13 Reacties

2 maanden geleden

Ik zou het niet bespreken o.i.d. vind de naam sowieso anders genoeg. Want Juna spreek je niet zo snel uit als Djoena, terwijl June wel eerder als djoen uitgesproken kan worden.

2 maanden geleden

Ik vind June en Juna ook 2 compleet verschillende namen, ondanks dat het maar 1 letter verschilt. Vooral kiezen wat jullie mooi vinden! (Ik had dus zeer zeker niks overlegd met die vriendin) 😊

2 maanden geleden

Vind het echt twee verschillende namen. Helemaal omdat je ze ook heel anders uitspreekt. Je zou het altijd even bij je vriendin kunnen voorleggen. Kan mij niet voorstellen dat ze dit vervelend vindt.

2 maanden geleden

Als je het lastig vind kan je de schrijfwijze ook nog anders maken naar Yuna. Vind de schrijfwijze met een Y zelf mooier :)

2 maanden geleden

Ik zou voor jullie eerste keus gaan. Wij gaan ons dochtertje gewoon de naam geven die we altijd al wilden, ondanks dat een vriendin vorig jaar dezelfde naam heeft gegeven.

2 maanden geleden

Je kan het altijd zeggen tegen die vriendin toch? Wij hebben een meisjesnaam die maar één letter verschilt met die van mijn neefje op het oog, maar wel met een andere uitspraak. We hebben het wel gezegd en ik zag er behoorlijk tegenop. Maar ze waren gelijk heel blij voor ons en vonden het geen probleem. Wel gaven ze aan dat ze het heel fijn vonden dat we het even met ze wilden delen, daardoor voelden ze zich niet gepasseerd. Bovendien voelt het nu ook helemaal goed en hoef ik niet te twijfelen of mijn zus het vervelend zou vinden!

2 maanden geleden

Ik vind dat je de naam sowieso kan pakken die je zelf wil. Maar of je bij haar nagaat of ze het vervelend zou vinden als het een naam werd die op die van hun lijkt daar is geen regel voor. Kan je bespreken, dan zit je al snel goed, ook al vind ze het minder chill. Maar ik vind echt niet dat het iets is dat je vooraf met haar' moet' bespreken, is aan jullie om dat ook geheim te mogen houden. Ik had mijn vriendinnen toevallig gezegd dat ik maar geen Tigo zou doen bij dit kindje omdat hun beide Tycho al hadden, maar hun gaven beide aan oh dat zou me echt niet uitmaken hoor! Mag je ook doen, mag je helemaal zelf kiezen. En dat zou ik ook zeggen

2 maanden geleden

Ik zou het zeggen als een boodschap :). En tegen een vriendin kan je eerlijk zijn toch? Dat je hebt getwijfeld om het te bespreken.

2 maanden geleden

Juna wijkt al af, dus wat mij betreft steel je geen naam ofzo. Zou het gewoon geven.

2 maanden geleden

Reactie op Dua.aaaa

Ik zou het zeggen als een boodschap :). En tegen een vriendin kan je eerlij ...
Ja, eens. Ik zou het niet aan haar vragen, maar wel van te voren mededelen. Dat je deze naam hebt gekozen, dat het echt anders is dan June qua uitspraak, maar het wel fijn vind om het al aan haar voorgelegd te hebben. Zoiets. Zodat ze er geen invloed op kan hebben, maar je zelf wel wat rust hebt. Waarschijnlijk vind ze het alleen maar leuk en echt geen probleem

2 maanden geleden

Ik zou het niet zo zeer vragen, maar misschien wel vertellen. Waarschijnlijk is ze alleen maar vereerd dat ze het als eerste weet. Kan me ook niet voorstellen dat iemand hier bezwaar tegen kan hebben.

2 maanden geleden

Ik vind Juna heel anders dan June in het Engels eerlijk gezegd. Dus ik zou de naam gewoon geven zonder overleg. Lijkt me ook niet fijn voelen als ik de naam als eerst tegen iemand die ietsje verder van me afstaat zegt.. maar dat is persoonlijk.

2 maanden geleden

Thanks meiden voor t meedenken 🩷! Ik denk dat ik het idd ook als boodschap breng. Denk ook niet dat er probleem van gemaakt zal worden gezien het idd anders is qua uitspraak etc. Wss zou zij zelfde doen als zij in de positie zou staan.