56 Reacties
één maand geleden
Reactie op tdkramer
Jeetje! Wat een gedoe hè…
Ja zeker, ik hoopte erg deze keer een groter kindje te krijgen en daardoor een rustigere kraamtijd. Wij hebben nog veel maat 44 kleertjes van onze dochter dus die hoeven we niet aan te schaffen. Ik verwacht niet dat maat 50 gelijk gaat passen, onze eerste zat nog lang in maat 44.
één maand geleden
Zijn jullie baby’s overal te klein of alleen een bepaald lichaamsdeel? Hier al 2x groeiecho in zh, daar leek alles prima en goed op de lijn. Nu weer echo bij vk en daar waren de beentjes toch wat kleiner p5. Rest van het lichaam ook wat onder het gemiddelde. Vk zegt dat ik me geen zorgen hoeft te maken, ik en partner zijn beide 1,70 en hebben ook niet echt lange benen. Maar blijft toch in me hoofd spoken dat er iets niet goed zou kunnen zijn
één maand geleden
Reactie op broodjekaas5
Zijn jullie baby’s overal te klein of alleen een bepaald lichaamsdeel? Hier ...
Bij ons meisje is ook alles onder het gemiddelde maar volgt ze haar eigen lijn. Beentjes zijn relatief kleiner, maar de gynaecoloog maakt zich geen zorgen. Ze groeit goed maar heeft mogelijk gewoon korte beentjes. Ik ben zelf ook redelijk klein (166 en mijn man 178), dus ik denk dat het daardoor komt. Bij ons volgen ze nu de groei extra goed op omdat ineens bij de 30-weken echo een klein gaatje in het hartje is gezien. Soms kan dat leiden tot kleine baby’s, dus vandaar de extra controle. Maargoed, zelf maak ik me echt geen zorgen, mijn zoontje was ook klein bij de geboorte en is nu een flinke kerel van 2 jaar oud.
één maand geleden
Reactie op broodjekaas5
Bij ons kindje zijn de benen altijd het kleinste geweest en verder was hij ook altijd al onder het gemiddelde. Tegen ons werd ook gezegd dat het gewoon past bij hoe we zelf zijn (162 en 179cm). Ik heb me er daarom nooit zorgen om gemaakt. Als ik het zo lees is jullie situatie redelijk vergelijkbaar.
Bij ons is het pas recent wat zorgelijker geworden, omdat hij nu in totaliteit nog maar P6 is door een minder goed functionerende placenta.
één maand geleden
Reactie op broodjekaas5
Bij mijn baby is alles klein, maar het hoofdje is p0,7 maar in verhouding met de rest valt het ook wel weer mee (p2)
één maand geleden
Reactie op tdkramer
Hoe is het met jullie kindjes? Al meer duidelijk over eventuele inleidingen ...
Morgen weer naar het ziekenhuis. Vorige keer was de schatting rond 1900 gram bij bijna 34 weken. Morgen ben ik ruim 36 weken, dus even kijken hoe het dan is. Ik laat het weten.
één maand geleden
Reactie op tdkramer
Ik wordt overmorgen ingeleid. De Doppler waarden blijven wel goed en de dagelijkse ctg ook. Helaas geen inhaalslag meer..
één maand geleden
Hier is ons kindje ook kleiner. Wel groeit hij in zijn eigen lijn gestaag door. Vandaag met 34+4 weer een groei echo gehad. Hij wordt nu geschat op zo’n 2000gram.
In combinatie met zwangerschapsdiabetes wordt ik rond de 39 weken ingeleid.
Ik dacht dat je met zwangerschapsdiabetes meer kans op een grote baby hebt, maar blijkbaar komen juist te kleine baby’s ook vaak voor!
één maand geleden
Reactie op tdkramer
Wij hebben komende donderdag weer een echo, doppler en ctg en horen dan als het goed is ook wanneer ik ingeleid ga worden. Spannend! Gisteren ook een ctg gehad en die was goed gelukkig.
Hoe gaat het met jou en de baby?