77 Reacties

één maand geleden

Mijn dochter was p97 maar bevalling verliep goed. Ook persfase. Ik ben uiteindelijk blij dat ik niet ben ingeleid maar dat is persoonlijk!

één maand geleden

Reactie op xJH

Mijn dochter was p97 maar bevalling verliep goed. Ook persfase. Ik ben uite ...
Snap ik! Ik ben vanmiddag opgenomen omdat het jochie nog niet vast genoeg in mijn bekken laag voor een ballon. Dus moet nu blijven en krijg iedere 4 uur medicatie om hem te laten zakken, zodat ik morgen alsnog een ballon kan krijgen (of dat het door de medicatie toch zelf op gang komt). Bij nu een ballon waren ze er te bang voor dat de ballon hem omhoog zou duwen en hij weer in stuit zou draaien, omdat hij mega bewegelijk is. Worden nog wat lange dagen vermoedelijk...

één maand geleden

Afgelopen maandag echo gehad en bleek het buikje ver boven de p100, nu moeten we vrijdag terug komen om nog een keer te meten en anders willen ze het hebben over inleiden. Hebben nog meer dit gehad? En wanneer dan inleiden?

één maand geleden

Reactie op Janneke_

Snap ik! Ik ben vanmiddag opgenomen omdat het jochie nog niet vast genoeg i ...
Hoe gaat het nu Janneke?

één maand geleden

Nu met 34+4 net weer een groeiecho gehad bij de gynaecoloog. Ook onze zoon zit hoog qua grootte, vanwege zwangerschapsdiabetes. Qua groei zit hij op 36 week, pwaarde zat zo rond p92 geloof ik. Hij is al bijna 3000gr 😅 naar verwachting op de curve gaat hij niet de 4kg voorbij, maar wel inleiding bij 38 week.

één maand geleden

Mijn baby is ook te groot. Heb ook zwangerschapsdiabetes. Word met 38 weken ingeleid.

één maand geleden

Reactie op Cher987

Hoe gaat het nu Janneke?
Ik ben maandagnacht eindelijk bevallen. Zal maar niet in details treden over hoe het ging, maar we genieten inmiddels lekker thuis van onze zoon, Nolan. ♡

één maand geleden

Ik vind het heel ingewikkeld hoor. De mensen met wie ik spreek over deze situatie komen stuk voor stuk met voorbeelden van kinderen die uiteindelijk niet groot bleken, of bij de bevalling ineens groot bleken en nooit gemeten is. Ik vind inleiden echt een hele zware interventie (je drijft je kind er onder heel veel druk uit, mijn dochter is via deze manier geboren) en wil echt zeker weten of de metingen kloppen en het echt noodzakelijk is.

één maand geleden

Reactie op Babynov1

Afgelopen maandag echo gehad en bleek het buikje ver boven de p100, nu moet ...
Onze zoon was ook met 36+3 buikje boven de 100 en zou die al 3600 gram wegen. Vandaag met 37+2 weer een echo en zit die rond de 97 en weegt die rond de 3300 gram. De verloskundige met de eerste meting en de gynaecoloog met de tweede zeiden wel dat die groot aanvoelt als ze gewoon zo voelen, maar dat hoeft niet. Dus ik mocht kiezen aangezien ik dus een grensgeval ben. Ik heb ervoor gekozen om toch in te leiden na 38 wk om te voorkomen dat indien die te groot is dat die niet vast komt te zitten of andere gevolgen. Het blijft een schatting en ik hoop maar dat we de goede keuze maken.

één maand geleden

Mijn zoontje werd gemiddeld geschat, dit bleek een foute meting te zijn. Is met 41.2 geboren, sterrenkijken en bleek 4370gr te wegen. Daalde niet voldoende in, mede door zijn gewicht bleek uiteindelijk. Is uitgelopen op een keizersnede na een volledige bevalling eraan vooraf. Verwacht nu een 2e kindje en dit wordt een geplande keizersnede, mijn eigen keuze. Na een vorige erg pittige ervaring!

één maand geleden

Vandaag samen met de gyn besloten om in te leiden a.s. zondag ivm te groot baby (zonder medische reden diabetes/bloeddruk etc) Vandaag met 37+5, 3700gram en zijn koppie is ook wat aan de grote kant. Hij wordt bijna 5 kilo geschat met volle termijn. Niet al te gek sinds wij beiden best wel lang zijn. Dus haar advies om niet langer te wachten ook ivm eerste zw. Ben benieuwd hoe het zal verlopen, merk dat ik best wel nerveus aan het worden ben😬

één maand geleden

Reactie op lianne1985

Ik vind het heel ingewikkeld hoor. De mensen met wie ik spreek over deze si ...
Snap ik. De ellende is alleen dat je dat nooit zeker weet. Ik weet wel dat ze in mijn geval helemaal gelijk hadden en ben meer dan blij dat wij er wel voor gekozen hebben.

één maand geleden

Reactie op lianne1985

Ik vind het heel ingewikkeld hoor. De mensen met wie ik spreek over deze si ...
Bij mij klopte de metingen. Ik ben bevallen zondag met 38+2 en mijn kind woog 3595 gram. Het was soweiso een 4 kg + geworden als ik op de uitgerekende datum zou bevallen en 4,5 kg + als ik overtijd zou gaan lopen. Gelukkig greep moeder natuur zelf in😇

één maand geleden

Hoi mama's, mijn baby'tje wordt ook te groot geschat (met 34 wk 3 kg geschat). Ik had in week 24 een prima suikertest, maar afgelopen maandag herhaald en die is net boven de grens, wel diabetes gravidarum dus. Nu strak op dieet en kijken of we de groei kunnen remmen. En wat ook meespeelt is dat de placenta bij diabetes niet goed meer functioneert wat in ergste geval kan leiden tot IUVD, horro dus. Dus de inleiding wel gepland met 38 weken. Ik hou mezelf maar voor ogen dat ze in principe goed ontwikkeld zijn vanaf 37 weken... Ik volg deze groep graag! Veel sterkte allemaal

één maand geleden

Reactie op 1-Willeke

Bij mij klopte de metingen. Ik ben bevallen zondag met 38+2 en mijn kind wo ...
Fijn dat de bevalling spontaan op gang kwam! Gefeliciteerd en lekker genieten nu!

één maand geleden

Gisteren met 36+3 weer een groeiecho gehad ivm zwangerschapsdiabetes. Ik krijg een babygazelle geloof ik 🤣. Benen waren >P100, buik P85 en hoofdje P55. Groeide op z’n eigen lijntje mooi door. Toen zei ze het gewicht: 3100 gr 🫣. Onze dochter was met 39+2 ‘maar’ 2918 gr. Dacht vooral ben zo blij dat ik een MAC krijg en dit niet zelf eruit moet persen 😅.

één maand geleden

Reactie op Janneke_

Ik ben maandagnacht eindelijk bevallen. Zal maar niet in details treden ove ...
Gefeliciteerd, wat fijn! Goed herstel gewenst en veel geluk samen. Leuke naam <3