17 Reacties

3 maanden geleden

Meestal wordt het geschreven als luca, eigenlijk een jongensnaam maar kan natuurlijk ook gewoon voor een meisje.

3 maanden geleden

https://www.babybytes.nl/namen/jongens/Loeka Ik kom dit wel tegen, wordt aangegeven dat het voor beide geslachten kan. Ik ken zelf een vrouw met deze naam maar dan geschreven als Luca. Vind Loeka misschien toch vrouwelijker geschreven ofzo, zou als ik het zo zie ook eerder denken aan een meisje 😊

3 maanden geleden

Vriendin van mij heet Luka (uitgesproken als Loeka). Altijd een hele leuke naam gevonden. Ze heeft ook een Italiaans/Mediterraans uiterlijk waardoor de naam helemaal bij haar past.

3 maanden geleden

Ik vind heel eerlijk al die namen best prima. Loeka, Nola, Lola, Jula allemaal geen associaties mee. Maar ze klinken leuk, wat je zegt lief en stoer. :)

3 maanden geleden

Teamgenootje heeft Loeka en ken geen mannen die zo heten dus zelf associeer ik het niet met iets geks. Moet zeggen dat ik Lola ook super leuk vind maar misschien wel weer iets meer girlie. Dus ligt er echt aan of jullie liever stoer of lief willen 😃

3 maanden geleden

Vroeger had je Loeki de Leeuw op de reclames haha! Maar ik ken het indd ook als Luca geschreven, uitgesproken als Loeka.

3 maanden geleden

Aah super bedankt voor jullie input, daar kunnen we wat mee! Luka voor een meisje is met net iets te stoer denk ik, hoewel unisex namen me wel extra trekken. Als het een meisje wordt, wordt de tweede naam in ieder geval rosemarijn, de letters van de voornamen van beide oma’s gehusseld.

3 maanden geleden

Luka Rosemarijn 👌 héle mooie combinatie!!

3 maanden geleden

Ik ken het alleen als meisjesnaam en vind hoe jij het schrijft juist leuk. Volgens mij zijn er geen regels als het gaat om hoe schrijf je een naam... tegenwoordig zie je zoveel variaties.

3 maanden geleden

Ik ken twee mannen die Luca heten, uitgesproken als Loeka. Daardoor vind ik het ook meer een jongensnaam en de spelling verwarrend. Maar weet je,.. je kan niet een naam afwijzen omdat een iemand op internet het vreemd vind. Een naam kiezen is echt moeilijk genoeg. Als jullie hem beiden mooi vinden, is het toch goed? Liever een naam waar pap en mam helemaal achter staan dan een andere situatie.

3 maanden geleden

Ik vind Loeka heeel leuk! Ik houd wel echt van stoere meisjes namen 😊 Geven jullie haar ook een tweede naam?

3 maanden geleden

Reactie op Eilandfamilie

Ik vind Loeka heeel leuk! Ik houd wel echt van stoere meisjes namen 😊 Geve ...
Oké sorry eerst goed lezen 😅 Ik vind het super! Onze dochter heeft ook een stoere eerste naam en een ‘meisjesachtige’ tweede naam

3 maanden geleden

Super leuke namen, allemaal. Loeka is wel uniek

3 maanden geleden

Superleuke naam! Ik had vroeger een Loeka in de klas(meisje). Daarna nooit meer tegengekomen in die vorm.

3 maanden geleden

Ik heb een meisje in de klas gehad die zo heette, maar daar schreef je het als Louka

3 maanden geleden

Bosnische vriendin van mij heeft haar zoontje Luka genoemd maar je spreekt het uit als (Louka), is voor mij dus een bekende jongensnaam.

3 maanden geleden

Ik ken het ook als jongensnaam maar prima toch als jullie het mooi vinden als meisjesnaam? Zoals hierboven al staat zijn er vast ook wel meiden die zo heten. Volg echt puur je gevoel. Jullie moeten het tenslotte leuk vinden!