56 Reacties
één maand geleden
Onze dochter is gisteren met 37 + 6 spontaan geboren! Met 2606 gram. Kleine meid maar doet het hartstikke goed! Vandaag thuisgekomen! Zo de eerste nacht in thuis 😁
één maand geleden
Reactie op tuliptree
Wij hebben komende donderdag weer een echo, doppler en ctg en horen dan als ...
Spannend!!! Ik weet niet hoe het met de baby is, althans qua groei… maar ik weet wel dat ik volgende week zondag word ingeleid met 38 weken dus spannend! Laat je weten wanneer jij wordt ingeleid?
één maand geleden
Reactie op tdkramer
En? Hoe was het bij jou?
Doppler controles waren goed. Nog steeds P10-P15, volgende week weer terug. Voor nu nog geen reden om haar eerder te halen. Gelukkig!
één maand geleden
Reactie op Debbie W
Hier is ons kindje ook kleiner. Wel groeit hij in zijn eigen lijn gestaag d ...
Dit heb ik ook! Kreeg groeiechos door mijn zwangerschapsdiabetes en toen kwam er juist uit dat de baby op p8 zit.. vorige week op p10 en volgend week weer een echo en kijken of ik evt met 37/38/39 weken ingeleid wordt.
één maand geleden
Mijn eerste kindje zou ongeveer gemiddelde zijn, ik had al groeiechos's vanwege mijn medicijnen. Uiteindelijk bleek mijn zoontje P3-5 te zijn, geboren met precies 41 weken. Dus die groeiechos's hebben niet echt veel uitgemaakt, want hij was veel kleiner dan geschat en vaak is het ook andersom.
Tijdens de bevalling had hij het zwaar dus waren er interventies nodig, en is uiteindelijk met een vacuümpomp gehaald.
één maand geleden
Reactie op tdkramer
Spannend!!! Hoe ver ben je dan?
37+2, mocht het helaas niet langer uitstellen.
één maand geleden
Vorige week een groeiecho gehad en ons zoontje zat rond de P20. Totaal geen reden tot zorg en de echoscopiste vond het genetisch wel passen bij ons gestel als ouders. Nu blijkt dat hij bij de 20-wekenecho juist op P90 zat en dus willen ze een extra check doen om er zeker van te zijn dat de groei niet verder afbuigt. Nu moet ik daar dus nog twee weken bij op wachten en stiekem vind ik dat toch best spannend. Ondertussen is hij nog wel lekker actief gelukkig! Iemand dit ook meegemaakt en bleek loos alarm?🤞
één maand geleden
Reactie op tdkramer
Spannend!!! Ik weet niet hoe het met de baby is, althans qua groei… maar ik ...
Wij hebben zojuist te horen gekregen dat ik ook op zondag 3 november in de avond zal worden ingeleid. Ik ben die maandag precies 38 weken. Zo toevallig!! Dan zitten we precies in hetzelfde schuitje haha 😄.
Vorige week was de weerstand van de navelstreng opeens best wel sterk verhoogd en daarom werd er toen gesproken over inleiden bij 37 weken, maar vanochtend bleek dat het stabiel is gebleven, waardoor het nu dus (waarschijnlijk) bij 38 weken kan.
één maand geleden
Reactie op Debbie W
Hier is ons kindje ook kleiner. Wel groeit hij in zijn eigen lijn gestaag d ...
Ik heb ook zwangerschapsdiabetes en mijn kleintje werd op 36+1 geschat op 2500 gram. Over inleiden praten ze niet aangezien onze jongen de laatste weekjes wel mooi aankwam in vergelijking met daarvoor. Als hij zo verder groeit dan schatten ze dat onze zoon met 40 weken net geen 3000gram zal wegen dus groot zal hij niet zijn maar het zijn idd ook schattingen e ze kunnen er wel al eens 500gram naast zitten of meer.
één maand geleden
Reactie op tuliptree
Wij hebben zojuist te horen gekregen dat ik ook op zondag 3 november in de ...
Ach, fijn dat de weerstand van de navelstreng stabiel is gebleven en met 38 weken wordt ingeleid in plaats van 37, ben je Net even iets verder… maar inderdaad heel toevallig!!! Spannend wel hoor… hou me op de hoogte 😊
één maand geleden
Vandaag bij de groei echo was hij 1900 gr met 35+2 en gelukkig wel gegroeid dus dat is heel fijn. 🩵 Alleen zagen ze bij de meting van het vaatje in z’n hoofd dat hij op het randje van brain sparing zit. Ik moet extra goed zijn bewegingen in de gaten houden, wat me wel erg onzeker maakt want ik denk telkens: merk ik nu echt verandering of niet 😓
één maand geleden
Vandaag 37 weken echo gedaan en onze kleine jongen wordt nu op 2360gram geschat. Maar hij doet het heel goed volgens zijn eigen groeicurve.
één maand geleden
Reactie op tdkramer
Ach, fijn dat de weerstand van de navelstreng stabiel is gebleven en met 38 ...
Bij mij werdt er gezegt ongeacht wat de navelstreng doet je zal ingeleid worden met 37 weken maar uit eindelijk met 35 weken spoed keizersne gehaald omdat de druk verhoogd was en de weerstand stroomde ook terug naar de placenta en uiteindelijk was het maar goed ook dat die gehaald was want als ik langer had gewacht had het anders afgelopen omdat die al op de reservers zat.