9 Reacties

3 maanden geleden

Wat ik de laatste weken heb, als ik veel onderneem, of lang werk (in de zorg) zijn steken. Misschien is dat bij jou ook het geval dat je onbewust teveel onderneemt op je vakantie?

3 maanden geleden

Reactie op Wonder2024november

Wat ik de laatste weken heb, als ik veel onderneem, of lang werk (in de zor ...
Dat zou inderdaad ook kunnen, ik ben lichamelijk nu de hele dag bezig, zwemmen, wandelen, spelen met zoontje van 2

3 maanden geleden

Ik had gisteren ook van die steken in mn baarmoeder en een hard gevoel. Ook 16 weken. De kleine groeit natuurlijk super hard.. dus wellicht moet het allemaal even wat sneller ruimte maken zodat de kleine genoeg plek heeft. Denk dat we die krampen gaan blijven voelen tot einde… en idd meer als je meer hebt gedaan die dag.

3 maanden geleden

Ik heb dit ook gehad rond 15/16 weken en mijn vraag aan de verloskundige gesteld. Volgens haar is het inderdaad groei van de baarmoeder, rek op de banden en dat er vanalles aan de kant wordt geduwd! Geen reden tot zorgen zei mijn verloskundige 😊

3 maanden geleden

Jaa heel herkenbaar! Week 16/17 met name. Ben nu 18 weken en sinds twee dagen is het minder. Ook met de verloskundige besproken en die noemde het ‘oei ik groei-pijn’ hahaha. Ze zei dat in deze fase je organen ook echt worden weggeduwd door je baarmoeder en dat dit duwen en groeien krampen en buikpijn geeft. Ik had daarbij ook wat meer moeite met naar de wc gaan, waar ik ook weer buikpijn van kreeg. De verloskundige maakte zich totaal geen zorgen, dus daarom heb ik het ook weer losgelaten! Maar dus wel 2 weken op en af gehad.

3 maanden geleden

Herkenbaar! Gisteren ook flink last van gehad. Gelukkig vandaag niet meer.

3 maanden geleden

Hier ook al! Gisteren echt de hele dag, vandaag is het weer weg. 😅 Wel een leuk idee dat de baarmoeder groeit haha

3 maanden geleden

Super bedankt voor de reacties! Dit stelt me gerust!! 😊

3 maanden geleden

Ik heb ook last van harde/strakke buik wanneer ik weer eens te veel doe. Vooral te vaak bukken en stofzuigen. Dan weet ik dat ik rustig aan moet doen. Vaker tussendoor rusten gaat het beter..