Helaas het nieuws gekregen dat ik medisch word (bijna 37 wk) ivm een bloeddruk die steeds op het randje is (hij is twee keer 145/150 - 80 gemeten).
Verder voel ik mij topfit, heb ik geen zwangerschapsvergiftiging (inmiddels al 2 x getest) en doet de baby het heel goed, dus ik baal er flink van. Ik ben steeds zo enorm gestressed over de bloeddrukmetingen, dat ik er eigenlijk van overtuigd ben dat dit mede daardoor komt.
Van nature ook al een redelijk gestressed persoon (daarnaast ook echt net 3 dagen pas met verlof) en heb nooit een lage bloeddruk gehad, dus eerlijk gezegd voel ik zelf ook niet helemaal de noodzaak. Dit ook aangegeven, maar er was geen keuze. Helaas, ik had heel erg graag thuis bevallen. Kromme is dat ze zelf ook aangaf dat bevallen met deze bloeddruk thuis geen extra complicaties meebrengt, het gaat echt om het feit dat ik risico loop op zwangerschapsvergiftiging nu of dat de placenta minder goed werkt.
Dus even een domper voor mij. Wel aangegeven dat zolang alles goed blijft gaan en mijn bloeddruk niet stijgt, ik geen medicijnen wil en ook het inleiden zo lang mogelijk wil rekken. Daar willen ze het volgende week over hebben.
Zijn er dames met ervaringsverhalen of die in hetzelfde schuitje zitten? 💗
Ik ben toch een beetje bang dat ik volgende week bij de nieuwe controle word genoodzaakt om medicijnen te nemen of wel snel in te gaan leiden.. Voel me een beetje machteloos, mijn gevoel zegt namelijk dat het gewoon goed zit 😞