8 Reacties

25 dagen geleden

Ik ben met de hand aan het kolven sinds 36 weken. Toen ik net begon had ik 0,1 ml uit 1 borst, de ander wilde nog niet lukken. Nu, met 37+3 weken zit ik op 0,5 ml (uit beide borsten, al gaat het rechts een stuk makkelijker dan links). Ik kolf nu 1x om de dag, maar wil eigenlijk vanaf nu elke dag gaan proberen om te kijken of de productie dan toeneemt. Moet wel eerlijk zeggen dat ik met de hand kolven best een gedoe vind, maar ik weet niet of het handig is om de elektrische kolf te gaan proberen (ben dan bang dat er te veel verloren gaat, aangezien de hoeveelheid nog niet echt aanzienlijk is). Mochten er mommy鈥檚 zijn met tips dan hoor ik het graag 馃槉

25 dagen geleden

Ik had ook niks voor de bevalling. Ben met 36+6 bevallen en toen kwam het gewoon netjes op gang dmv aanleggen en kolven. Dat je er nu nog niks uit krijgt zegt echt niks over je productie straks. Niet teveel zorgen over maken馃槉

25 dagen geleden

Bij mijn eerste kwam de melkproductie direct op gang na de bevalling. Toen wist ik niks over colostrum kolven. Nu lees ik er veel over, maar ik ga er niet mee beginnen. Beide zwangerschappen (tot nu toe) ook geen lekkende borsten gehad. Ben nu 36+5.

25 dagen geleden

Bij de bevalling komen hormonen vrij die je productie op gang brengen. Het is dus super normaal dat je nu nog niets hebt en zegt niets over na de bevalling. Weet dat prenataal kolven ook de bevalling kan opwekken. Meer (betrouwbare) info over borstvoeding kun je vinden op de site van La Leche League en Teddy Roorda op instagram 馃

25 dagen geleden

Kwam de melkproductie goed op gang na de bevalling, ook als je tijdens de zwangerschap nog geen melk/colostrum had. Ja. Bij dochter, geen colostrum van te voren. Bv ging prima, kwam goed op gang, geen problemen gehad. Komt goed hoor. Het colostrum wat je wel of niet hebt zegt niets over je melk productie na de bevalling. Die kan echt alleen op gang komen na de bevalling en colostrum van tevoren is daar geen indicatie voor.

24 dagen geleden

Dank voor jullie input dames!!

24 dagen geleden

Ja joh. Vorige keer had ik geen idee van colostrum etc. en ik had al snel veel melk (en bijna 2 jaar lang!)

24 dagen geleden

Nou gister leunde ik op iets met mijn borst om iets op te rapen, hele natte plek op mijn truitje 馃ぃ 35+4