4 Reacties

één maand geleden

Ja ik heb het ook, maar ik dacht dat het kwam door het avond eten, waar ik dan net een te grote portie heb gegeten blijkbaar en het daardoor weer omhoog komt/ maagzuur. Ook wanneer ik ga liggen komt het wat omhoog. Merk echt dat de baby meer ruimte inneemt nu en dat ik nu kleinere porties per keer moet eten. Banaan eten is een goede optie omdat het zuur tegen gaat en de maag kalmeert🍀

één maand geleden

Ja zeker herkenbaar! Bij mijn eerste zwangerschap wist ik niet goed hoe dat voelde, een bewegende baby, en ik had het idee dat mijn maag een verkeerd seintje naar mijn brein stuurde van misselijkheid... als in: "iets rommelt in je maag/darmen, het voelt niet goed, waarschijnlijk iets verkeerds gegeten, doe er iets aan." Had dus toen vooral het idee dat het "mentaal" was als dat een beetje logisch klinkt?? 🤣 Maar idd te grote porties eten en daardoor maagzuur/misselijk is ook zeker mogelijk!

één maand geleden

Herkenbaar en super irritant! Nu ik het zo hoor klinkt een combi van maagzuur en een hoofd dat niet begrijpt waarom iets in mijn buik beweegt best aannemelijk. Ik kan ook niet zeggen dat ik de bewegingen fijn vindt voelen ofzo… tuurlijk blij dat ze het goed doet, maar leuk is anders 🙈

één maand geleden

Ik merk het ook heel goed zodra ik te grote porties eet en moet dat ook echt vermijden anders wordt ik helemaal naar. ‘s nachts heb ik ook vaak dat ik er eventjes uit moet om wat kleins te eten en dan voel ik me gauw weer beter. Als de kleine naar boven trapt voelt dat echt heel oncomfortabel tegen m’n maag🥲