13 Reacties

3 weken geleden

Hoi, Vlees bij de vleesgroothandel. Kip van turkse winkels (invriezen in zipzakjes). Rijst bij indiase pakistaase winkels (20 kilo zak) top kwaliteit en veel goedkoper dan de supermarkten. Basis boodschappen bij lidl of aldi en derest kopen in de aanbieding/ bonus, 1+1 gratis etc.

3 weken geleden

Mijn tips: Weekmenu op basis van de aanbiedingen. Vlees in bulk alleen in de aanbieding kopen (bijv bij de Turkse slager is het vaak al goedkoper). Diepvriesgroente, -fruit en -vis. Verser en goedkoper! Koekjes & cakes zelf bakken. Zelf brood bakken (ook nog eens veel lekkerder). Knijpfruit zelf maken en gebruik maken van herbruikbare knijpzakjes. Vries restjes in en houd een ‘kliekjesdag’. Qua uitjes: VakantieVeilingen, social deal etcetera in de gaten houden. Sowieso je eigen eten/drinken meenemen ipv daar halen. Luiers/doekjes: kruidvat goedkoopavond afwachten bijv. Misschien een gekke maar vermijd parkeerkosten en loop dat stukje extra (ook nog eens fijn die extra stappen 😜). Check of je nu eventueel recht hebt op (extra) toeslag(en). Loop al je verzekeringen na qua prijs/dekking/noodzaak. Bel je internet/tv provider voor korting. Schrap eventueel streamingdiensten en wil je bijv wel iets op HBOmax kijken? Sluit het dan maar voor 1 maand af. Heb je een hypotheek? Laat je huis opnieuw (online) taxeren of op basis van de WOZ waarde krijg je vaak rentekorting! Dit is wel alleen als je geen nhg hebt. Ook kan bijv een nieuw energielabel rentekorting opleveren als je de isolatie hebt verbeterd van je huis. Eigen of kinderkleding via Vinted of marktplaats halen. Mobiel abonnement vergelijken als die verlengbaar is/afloopt. Ken er vast wel nog meer haha maar dit is wat me nu te binnen schiet 😁.

3 weken geleden

Ik heb de app Too good to go en koop daar vaak brood van de bakker. Je krijgt vaak een zak vol voor maar 1 of 2 euro. Je moet wel even door krijgen hoe laat welke winkel zijn aanbod erop zet, zodat je niet net naast grijpt. Ik vries al het brood standaard in - tel uit je winst. Je kan daar ook vaak pakketten van de supermarkt op kopen, maar dan krijg je vaak net spullen waar je niet perse fan van bent (vaak magnetronmaaltijden, waar ik persoonlijk niet zo van hou maar helemaal prima als jij dat wel vindt natuurlijk!) Voor uitjes heb ik de vriendenloterij kaart. Kijk maar eens naar hun aanbod van musea en uitjes , zit best wat tussen! Ga je 1x per maand ergens heen, dan heb je het er al uit. En daarnaast leuk om van tijd tot tijd bijv. Shampoo te winnen bij hun ;) echt grote geldprijs nog nooit gehad haha. Als mijn dochtertje slaapt (slaapt 9,5/10 keer aan de borst) vul ik vaak een enquête in van Norstat Panel. Dan krijg je per keer een aantal punten en spaar je voor cadeaubonnen. Ik kies dan altijd de bol.com cadeaukaarten, handig. :)

3 weken geleden

Wij wonen redelijk dicht bij de Duitse grens. Luiers zijn daar ongeveer de helft van het geld een boodschappen een stuk goedkoper. Ook hier menus op basis van aanbiedingen, maar ook voor andere producten, cadeaus, wasmiddel, mascara noem het maar. Dit kost wel tijd maar loont enorm. Ik maak ook elke maand budget op na t salaris. Dan verdeel ik alles in spaarpotjes en een klein boodschappen bedrag op de lopende rekening. Hierdoor denk ik altijd dat het geld op is en maak ik betere afwegingen of dingen nodig zijn. Het klinkt stom, maar hierdoor konden we zelfs in de studententijd met 1 heel matig loon toch een beetje sparen.

3 weken geleden

Vaker cash gebruiken! Dat maakt veel inzichtelijker wat je uitgeeft

3 weken geleden

Same here. Per januari andere baan nadat ik een half jaar in de ww heb gezeten omdat mijn contract niet werd verlengd 🤡. Sindsdien al achteruit op wat ik binnen krijg maar momenteel is mijn geld zo goed als op. Wat ik dus doe is telkens als ik iets wil kopen, bedenk ik me: Heb ik dit nu echt nodig of kan ik/mijn gezin hier gewoon zonder leven? Afhankelijk daarvan koop ik het ja of nee 😂 Het werkt echt, soort hobby 😂 Bijv alles voor de kleine koop ik gewoon. Maar kleertjes? Nee nu niet want ze heeft genoeg in haar kast hangen. Kleren voor mezelf omdat ik weer wat leuks zie of omdat kerst eraan komt , nee niet nodig heb echt nog genoeg in de kast. Maar ook met kleine dingen doe ik dit want vaak geef je snel veel kleine dingen uit zonder dat je het in de gaten hebt en de optelsom is dan best groot 😂

3 weken geleden

Reactie op sanne12335678

Same here. Per januari andere baan nadat ik een half jaar in de ww heb geze ...
Ja en natuurlijk alle tips hierboven!!

3 weken geleden

Spulletjes kopen op Vinted i.p.v. nieuw!

3 weken geleden

Kringloop kan je enorm veel geld mee besparen wanneer je spullen moet vervangen. En is ook nog eens superleuk!

2 weken geleden

Reactie op sanne12335678

Same here. Per januari andere baan nadat ik een half jaar in de ww heb geze ...
Hier ook! Ik heb een hele poos na de bevalling in de ziektewet gezeten en dan krijg je ook al minder. Ik merk dat ik ook best snel wen aan het hebben van minder geld en ook echt bewuster wordt 🙏

2 weken geleden

Potjes maken voor alles. En je geld aan het begin van je loon daarover verdelen.

2 dagen geleden

Naast alle tips hierboven kan je ook nog het volgende eventueel doen: - zelf je wasmiddel, schoonmaakmiddel en handzeep maken als je wat handig bent. Er staan echt heel veel tips & tricks online en het is echt niet moeilijk - in het groot eten klaarmaken en invriezen. Bespaart je op je energiekosten En tot slot: ik weet niet waar je woont en hoe goed alles te bereiken is voor je, maar een auto is echt een geld slurper.. als alles goed te bereiken is met de fiets of het ov, dan zou je kunnen overwegen hem weg te doen. Een standaard auto kost al snel 100€ per maand aan wegenbelasting en verzekering, zonder dan nog de benzine en onderhoud. Scheelt ineens heel veel geld per maand en per jaar. Zal niet voor iedereen een optie zijn omdat je wel dingen goed moet kunnen bereiken, maar als je in of nabij een grote stad woont, kan je dat ook overwegen.

2 dagen geleden

Voor de hele week boodschappen halen, bij goedkope supermarkt zoals de lidl bv :)