77 Reacties
één maand geleden
Reactie op SE1809
Hoi, hoe is de vast zittende schouder afgelopen? Ben daar heel benieuwd naa ...
Twee uur geperst en ik voelde haar steeds terug schieten. Op een gegeven moment daalde haar hartslag ook en stonden ze klaar voor een spoedkeizersnede, "je mag het nog één keer proberen en dan moeten we echt ingrijpen". Dus met een oerbrul (was al ingeknipt) en een extra 'duw' van de gynaecoloog kwam ze alsnog eruit. Ze heeft er gelukkig niks aan over gehouden. Maar het heeft echt ruim 1,5jaar geduurd voordat ik weer een beetje normaal kon wandelen.
één maand geleden
Wat fijn om te lezen dat anderen hier ook mee te maken hebben! Onze man zit in de 5% die nog niet als 'te' groot wordt gezien, maar wel als groter dan de normale groep, is wat wij begrepen. Ook mijn vruchtwater zit net aan de bovengrens van normaal. Morgen moet ik een suikertest doen daarvoor. Toch wel een stressmomentje! Ik ben nu 34+5 en voel me doodmoe en oncomfortabel en loop constant te hijgen, dus vraag me nu ook af of dat komt doordat hij al zo groot is. Hoe is dat voor jullie?
één maand geleden
Reactie op Cher987
Wat fijn om te lezen dat anderen hier ook mee te maken hebben! Onze man zit ...
Succes morgen, prettig is wat anders. Maar de suikertest is voor een goed doel❤️.
Ik ervaar deze zwangerschap compleet anders. Mijn ribben hebben het zwaar. Mijn P99,6 kindje is namelijk niet ingedaald😓 bukken lukt daardoor ook niet meer. Mijn luchtcapaciteit is echt drastisch laag. Vrijdag heb ik mijn meting weer staan en dan wordt er een plan gemaakt. Maar als het aan mij ligt, mag hij nu wel komen😂 ben 36+2 kindje wordt 3 weken ouder geschat momenteel.
één maand geleden
Reactie op 1-Willeke
Heb je ook al een suikertest gehad?
Laat me weten wat ze woensdag zeiden i ...
Ik heb deze zwangerschap al 3 keer een suikertest gehad en morgen mogen we voor de 4de keer. Vorige keren wist ik dat ik het niet had, deze ronde twijfel ik wel. Maar goed, ik kan nog even op mijn eten letten. De baby zal er niet meer kleiner van worden.
één maand geleden
Dit is mijn derde zwangerschap, mijn twee jongens waren hiervoor niet klein, maar ook niet bijzonder groot. 3790 bij 39+3 en 3895 bij 41+5. Nu werd deze man afgelopen vrijdag op 3500g geschat met 36+4. Daar schrok ik wel even van. Daarnaast heb ik ook polyhydramnion (teveel vruchtwater) waardoor hij niet goed kan indalen. Zorgt wel echt voor veel last rond mijn ribben.
Ik heb nu afgesproken dat we vrijdag kijken of hij is ingedaald en zo ja dan word ik met 38 weken ingeleid. Vooral ook ivm de veiligheid en het vele vruchtwater. We willen niet dat het spontaan gebeurd en er ineens een armpje of de navelstreng meekomt met het vruchtwater. 😅
Ik baal wel, want bij de tweede ook een inleiding gehad en dat is mij totaal niet bevallen toen 🥴.
één maand geleden
Reactie op 1-Willeke
Succes morgen, prettig is wat anders. Maar de suikertest is voor een goed d ...
Jeetje! Dat klinkt pittig. Hoe was de meting? De suikertest was goed gelukkig. Bij mij is hij ook nog niet ingedaald, heel herkenbaar, ik ben constant aan het hijgen en kan geen fijne houding meer vinden. Nog even doorzetten 💪
één maand geleden
Reactie op 1-Willeke
Meting ging goed nog wel aan de grote kant P93. Ik mag nog 2,5 week rond lo ...
Ohh echt waar joh? Ik heb dus p88 en omdat het onder de 90 is laten ze het gewoon natuurlijk gebeuren. Ik zei nog, maar dat is best dichtbij de 90, toch? Maar die grens houden ze dus aan 🤦♀️
één maand geleden
Reactie op Cher987
Blijkbaar ja, ik vertrouw daar maar op, heb zelf geen idee wat goed is of n ...
Snap ik hoor. Hier een eerste met p99. 😅
P88 valt officieel nog binnen de curve 'normaal'. Maar bespreek je zorgen wel goed met de verloskundige. Misschien kan een betere onderbouwing van waarom ze doen wat ze doen, je wat meer vertrouwen geven...
Maar als je een inleiding kan voorkomen zou ik daar persoonlijk de voorkeur voor hebben.
één maand geleden
Reactie op Janneke_
Snap ik hoor. Hier een eerste met p99. 😅
P88 valt officieel nog binnen de ...
Oh, en willen ze wel inleiden? Waarom zou jij dat willen voorkomen als ik mag vragen :) (als je niet wilt delen ook oké natuurlijk).
Ik zal het inderdaad nogmaals bespreken, soms laat ik me te snel afschepen met een kort antwoord...
één maand geleden
Reactie op Cher987
Oh, en willen ze wel inleiden? Waarom zou jij dat willen voorkomen als ik m ...
Ik krijg vrijdag een ballon en word dan waarschijnlijk zaterdag ingeleid. Ik ben er zelf van overtuigd dat het voor een kind (wanneer dat kan uiteraard) beter is om pas te komen wanneer het kind daar zelf aan toe is.
Het is aangetoond dat ingeleide weeën echt anders voelen (en zijn) dan spontane weeën. Weeenstormen komen vaker voor, wat naast de heftigheid voor de moeder ook weer meer risico's geeft voor de kleine in je buik.
Daarnaast zijn er best wat andere mogelijke risico's. Ik knip en plak even van de site van het AmsterdamUMC:
"Zo wijst onderzoek naar een relatie tussen inleiden en overmatig bloedverlies bij de bevalling, een negatieve baringservaring van de moeder, een minder goede hersenontwikkeling van het kind en meer infecties bij het kind op latere leeftijd."
Dit zal heus maar bij een klein deel aan de orde zijn, maar het zijn toch risico's. Het is niet voor niets dat ze pas gaan inleiden als omstandigheden buiten de buik beter zullen zijn dan in de buik, of als er anders aanzienlijk meer risico's zijn bij de bevalling.
Dus als het niet zou hoeven zou ik daar zelf alleen maar bij mee zijn...
één maand geleden
Reactie op Cher987
Ohh echt waar joh? Ik heb dus p88 en omdat het onder de 90 is laten ze het ...
Bij mij spelen 2 factoren kind is wat groter dan gemiddeld. En mijn kind daalt niet in. Net weer controle gehad. Ligt 2 cm boven de bekken en hierdoor heb ik geen ruimte meer tussen mijn middenrif en placenta, hierdoor komt er een enorme druk op mn longen te staan🥵. Nu staat de deadline op 24 oktober. Mocht het kind niet zijn ingedaald en de verdrukking is er nog dan gaan we inleiden. Ik ben dan 39 weken. Mocht het kindje toch harder gaan groeien en mijn benauwdheid de komende dagen verder toe nemen dan moet ik gewoon bellen voor een zkh opname.
één maand geleden
Ik zag p99 staan bij het buikje en hoofd ook wat grote kant. Ze zei: 'hij heeft het gewoon erg goed in je buik!'
Nu ik jullie verhalen lees ben ik benieuwd wat ze gaan zeggen met controle volgende week.
Hij was gewoon gemiddeld op 20 weken en nu ineens groot.
één maand geleden
Reactie op Janneke_
Hoe ver ben je nu? Hebben ze het nog over een suikertest gehad?
35 weken en eerder getest op suiker, toen was het goed. Ben wel stevig aan de taart, misschien is hij daarom een dikkertje?🫢