar volledig klaar maakt voor bed al wat eerder(pyjama aan, tanden poetsen, boekje lezen etc) en ze alleen nog erin gelegd moet worden, of haar er wat vroeger in leggen door de papa kan helpen. Maar als dat niet werkt, niet genoeg is en je dan nog steeds back up voor nodig dan moet je zorgen dat je die hebt, of dat hij eerder terug kan komen of later kan gaan als je het wel wil testen. Lastige keuzes maar jij voelt wat wel en niet kan, niemand anders.

één maand geleden

1x in de week is niet veel maar ik snap je wel. Mijn vriend paddelt graag en wij hebben de afspraak nu dat hij mag padellen zodra de kinderen op bed liggen. Ik trek dat ook alleen niet meer. Het tillen van de jongste word mij te zwaar en na een dag met 2 kinderen ben ik gewoon gesloopt. Zo helpt hij mij door rond bed tijd thuis te zijn maar hij kan alsnog wel sporten.

één maand geleden

Ik ben ook hoogzwanger werk nog ongeveer 11 uur per dag (en ik heb echt wel klachten 🤣). Ik kom thuis rond 19h20, ruim op, maak eten en mijn vriend komt pas thuis tegen 21h25. Ik zou hem dus gewoon zijn ding laten doen voor die ene avond. Het lukt je vast wel! Succes

één maand geleden

Je kunt hier alleen samen over beslissen, maar als je man dan wel op tijd thuis is van het werk zou je misschien alles naar voren kunnen schuiven? Zodat je dochter al op bed ligt voordat hij weg gaat? Zij kan toch nog geen klok kijken 😉 Het helpt mij ook om op dagen dat mijn man laat thuis is van werk en dus niet kan helpen, om dan overdag extra rust te pakken. En verwachtingen los laten, geen discussies aan gaan met je peuter, dan maar even minder goed tanden poetsen bijvoorbeeld, dat soort dingen.

één maand geleden

Voor die ene avond.. geef hem ook even zijn uitje.😌 Als het ging om elke avond oke.. maar kom op.. Ik 2 peuter onder de 3.. ik ben ook moe.. maar klagen helpt niet hoor. Sorry.. Misschien niet het antwoord waar je op hoopte.. Maar idd je stelt je een beetje aan..🤭😘 Kom op moeders je moet nog hele bevalling gaan doen.. en straks 2 kleintjes.... 💪

één maand geleden

Ik vind niet dat je te veel vraagt. Het is maar tijdelijk. Als de baby er eenmaal is en jullie hebben een nieuw ritme, dan kan hij weer sporten met zijn groep.

één maand geleden

En er zijn vast genoeg alternatieven! Kan hij geen andere sportgroep vinden? Desnoods een online sportgroep die hij thuis kan volgen?

één maand geleden

Wij hebben hetzelfde gehad... Zeker toen ik nog erg beroerd was lukte het slecht om mijn dochter naar bed te brengen, omdat ze soms ook een draakje kan zijn als ze moe is. Mijn vriend heeft voor een ander sport groepje gekozen om kwart over acht (2x per week)nadat het een paar keer gewoon echt niet ging😥 Wat ook hoort bij het avondroutine is natuurlijk alles opruimen etc beneden... We kunnen het nu meer in de avond samen doen en ik ben er erg blij mee. Met twee kinderen zal het inderdaad niet makkelijker worden (denk ik)

één maand geleden

Ik ben zwanger van de 4e, dus 3 kids rondlopen. Ook hoge bloeddruk en zwangerschapsdiabetes. Toch gaat alles gewoon door, ook al ben ik moe. ( Oudergesprekken, brengen naar sporten, huiswerk etc) Ik zou hem die ene avond gewoon laten gaan en het toch zelf proberen. Als je straks twee kindjes hebt, zul je er soms ook alleen voor staan. En je hebt allebei wat vrije tijd nodig en een uitlaatklep. Helaas valt zo'n uitje met vrienden soms op een vervelende tijd waarbij het thuis spitsuur is.

één maand geleden

Reactie op Felfel93

Ik ben ook hoogzwanger werk nog ongeveer 11 uur per dag (en ik heb echt wel ...
Zijn je kinderen nog bij oppas/opvang tot half acht elke dag?? Lijkt me vrij heftig dit schema

één maand geleden

Reactie op …….jaaa

Thanks. Jij dus ook:) ik besef me nu dat straks als de baby er is het waars ...
Precies. Wij zijn van het alles samen uitvinden, dus tot die tijd even focus op ons. Tussendoor tijd vinden voor onszelf maar op belangrijke momenten toch samen.

één maand geleden

Als het mijn man, zou ik hem dit gunnen. Ondanks de moeheid, alles gaat gewoon door. Na de avondroutine kan ik dan lekker op de bank of bed. Mijn man sport 3 avonden en ik 1, dan zijn we alleen met de avondroutine en blijven we straks met 2 kinderen ook doen. Natuurlijk alles in overleg en alles, maar zou het persoonlijk wel apart vinden als een van ons nooit om 7u van huis kan omdat de kinderen naar bed moeten.

één maand geleden

Gunnen? Heeft toch niks te maken met gunnen... Wellicht lukt het wel als je vriend al wat voorbereid zoals eerder genoemd, pyjama alvast aan enzo. De laatste weken van de zwangerschap zijn echt wel veel zwaarder dat merk ik ook zeker maar tegelijkertijd het is maar 1 avond per week. Zou het sporten een half uur later kunnen? Kunnen jullie het niet proberen.of zit je vriend gelijk ergens aan vast? Lijkt mij wel dat als straks de baby er is het niet alleen te doen is de eerste paar weken? Ik vind niet dat je teveel vraagt als het je echt niet lukt. Als het gaat om willen ja dan kun je er misschien nog eens over na denken of het wel redelijk is.

één maand geleden

Reactie op Dalia24

Wij hebben hetzelfde gehad... Zeker toen ik nog erg beroerd was lukte het ...
Om het makkelijker te maken voor jezelf kun je ook kritisch kijken naar; wat moet er nu? Het opruimen kan je man misschien alsnog doen, als hij terug is van het sporten. Die rommel blijft ook wel een uurtje langer liggen, loopt niet weg en wordt ook niet erger. Soms mag je ook minder streng zijn voor jezelf en daarmee ruimte creëren voor jezelf en je partner. Het is gewoon een pittige tijd, maar die zal inderdaad ook nog wel even duren…. Als de baby er is komen er ook weer zware weken aan.