77 Reacties
vor 2 Monaten
Hoi! Dit is mijn 2de zwangerschap. Bij mijn eerste zwangerschap werd mijn baby ook groot geschat en nu weer 🙂 ik heb toen inleiden niet geaccepteerd.. mijn baby is 4200 kilo geboren zonder complicaties! Ik ga dit keer precies hetzelfde doen en geen inleiding met 37/38 weken accepteren. Laat je zelf niet gek maken. En dan vooral als het al je 3de bevalling is🤍
vor 2 Monaten
Dit vind ik wel fijne berichten idd van dappere moeders die zich niet 1,2,3 gek laten maken.
Zit in t zelfde schuitje. 4e op komst , nu 34 weken. P98 en echt een grote aldus de echo’s. Optioneel inleiden 38 wk. Wil ik niet . Wil geen kunstmatig opwek gedoe. Als mn lichaam en baby klaar zijn, gaat een bevalling “vanzelf”.
Ik heb er 2 van pond gehad en eentje van 8,5 pond.
vor 2 Monaten
Hi, dit is mijn 3e zwangerschap. Mijn vorige eindigde met onverwachte grote baby, ze hadden hem eigenlijk middelmatig ingeschat, maar uiteindelijk toch een P98 kindje gekregen. Was een natuurlijke bevalling zonder opwekking.
Nu verwachten ze bij deze een P94 kindje, dus weer een grote baby.... Nu is ook suiker geconstateerd bij mij wat het verklaard (bij vorige niet). Liefst wil ik zolang mogelijk doorlopen totdat ze zelf aandient, maar proef bij verloskundige dat ze liever bij wk38 willen inleiden. Ik weet niet in hoeverre suiker bij mij van invloed heeft op evt complicaties, dat hoor ik maandag weer bij de insuline instructie.
Ik weet dat ik een grote baby natuurlijk kan baren, maar wel zonder evt complicaties, dus hoor het even aan 😊
vor 2 Monaten
Dit is mijn tweede zwangerschap. M'n dochter was 4520gr bij de geboorte, terwijl ze gemiddeld werd ingeschat.
De kans is nu ook groot op een grote baby (diabetes is uitgesloten).
Er zijn ons groeiechos aangeboden, maar dit doen wij niet. De vorige bevalling is met 40 weken precies zelf gestart en ging heel snel en zonder complicaties. Dat geeft me voldoende vertrouwen.
Groeiechos en voorspellingen zouden me onrust geven en inleiden heb ik liever niet.
Dus voor nu staan we er zo in :)
vor 2 Monaten
Ik volg even!
Dit is mn 2e zwangerschap en ons kindje zit nu op P96. Dinsdag extra suikertest, over 2 weken weer een groei-echo. Voor nu is het plan dat ik sws voor 39 weken gestript ga worden!
vor 2 Monaten
Reactie op SE1809
Hoi! Dit is mijn 2de zwangerschap. Bij mijn eerste zwangerschap werd mijn b ...
Sorry heel flauw dit, maar dat is wel een HELE zware baby...
Hier wordt de kleine ook groot ingeschat, maar niet te groot voor mij/ons. Ik ben lang en wat zwaarder. Vriend is ook lang, dus verloskundige maakte zich geen zorgen. Dinsdag weer een groeiecho!
vor 2 Monaten
Reactie op Sosaev
Hoeveel woog je eerste? Maar als je nog pot dicht zit kan strippen dus niet ...
Eerste woog 3400gr bij 40+5. Denk dat ik wel een inleiding zou ‘willen’…
vor 2 Monaten
Onze “kleine” jongen lag in stuit veel controles gehad om te kijken of hij niet te groot was ivm wens vaginale bevalling! Hij werd kleiner ingeschat in hoever ze aan het eind nog kunnen schatten (woorden van de gynaecoloog) ik ben vaginaal bevallen van hem (40+5) toen hij geboren was schrokken ze dat hij bijna 4 kg was als ze dat van tevoren hadden geweten hadden ze hem met de keizersnede gehaald!
Bevalling verliep overigens prima.. 👍🏻 dus tsjaaa waar je goed aan doet? Het blijft lastig ik ben blij met mijn keuze die ik toen heb gemaakt!
vor 2 Monaten
Mijn eerste was 4835 gram en 54 cm terwijl dit niet werd verwacht. Voor mijzelf fysiek was het niet leuk en heb dan ook lang herstel nodig gehad. Maar wel een powerbaby gekregen haha.
Iedereen is anders en ik had gewoon pech dat er veel gemist is tijdens covid. Hele verhaal laat ik eventjes. Mijn advies: je hebt al 2x een bevalling gehad en je kent je grenzen dus al beter. Zorg dat je die grenzen bewaakt en vertrouw op je intuïtie! Een goede conditie en niet uitgeput je bevalling ingaan scheelt al. Ik had achteraf sneller op de rem moeten trappen en niet tot 42 weken moeten door waggelen, maarja achteraf kijk je een koe in de ....
Ook als je voor een eerdere inleiding kiest ben je nog steeds stoer. 💪 Als je contact wilt mag je altijd pb sturen! Laat je goed adviseren door je verlos en verheug je maar vast op die lekkere spekbeentjes. 🥰
vor 2 Monaten
Reactie op Deligrace
Hi, dit is mijn 3e zwangerschap. Mijn vorige eindigde met onverwachte grote ...
Bij mij werd er van de week gezegd dat het inleiden bij insuline gebruik niet alleen om de grote van de baby gaat. Maar dat het ook te maken heeft met dat het insuline gebruik de navelstreng kan aantasten ofzo. En daardoor leiden ze standaard tussen week 38 en 39 eigenlijk in als je aan de insuline zit.
vor 2 Monaten
Reactie op SE1809
Hoi! Dit is mijn 2de zwangerschap. Bij mijn eerste zwangerschap werd mijn b ...
Wat dapper van je! Maar waarom kiezen ze er dan gelijk voor om in te laten leiden rond 37/38 weken vraag ik me af? Mijn baby schatten ze ook groot en ben bang dat ze over inleiden gaan beginnen..
vor 2 Monaten
Reactie op LJR
Hoe doe je dat, je niet gek laten maken? Nou schatten ze hem met 40 weken o ...
Jaa vooral al die percentages met kans op een keizersnede, kans op schouderdystocie etc kan je echtttt gek maken. Maar dat is een procedure die zij “langs” moeten gaan en moeten vertellen.. bij mij schatten ze me dochter 4,5 kilo nu en mn zoon is 4,2 kilo geboren. Dus dat komt ook beetje overeen. Bij mijn zoon heb ik mezelf gek gemaakt maar hoe dan ook ben ik normaal zonder problemen bevallen nu hopen dat dat nu ook zo gaat
vor 2 Monaten
Reactie op sv11
Wat dapper van je! Maar waarom kiezen ze er dan gelijk voor om in te laten ...
Ze willen een nog grotere baby vermijden. Voor hun is het “hoe eerder hoe beter” dan heeft je baby ook minder de tijd om groter te worden bij wijze van. Maar ik ben van mening dat je baby veeeeeel veiliger is in je baarmoeder dan in het buiten wereld, zolang je een gezonde zwangerschap hebt🤍
vor 2 Monaten
Reactie op ClaudiaMC
Sorry heel flauw dit, maar dat is wel een HELE zware baby...
Hier wordt de ...
Ik vind deze reactie best wel fel😂 zo HEEL zwaar is het ook weer niet .. want hij was net onder het gemidd qua P waarde toen die was geboren vandaar ook geen extra controles gehad na de bevalling en mochten we gelijk naar huis. Als je kind een P waarde van 90 heeft bij de geboorte dan pas wordt er extra controles gedaan en dat was bij mijn baby niet het geval🙂
vor 2 Monaten
Reactie op SE1809
Ze willen een nog grotere baby vermijden. Voor hun is het “hoe eerder hoe b ...
Jaa ik ben het zeker met je eens! Dit is mijn tweede zwangerschap en bij mijn eerste ben ik met keizersnede bevallen ivm stuitligging maar de herstelperiode duurde enorm lang dus hoop dit keer echt op een natuurlijke bevalling! We duimen voor elkaar 🤞🏻