Bericht voor forum:
Hoi allemaal,
Ik ben benieuwd of er hier vrouwen zijn die ervaring hebben met of gehoord hebben van een situatie waarin een “mini-placenta” werd gevonden binnen een grotere placenta. Dit was bij mij het geval namelijk! Tijdens mijn zwangerschap waren er een paar andere bijzonderheden:
• De navelstreng had slechts 2 bloedvaten in plaats van de gebruikelijke 3.
• De navelstreng was ook korter dan gemiddeld.
• Vanaf 16 weken heb ik Ascal geslikt vanwege een verhoogd risico op zwangerschapsvergiftiging (mijn moeder had dit in haar zwangerschappen).
• Zelf heb ik een onschuldige vasculaire malformatie in mijn linkeronderarm (kleine bloedpropjes omdat een ader te veel “lubbert”).
De bevalling begon spontaan met hoog gebroken vliezen, maar dit leidde tot langdurig gebroken vliezen. Uiteindelijk werd mijn baby na 27 uur geboren.
• De placenta was extra groot en er was meer vruchtwater dan gemiddeld. Mijn (gezonde!!) baby werd geboren met een gewicht van 4140 gram bij 38+3 weken.
Ik vraag me af of iemand iets soortgelijks heeft meegemaakt en wat eventuele ervaringen zijn! Een aantal mensen hebben er een idee over en ik ben benieuwd wat jullie denken!