6 Reacties
één maand geleden
Hoi, ik heb bijna mijn hele zwangerschap labetalol gebruikt en de laatste 5 weken zelfs 900mg per dag om mijn zwangerschap zo lang mogelijk te rekken.
Je bent zelf natuurlijk degene die kiest of je het neemt of niet. Maar de schade van een zwangerschapsvergiftiging is voor mij veel groter geweest dan de mogelijke opstart problemen die een bijwerking zouden kunnen zijn van medicatie.
één maand geleden
Ze geven je dit niet voor niks ik ben met 29 weken opgenomen door het wkz met een hoge bloeddruk en met de labetanol nog kunnen rekken tot week 32 en toen was mijn bloeddruk nog hoger en gelukkig stabiel te kunnen houden met de labetanol. Ons kleintje is met week 35 gehaald met een spoed keizersnede maar aan zijn glucosespiegel is op pijl gebracht met infuus omdat die wat lager is weet niet of het door de labetanol kwam of omdat hij klein is want zijn geboorte lengte is 38cm en gewicht 1540g. En de ademhaling kan ik aan hem niks merken en hij doet het heel goed. Hopelijk maakt dit je wat rustiger😉
één maand geleden
Reactie op MerelR94
Hoi, ik heb bijna mijn hele zwangerschap labetalol gebruikt en de laatste 5 ...
Helemaal mee eens hoor, ik ben er al wel mee begonnen want zwangerschapsvergiftiging is natuurlijk nog veel gevaarlijker. Maar heeft jou kleintje hier verder niet van over gehouden?
één maand geleden
Reactie op kel1987
Helemaal mee eens hoor, ik ben er al wel mee begonnen want zwangerschapsver ...
Bij mij is dan zwangerschap vergiftiging geconstateerd bij week 29 omdat onze kleintje klein was en want hij liep 5 weken achter op groei en een hoge bloeddruk en bij mij werd al gezegt je mag tot max 37 weken lopen. Doe waar jij je goed bij voelt.
één maand geleden
Reactie op kel1987
Helemaal mee eens hoor, ik ben er al wel mee begonnen want zwangerschapsver ...
Nee gelukkig niet! Mijn zoontje is met 34 weken geboren en heeft geen van de bijwerkingen gehad die je beschreef. Mijn dochter is nu met 36 weken geboren en haar eerste glucose meting was mislukt maar daarna was alles perfect dus denk dat het eerder toeval was dan dat het door de labetalol zou komen😉