77 Reacties

2 maanden geleden

Reactie op alyssa03

Ik denk dat ze het als grapje bedoelde, je hebt namelijk kilo staan Inplaat ...
Oh jaa nu je het zegt hahahah 😂

2 maanden geleden

Mijn eerste dochter 4270 inleiding met 41+5. Mijn bevalling ging snel 4uur, 10 min persen. Heb geen andere ervaringen, weeën moeilijk op te vangen omdat het erg snel ging. Nu 2e dochter ook weer groot, word met 40 weken ingeleid als de bevalling niet uit zichzelf komt.

2 maanden geleden

Reactie op alyssa03

Ik denk dat ze het als grapje bedoelde, je hebt namelijk kilo staan Inplaat ...
Dit ja, ik had al zo'n vermoeden dat ie niet helemaal aan kwam😅 k zei ook dat het heel flauw was want we snappen allemaal wat er bedoeld werd😂

2 maanden geleden

Misschien heb je hier nog wat aan. https://www.birthmatters.be/wetenschap/waarom-vooral-de-angst-bij-zorgverleners-voor-grote-babys-gevaarlijk-is/

2 maanden geleden

Reactie op Aaker52

Misschien heb je hier nog wat aan. https://www.birthmatters.be/wetenschap/w ...
Heel fijn artikel inderdaad. Wat ik ook raar vond is dat de gynaecoloog aan m'n buik voelde en zei huh, zo voelt hij helemaal niet zo groot. Dat is toch gek

2 maanden geleden

Reactie op LJR

Heel fijn artikel inderdaad. Wat ik ook raar vond is dat de gynaecoloog aa ...
En ik ben juist deze zwangerschap amper aangekomen in vergelijking met de vorige zwangerschappen..nu nog geen 9 kilo.. bij de andere 2 kwam is totaal zo 18 kilo aan

2 maanden geleden

Reactie op LJR

Heel fijn artikel inderdaad. Wat ik ook raar vond is dat de gynaecoloog aa ...
Ik luisterde laatst een online vragenuur van cursus bevallen als een baas. Iemand zij dat echos het minst betrouwbaar waren om groei te meten, wat een verloskundige doet met voelen is betrouwbaarder (als het steeds dezelfde is). Maar of ik dat goed heb onthouden weet ik niet, zou je ook nog na kunnen vragen of op kunnen zoeken. Lastig he, dat die groei zo moeilijk is vast te stellen. Wat een moeilijke keuzes heb je dan te maken!!!

2 maanden geleden

Reactie op Aaker52

Ik luisterde laatst een online vragenuur van cursus bevallen als een baas. ...
En hoeveel metingen zijn er gedaan? Vaak helpt het om meerdere te hebben, als je steeds rond p100 zit ben je zekerder, dan wanneer een andere meting ineens p80 laat zien. Het kan namelijk best schommelen per meting, de foutmarge is best groot.

2 maanden geleden

Reactie op Aaker52

En hoeveel metingen zijn er gedaan? Vaak helpt het om meerdere te hebben, a ...
Iedere meting tot nu toe zit tussen de p98 en p100. Ik heb nu 3 metingen gehad. En over 1,5 week weer een.

2 maanden geleden

Moeilijke keus.. ik ben 2 keer ingeleid met 41 weken. Bij mijn 1e (4280 gram) een prima bevalling! Bij de 2e (4505 gram) zat hij klem met zijn schouder. Echt een heftige, vooral angstige bevalling geweest. Nu bij de 3e kiezen wij dus wel voor inleiden met 38 weken

2 maanden geleden

Hier ook een baby die alle laatste echo's op p99 wordt geschat. En al vanaf de eerste echo loop ik voor qua uitgerekende datum, echter kan dat het niet zijn ivm medisch traject. 2x negatieve suikertest. Dus hier vrijdag ook een gesprek over inleiding. Denk dat ik daar ook voor kies, ook ivm flinke bekkenklachten.

2 maanden geleden

Hier ook een grote baby. Meerdere keren suiker test gedaan. Daar ligt het niet aan. Vorige zwangerschap ook ingeleid met 41,2 dagen. Totaal ruptuur gehad. Nu met 34 weken nog keer meten. En dan ook bespreken wat te doen.

2 maanden geleden

Mijn eerste was 4600 gram en 55 cm (ik woog zelf maar net 50 kilo voor de zwangerschap en ben ook niet lang). Maar de bevalling is heel goed gegaan, thuis zonder pijnstilling. Het hangt denk ik vooral af van je bekken, kleine babys kunnen net zo goed vast komen te zitten of een moeilijke bevalling geven. Ik verwacht nu ook weer een grote baby en heb daarom wel groei echos maar zit voor nu nog niet te denken aan inleiden.

2 maanden geleden

Hier net een controle in zkh gehad ivm minder bewegen. Blijkt mijn zoon op p99 te zitten en wordt die op 38 weken geschat. (Ben 34+6) Krijg nu een suikertest en met 2 weken nog een meting als deze weer zo hoog is wordt Inleiden besproken met de gyno.

één maand geleden

Suikertest was negatief. Nu afwachten tot de meting van de 11e..

één maand geleden

Eerste bevalling was met 42wk (ze kwam alsnog spontaan de nacht voordat we zouden gaan inleiden). Dochter woog 4300g en kwam met schouder vast te zitten. Was een heftig moment en blij dat ik in goede handen was in het ziekenhuis! Nu de tweede kies ik bewust voor eerder inleiden met 39wk. Deze baby wordt ook groter geschat. En gezien de vorige bevalling, bekkenklachten en het langdurige herstel van de vorige bevalling, ben ik heel blij met het eerder inleiden 🙂

één maand geleden

Reactie op WildRooz

Eerste bevalling was met 42wk (ze kwam alsnog spontaan de nacht voordat we ...
Hoi, hoe is de vast zittende schouder afgelopen? Ben daar heel benieuwd naar.. omdat ze mij continu gek maken over de risico’s van grote baby als ik inleiden niet accepteer

één maand geleden

Reactie op WildRooz

Eerste bevalling was met 42wk (ze kwam alsnog spontaan de nacht voordat we ...
Herkenbaar, ik stuur nu aan op inleiden bij 38 weken. Kleine doet het nu goed en zou deze keer zelf ook goed eruit willen komen. Die persweeën herinner ik mij niet meer, maar die vastzittende schouder wel!

één maand geleden

Gisteren controle gehad bij de verloskundige. Ons meisje is p99.8. Aanstaande woensdag onderzoeken in het ziekenhuis. Ik lees hier veel over inleiden, variërend van bij 37, 38 of 39 weken. Ik ben woensdag 36+4 weken, zouden ze over inleiden en een evt datum beginnen? Naast de grote van de baby heb ik last van extreme vermoeidheid en een ijzer tekort. Lig inmiddels al 4 weken gemiddeld 18 a 20 uur per dag te slapen. Zou dit invloed hebben op de groei van de baby?

één maand geleden

Reactie op 93Iris

Gisteren controle gehad bij de verloskundige. Ons meisje is p99.8. Aanstaa ...
Heb je ook al een suikertest gehad? Laat me weten wat ze woensdag zeiden ik heb de 11e een vervolg meting en gesprek.