20 Reacties

2 maanden geleden

Wij zijn ook zoekend naar bloemen namen! Momenteel staat Flora in ons top 3 lijstje. Madelief / Roos is ook leuk 🥰

2 maanden geleden

Roos is leuk! Moet zeggen dat ik de naam zelden meer hoor. Ken eigenlijk niemand die Roos heet, terwijl het wel een bekende naam is. Fleur vind ik ook erg leuk! Of Lily.

2 maanden geleden

Ik vind Roos ook heel leuk. Hij staat niet super hoog in de namen top 100 (ongeveer plek 40). Op de Nederlandse voornamenbank (typ in bij Google) kan je trouwens zien hoe vaak een naam is gekozen per jaar en kan je het vergelijken met een naam die heel vaak voorkomt (Julia of Sophie bijvoorbeeld). Misschien vind je Rosa of Rosie ook leuk, die komen minder vaak voor.

2 maanden geleden

Roos is zeker leuk, maar wel veel voorkomend. Je zou ook kunnen kijken naar Jasmijn, Lily of Madelief als je binnen de bloemen wil blijven 😃

2 maanden geleden

Wellicht staat hier wat tussen : https://www.regiobloemist.be/blog/de-top-15-mooiste-baby-namen-afgeleid-van-bloemen

2 maanden geleden

Aster, Daisy of Iris kan ook nog.

2 maanden geleden

Rosa vind ik ook een leuke, maar met Roos zelf lijkt me niks mis. Andere leuke bloemen namen: Poppy, Violet, Hazel en (zoals al genoemd) Lily. Qua wat boomachtigere (als je dat misschien zou overwegen) vind ik Willow en Rowan ook nog wel uniek. Maargoed je moet een ervan maar mooier vinden, anders zou ik gewoon lekker met Roos gaan 🤭

2 maanden geleden

Rosan, Rhodé

2 maanden geleden

Flore💐 Fleur (Franse woord voor bloem) ook afkomstig van het plaatje

2 maanden geleden

Ik heb ooit een Amaryllis ontmoet. Vond ik persoonlijk wel een heel mooie naam. :)

2 maanden geleden

Rosa rosalinda rosalia , ook van bloemen : margarita dalia melissa jazmin amapola violeta azucena

2 maanden geleden

Ik kwam er van de week achter dat de naam Suus/Susanna lelie betekent!

2 maanden geleden

Rosie! Meer van nu vind ik

één maand geleden

Fleur/Flore Rosie/Rosalie/Rosa/Roos Lily Linde Vind persoonlijk Madelief wat truttig en Aster wat alternatief, maar dat is super persoonlijk

één maand geleden

Wij gaan voor Nola (magnolia) 💕

één maand geleden

Dalia (Dahlia)!

één maand geleden

Violet ( op zn Engels uitgesproken)

één maand geleden

Leuke vlotte naam toch? Mooi Nederlands, klassiek maar zowel lief als krachtig. Een hele mooie naam voor een meisje en een vrouw! Je zou er zelfs iets als Rosalie of Rosalinde van kunnen maken met de roepnaam Roos.

één maand geleden

Wij heten alledrie naar bloemen thuis. Jasmijn, Iris en Roos. Madelief wilde mama nog graag, maar dat paste niet bij de achternaam 🫶🏼

één maand geleden

Wij hebben ook een Jasmijn. :-) mijn man wou voor onze aankomende dochter Lotus, maar ik wou juist geen 2 bloemennamen omdat hij hovenier is en Jasmijn puur toevallig was. Krijg nog altijd veel complimenten over onze 'gewone maar toch niet alledaagse' naam