24 Reacties

één maand geleden

Ook heel erg moe. Vind deze zwangerschap echt heel zwaar. Heb ook een dochter van 12 maanden en nog 2 grote meiden van 9 & 10 jaar. Nu 23+5 en trek het echt slecht. Heb eerst 3 maanden thuis gezeten ivm met HG nu ben ik weer aan het opbouwen maar merk gewoon dat het echt niet gaat. Niet echt leuk maar ja valt denk ik weinig aan te doen.

één maand geleden

Ik heb het zelfde. In ben nu 30 weken zwanger en ook een fysiek zware baan. Hg begint weer terug te komen en moet nog 28 uur in de week werken. Nog 4 weekjes tot verlof.....

één maand geleden

Reactie op DopjeM

Ik heb het zelfde. In ben nu 30 weken zwanger en ook een fysiek zware baan. ...
Wat doe je voor werk? Heb je het wel volgehouden tot nu toe?

één maand geleden

Reactie op @1991

Ook heel erg moe. Vind deze zwangerschap echt heel zwaar. Heb ook een docht ...
Oh God lijkt me ook heftig ja met nog 3 kinderen. Mijn enige hoop is mijn vakantie die over een week begint. Dan ben ik even 3 weken vrij waarvan de eerste week op vakantie met mijn zus, dus heb ik ook geen huishouden en kind waar ik op hoef te letten. Hoop dat ik na de vakantie wat opgeknapt ben. Maar op deze manier zie ik het mezelf niet volhouden tot 34 weken 🥺 Na de vakantie moet ik namelijk nog 8 weken.

één maand geleden

Reactie op Plofje98

Wat doe je voor werk? Heb je het wel volgehouden tot nu toe?
Ik ben verpleegkundige. Naja ik ben nu wel steeds meer te neigen om in gesprek te gaan met mijn werk. En eventueek aanpassingen in het werk te doen. Anders ga ik het niet volhouden haha

één maand geleden

Reactie op DopjeM

Ik ben verpleegkundige. Naja ik ben nu wel steeds meer te neigen om in gesp ...
Nee precies. Daar zit ik ook over na te denken voor na de vakantie. Beetje een doekje over de tafels lukt me nog wel, maar het echt zware werk gaat me tegen die tijd niet meer lukken denk ik 😭😅

één maand geleden

Reactie op @1991

Ook heel erg moe. Vind deze zwangerschap echt heel zwaar. Heb ook een docht ...
Aan het opbouwen nu.... Jeetje... Wanneer mag je op verlof?

één maand geleden

Ik kan ook niet meer, ik werk in de kinderopvang op een babygroep 40 uur p/week ik maak dagen van 10 uur en heb een dochtertje van 3. Ik ben ik gesprek gegaan met mijn werk en ik ga vanaf half augustus gelukkig een dag minder werken, ik ben wel al aan het aftellen naar 3 oktober dan ga ik met verlof 🥳

één maand geleden

Hier ook werkzaam in de kinderopvang, dagen van 10 uur, ik ga na de zomervakantie halve dagen werken omdat het fysiek te zwaar wordt, kwam mijn baas gelukkig ook zelf mee. Ik ben nu 22+3.

één maand geleden

Ik sta voor de klas en heb nu het enorme geluk dat het zomervakantie is. Ik vind deze zwangerschap ook zó veel zwaarder (fysiek) dan bij de eerste. Heb een mannetje van 16 maanden rondlopen en merk dat ik hem tillen en doen icm werk echt heel zwaar vindt. Nu ook al last van mijn bekken…

één maand geleden

Reactie op DopjeM

Ik ben verpleegkundige. Naja ik ben nu wel steeds meer te neigen om in gesp ...
Hier het gesprek net gehad. Die avonddiensten zeker met het warme weer.. niet te doen. Ik moest er 2 dagen van bijkomen. Dus vanaf nu draai ik geen hele avonddiensten meer, hooguit sporadisch een halve van 16.30 tot 21.00 uur. Gelukkig een topbaas die alleen maar roept dat ik moet doen wat goed voelt en het kindje het belangrijkste is in de wereld.

één maand geleden

Hier verpleegkundige in het ziekenhuis. Eigenlijk de hele zwangerschap al minder uur gewerkt ivm allerlei kwalen. Nu sinds kort zelfs nog maar 16 uur (2 diensten per week) en dan max. 1 dag achtereen. Ook doe ik geen fysieke werkzaamheden meer aan bed, dus niemand wassen en uit bed halen ect. Enkel nog medicijnen delen en voor de rest veel zit en regelwerk. Dan is het voor mij te doen, als ik maar iets meer doe, heb ik vreselijk bekkenpijn. Ondanks al deze aanpassingen vind ik het alsnog zwaar. Na elke dienst moet ik even op de bank bijkomen en slapen, in de avond kan ik niet veel meer.

één maand geleden

Reactie op Plofje98

Oh God lijkt me ook heftig ja met nog 3 kinderen. Mijn enige hoop is mijn v ...
Ik heb ook vakantie over 1 weekje en dan 3 weken vrij. Ik dacht dat ik na de vakantie wel weer volledig kon werken maar trek nu 3 uurtjes geen eens. Bij de 3e heb ik tot 36 weken doorgewerkt, denk dat ik nu niet eens de 34 weken ga redden. Denk dat ik na de vakantie weer contact neem met de besrijfs arts.

één maand geleden

Geen fysieke baan en vanaf 23 weken een schoonmaakster, omdat ik het volledige huishouden al niet meer trok. Als je het echt niet trekt, zou ik mezelf ziekmelden als ik jouw was.

één maand geleden

Hier in de kinderopvang op de babygroep, 10 uur per dag en vind het nu echt pittig worden.. nog 2 weken werken en dan zomervakantie, daarna direct mijn verlof in omdat ik nog heel veel vakantieuren over had dit jaar die precies tussen mijn vakantie en officiële zwangerschapsverlof paste. Dus lekker verlof vanaf 27 weken 🤰

één maand geleden

Hier in de kapsalon. Ben nu 24 + 3 :) werk halve dagen. Maar komt door een andere oorzaak. Met 17 weken een acute blindedarm ontsteking gehad. Is ook niet fijn hoor😅 rustig aan. En hobbel zo hopelijk door tot 34 weken. Dan lekker met verlof :)

één maand geleden

Ik ben nu 27 weken en werk fulltime als Kok. Alles gaat tot nu toe goed alleen heb ik eerder last van vermoeide benen. Ik ben wel benieuwd hoe ik me voel als het straks echt warm is. Zwaar tillen laat ik nu wel aan mijn colllega's over. Ik ben wel van plan het zo lang mogelijk vol te houden dan kan ik ook langer genieten van de kleine. 💪🏻

één maand geleden

Ik werk in de kinderopvang op een babygroep van 0-2 jaar. Momenteel ben ik 25+2 weken zwanger. Ik kan wel veel afwisselen tussen even rusten en dan weer iets doen maar het is toch wel erg zwaar merk ik. Vooral het tillen is erg zwaar ook al probeer ik zo min mogelijk te tillen. Hierom heb ik ook besloten om al mijn vakantie uren op te nemen aansluitend aan mijn verlof. Ik had nog heel erg veel uren over. Met 28+1 dagen ga ik dan ook volledig stoppen met werken en genieten van vakantie en verlof erachteraan.

één maand geleden

Ik werk op de groep met jeugdigen en ik wordt wat minder snel merk ik haha! Dus ik waggel wel eens achter de groep aan als we een wandeling maken. Daarnaast heb ik een paard en een peuter rondlopen en dat gaat ook allemaal iets langzamer en rustiger aan. Ik ben nu 24 weken en denk echt: ‘hoe dan? Ik moet nog vier maanden 🫠🫠’

één maand geleden

Reactie op DopjeM

Aan het opbouwen nu.... Jeetje... Wanneer mag je op verlof?
5 oktober pas zou na mijn vakantie nog 6 weken moeten werken. De moed zakt nu al in de schoenen. Afgelopen donderdag heb ik me ziek gemeld ik stond op om me klaar te maken maar moest tussendoor 3 keer zitten om op adem te komen. Toen dacht ik dit gaat echt niet werken. Nou moet ik morgen wel aan de slag dus ben benieuwd hoe dat gaat. En daarna heb ik een gesprek.