Hoi lieve meiden,
Ik ben zelf 15 weken zwanger vandaag en ik had vorige week bloed geprikt en ze zeiden dat ik ijzer te kort heb en mijn verloskundige had direct medicatie gestuurd ijzerpilletjes. Sinds gister eraan begonnen en voelde me al direct heel misselijk en moest overgeven. Hebben jullie daar ervaring mee is het normaal of moet ik toch even mijn verloskundige opbellen?
Heb vandaag niet genomen ben bang dat ik weer moet overgeven. Help me please <3
Ik had hetzelfde; hoefde gelukkig niet over te geven, maar wel erg misselijk. In de bijsluiter stond dat het medicijn bij maagklachten tijdens het ontbijt mag worden ingenomen. Dit doe ik nu, en helpt echt! Ben nog maar een klein beetje misselijk ervan
Misschien is Floradix iets voor je? Dat is natuurlijke ijzer. Mijn verloskundige raadde dat aan ipv ijzertabletten.
En anders er iets bij eten, ook al is dat het advies niet. Neem bijvoorbeeld sinaasappel (vit c helpt opname!) erbij. Geen melkproducten.
Ik kreeg bij de drogist Gentle Iron, die gaf minder klachten zeiden ze maar ik weet niet of dat voldoende is als je echt een fiks tekort hebt. Ik zou gewoon de verloskundige even bellen..
Ik gebruik Gentle Iron van Solgar. Daar heb ik totaal geen bijwerkingen van ...
Hoi ik neem deze ook en heb sinds ik het inneem last van donkere ontlasting bijna zwart.. heb jij dat misschien ook als bijwerking ik schrik er wel van :(
Gentle Iron is idd veel milder voor de darmen. Van Holland & Barrett heb je hetzelfde van huismerk, stukje voordeliger en vaak in de aanbieding. IJzerbisglycinaat.
Probeer eens op een ander tijdstip, bijvoorbeeld voor het eten of juist na het eten, in de morgen of in de avond. Ik zou het anders even met je vk overleggen, bij niet nemen of een andere nemen kan het zijn dat je je tekort niet genoeg aanvult, aangezien je vk ze voorgeschreven heeft.
Hoi hoi,
Ik heb hier ook heel erg last van gehad. Zag zelf sterretjes en voelde me duizelig hoofdpijn, misselijk, overgeven. En dat alleen op de dagen dat ik die pillen nam. Dan voelde ik me extreem ellendig. Heb toen de verloskundige gebeld. Ben op aanraden dan hun voor nu gestopt en neem nu 2x per dag floradix van de kruidvat met een glas vruchtensap en voel me nu veel beter. Rond 20 weken gaan ze mijn waardes nog eens prikken en mocht floradix dan niet genoeg gedaan hebben krijg ik misschien een infuus. Maar voor nu voel ik me echt veel beter. Dus ik zou contact opnemen met de verloskundige