12 Reacties

één maand geleden

Hoihoi, ik heb dit ook gedaan met mijn eerste en was zo fijn om dit te doen! Heb je toevallig tiktok? Ik zoek altijd #freezermealprep #freezermeals Staan er heel veel lekkere recepten op

één maand geleden

Ik zag vorige week het volgende voorbij komen; https://miljuschka.nl/het-ideale-kraampakket-zo-stop-je-de-vriezer-vol-eten-voor-tijdens-de-kraamweken/?fbclid=PAZXh0bgNhZW0CMTEAAaa4ssYv2iQnFVBiteFvebjx_iTuq5M_SbDeXT2j5yXyMxBWCiINs5OrkVs_aem_lSyo1iWejkTYsvwJoqtllg

één maand geleden

Deze groentestoof laat zich supergoed invriezen en kan je combineren met couscous, parelcouscous en naanbrood voor een beetje variatie. Af te maken met verse koriander en amandelen, supersmaakvol dus hier gaan we hem echt in bulk maken! https://www.ah.nl/r/870006 Verder gaan we voor lasagna en moussaka. En als je graag vlees eet is Barbacoa (Mexicaans stoofvlees) ook super ingevroren, je moet alleen wel van een beetje pit houden. Ik ben er echt dol op, omdat alle smaken heerlijk doorstoven en het fijn combineert met rijst, polenta, stamppot, wraps en guacamole en friet met sperzieboontjes https://www.culy.nl/recepten/mexicaans-stoofvlees-barbacoa/ Tot slot niet echt te preppen, maar we bevallen lekker aan het begin van het stamppot seizoen. Dus mijn vriend mag zich vast voorbereiden op voorgegaarde stamppot aardappelen met verse andijvie en veggie worst/spekjes! Net zo veel werk als een diepvriesmaaltijd opwarmen en toch weer wat anders door de rauwe andijvie ❤️

één maand geleden

Ik volg Lynn en zij maakt voor anderen weleens kraammaaltijden voor in de vriezer. Wellicht dat je hier iets aan hebt: https://www.instagram.com/reel/C5sULJhNkar/?igsh=djV1OHhqa24zaHVl Je kan alle recepten op haar Instagram vinden

één maand geleden

Volg! Vorige zwangerschap niet gedaan maar nu wil ik het wel gaan doen 🙂

één maand geleden

Zelf eet ik graag deze, had m toen gemaakt voor een vriendin in haar kraamweek. Lekker met rijst of naanbrood. Zelf voeg ik wat minder water toe, hou namelijk meer van dikke curry. Je kan later altijd nog curry toevoegen https://uitpaulineskeuken.nl/recept/rode-curry

één maand geleden

Ik volg ook. Wil t ook graag gaan doen en inspiratie is welkom!:)

één maand geleden

Supergezond en boordevol vitamines & mineralen en makkelijk in te vriezen; bottenbouillon ❤️. Je maakt het heel simpel in de slowcooker met mergpijpjes, een hele ui met schil doorgesneden, teentje knoflook, laurierblad en pas als het klaar is wat zout toevoegen. Of kippenbouillon; 2 grote kippenbouten met bot 24u zacht laten koken, botjes eruit halen en prei, bleekselderij, wortel en gember toevoegen en op smaak brengen met kruiden (met genoeg groenten is dit een aardige maaltijdsoep). 'Er zitten ontzettend veel voedingsstoffen in deze langzaam gegaarde botten bouillon. Het zou volgens de Chinese geneeskunst bijdragen aan het opnieuw opbouwen van het bloed en het herstellen van de nierfunctie. Essentieel om vermoeidheid te bestrijden. In deze bouillon zitten vele mineralen, maar ook gelatine. Dit is een gelachtige substantie die het collageen versterkt. Collageen helpt bij het helen van wonden en het herstellen van je lichaam, cruciaal tijdens de kraamtijd. Daarnaast is je spijsverteringskanaal dol op gelatine, het helpt je te ‘verwarmen’, je voedsel te verteren en je stoelgang te stimuleren. Volgens de Ayurveda helpt het om je lege & koude lichaam (staat na de geboorte) te herstellen.' https://dubbelzen.nl/voeding-tijdens-de-kraamtijd/#:~:text=Kracht%20van%20botten%20bouillon&text=Essentieel%20om%20vermoeidheid%20te%20bestrijden,lichaam%2C%20cruciaal%20tijdens%20de%20kraamtijd.

één maand geleden

Soepen doe ik zelf niet. Dat is een kwestie van boullion maken, groenten en vlees erin en klaar. Dat is iets wat zelfs mijn partner nog wel voor elkaar krijgt. Vind het zonde als dat dan de vriezer vult. Vorige zwangerschap had ik: Nasi Bami Babi ketjap spek met sajoor bonen Babi ketjap met sambal bonen Kip tandoori Pasta rode pesto Pasta ham kaas oven Pasta met bacon en doperwten Zuurkoolschotel Spitskoolschotel Snijbonen stampot Boerenkool stampot Opgebakken bietjes Zoete aardappel met pompoen stampot Tikki massala (verspakket ah). Ik vond dit lijstje en nu ligt het weer klaar. Ik vries dit gewoon plat in in ziplock zakjes. Ontdooien en opwarmen in een bakje. Wij eten dit gewoon in de weken voor de geplande keizersnede en ik maak dan dubbel. Meestal kan ik dan per gerecht 4 a 5 soms 6 maaltijden totaal dan invriezen voor ons en onze zoon. Soep of gebakken aardappelen en zelfs gekookte aardappelen met vlees dat lukt mijn partner wel. Ondertussen heb ik nog wat slowcooker recepten die mijn partner wel red. Dan hebben we voor een week of 6 minimaal na de bevalling niet veel nodig en weinig kookwerk. Wij hebben wel een grote vriezer met 5 lades. Dit zijn gerechten die goed op te warmen waren met de magnetron.

één maand geleden

Vorige keer ook gedaan en dit keer weer van plan :) Ik had allerlei ovenschotels gemaakt (duurt wel wat langer voor het klaar is, maar wel heel weinig werk en vind ik zelf lekkerder dan uit de magnetron). Bijvoorbeeld: - aardappelen met (vega) gehakt en wortel (als je googled krijg je lekkere recepten hiervoor) - Prei/kerrie/aardappelen/gehakt - hartige taart met groenten - lasagne (klassiek of met spinazie) - Moussaka Daarnaast eenpansgerechten, zijn ook makkelijk op een bord of bakje op te warmen. Bijvoorbeeld: - paddenstoelenrisotto - rode bieten risotto - stamppot - curry (mijn favoriet is met bloemkool en kikkererwten) - stoofpotje van jackfruit (hier warmen we dan wat airfryer frietjes bij op) En ten slotte: vergeet de tussendoortjes niet! Was ik vorige keer wel vergeten, maar vooral als je borstvoeding geeft heb je de hele dag honger, dus ben van plan nu wel veel te maken, bijvoorbeeld: - bananenbrood - eiwitrepen - hartige muffins - suikervrije worteltaart

één maand geleden

Reactie op Cv-ketel

Vorige keer ook gedaan en dit keer weer van plan :) Ik had allerlei ovensc ...
Vries je dit allemaal in of hoe doe je dit met de oven schotels?

één maand geleden

Reactie op Elisa124

Vries je dit allemaal in of hoe doe je dit met de oven schotels?
Ovenschotels vries ik in glazen bakjes van de IKEA in. Daar kan gewoon een plastic deksel op. Die deksel haal je eraf en dan kan het bakje zo de oven in 😊 Zijn die van de 365+ serie.