18 Reacties

3 maanden geleden

Ik ben nu bijna 17 weken en had exact hetzelfde. Vorige week liep ik nog huilend door de supermarkt mijn vriend te bellen dat ik er zó klaar mee was en kon ik alleen maar denken aan hoe pittig ik zwanger zijn wel niet vind. En nu realiseerde ik me opeens dat ik me eigenlijk al een paar dagen steeds wat beter voel!! Het komt dus écht goed! Heb je nu niets aan dat weet ik en ik heb nu ook makkelijk praten…. Maar ik ben vanaf week 5 tot week 16 non stop beroerd geweest dus ik weet hoe ellendig en machteloos je voelt! Succes en ik hield me maar vast aan het idee dat het ooit een keer over moet gaan :)

3 maanden geleden

Reactie op Mlies85

Ik ben nu bijna 17 weken en had exact hetzelfde. Vorige week liep ik nog hu ...
Dat geeft inderdaad hoop! Ik heb net een accapuncturist gemaild en zou al morgen terecht kunnen. Ik dacht is te proberen. Volgende week ga ik op vakantie dus ik wil graag dan minder klachten hebben. Wat fijn om te horen dat het met jou beter gaat!! Hopelijk blijft het zo 🤗🤗

3 maanden geleden

Iemand hoorde ik waarbij zo'n polsbandje werkte tegen reisziekte met zon bobbeltje erop, maar als suprimal etc niet werkt zal dat vast geen wonder doen. Als je vooral savonds hebt kan het ook zijn dat je dan vermoeid bent van de dag, dan ben je extra misselijk. Dus misschien helpt een middagdutje oid. Voor mij is tweede trimester ook nog steeds overleven met nu 17 weken, minder extreem dan eerste maar trimester en meer extreem moe dan misselijk nu maar toch. Kan tot 20 weken nog echt verbeteren dus hoop dat het bij jou over een week sowieso een stuk beter is!

3 maanden geleden

Houd je nog wel eten of drinken binnen? Of lukt dat niet door de misselijkheid? Ben je ook veel gewicht verloren ten opzichte van je gewicht voor de zwangerschap? Er bestaat nog meer medicatie tegen de misselijkheid maar die mogen alleen gynaecologen voorschrijven (metoproclamide, zofran etc.). Ben geen expert maar het klinkt als droge HG. Ikzelf heb de natte HG variant vanaf 6/7 weken wat nu met 16 weken lijkt over te gaan in de droge variant. Door zofran 2x per dag te slikken blijft het onder controle.

3 maanden geleden

Ik had rond 16 weken dat de misselijkheid eindelijk afnam. Het kan natuurlijk ook doorgaan bij jou, dus ik wil je geen valse hoop geven. Maar wie weet, het zou ook zomaar plots kunnen verdwijnen. Ik denk dat qua medicatie het bespreken met je verloskundige en huisarts het beste zou zijn. Ik heb mijn misselijkheid zonder medicatie gedaan. Heb wel een poging gewaagd met de huisarts, maar vervolgens lag de medicatie niet bij de apotheek en was het alweer weekend en daarna ging ik op vakantie en na twee dagen op vakantie nam het dus eindelijk af 😅

3 maanden geleden

Reactie op Lies90g

Houd je nog wel eten of drinken binnen? Of lukt dat niet door de misselijkh ...
Ik kan heel goed eten en drinken! Echt overgeven doe ik niet, het is alleen dat extreme misselijke gevoel waardoor ik bijna niks kan of durf te doen. Ben tot nu toe 2 kilo aangekomen en denk dat dat wel oke is. Werkt zofran voor jou? Is het verzekerd? Want emesafene is 40 euro voor 10 dagen, heb het er voorover maar is toch duur.

3 maanden geleden

Zo herkenbaar! Ik omschrijf het ook altijd als een enorme kater, maar dan zonder feestje dat eraan voorafging. Niet om je te ontmoedigen, maar heb dit bij de eerste tot ruim 28 weken weken gehad. En nu met 15 weken ook nog geen enkele verbetering. Vorige keer geen medicatie gebruikt want het was corona tijd dus genoeg tijd om rustig aan te doen. Nu met een peuter erbij wel suprimal al geprobeerd. Hielp een paar dagen en daarna toch weer heel erg misselijk... En omdat ik dus ook niet hoef over te geven, wil ik liever geen zwaardere medicatie slikken. Maar het is wel killing 😅 Merk wel dat ik het dit keer ietsje minder erg vind, omdat ik er sowieso al vanuit ga dat het tot het einde gaat duren. Vorige keer had ik telkens weer hoop dat het na 12/16/20/etc weken voorbij zou zijn en dan was ik telkens teleurgesteld... Dus geen tips, wel een hart onder de riem en weet dat je niet alleen bent. En nog een pluspunt: het einde van de zwangerschap (wat voor veel dames het zwaarst is) voelt wel stukken minder zwaar als je dan niet meer misselijk bent!

3 maanden geleden

Reactie op Eline En Vriend

Ik kan heel goed eten en drinken! Echt overgeven doe ik niet, het is alleen ...
Zofran werkt heel goed bij mij. Maar ik ben bang omdat je nog wel kan eten&drinken en niet extreem gewicht verliest dat ze dat gaan voorschrijven 😔. Maar proberen kan altijd! Zofran gaat van je eigen risico af, daarna is het verzekerd. Net als metoproclamide (ook wel primperan genoemd).

3 maanden geleden

Reactie op Laura_91_

Iemand hoorde ik waarbij zo'n polsbandje werkte tegen reisziekte met zon bo ...
Ik heb de sea band mama gekocht, heb ze sinds gisteren avond aan en oprecht. Ik ben nog geen enkele dag zo oke geweest! Weet niet of het psychisch is maar maakt niet uit, ben echt heeel blij!

3 maanden geleden

Veel klantjes van mij nemen navarit! Blijkbaar TOP en helpt zo goed

3 maanden geleden

Reactie op Lies90g

Zofran werkt heel goed bij mij. Maar ik ben bang omdat je nog wel kan eten& ...
Heb zofran voorgeschreven gekregen 🫢

3 maanden geleden

Reactie op Eline En Vriend

Heb zofran voorgeschreven gekregen 🫢
Ah super fijn!! Hopelijk helpt het! 😁

3 maanden geleden

Ik heb vooral last van me maag en daarbij ook misselijkheid, ik slik hiervoor omeprazol (maagbeschermer). Dit geeft me maag veel rust en helpt goed. Ik merk ook als ik te druk ben geweest dat ik weer sneller last krijg van misselijkheid en maagpijn. De tip is eerder gegeven maar houd dus ook vooral goede rustmomenten en misschien omeprazol proberen?

3 maanden geleden

Hoi Eline, klinkt heel herkenbaar hoe je je voelt. Ik probeer in de ochtend te beginnen met een stuk fruit waar ik zin in heb, nu is dat een appel en daarvoor was het mango. Soms heb ik meer trek en lukt het me om twee boterhammen te eten of meer, dat helpt vooral om niet met een lege maag de dag te beginnen wat echt een trigger is voor misselijkheid bij mezelf. Misschien kan je kijken waar je in de ochtend zin in hebt, desnoods koude melk met brinta of een yoghurtje zodat je niet met een lege maag de dag begint. Ik heb bij mezelf gemerkt dat de misselijkheid samenhangt met mijn energie niveau, dus als ik moe ben dan voel ik me sneller misselijker. Als ik mezelf tot het uiterste heb gedreven begin ik zelfs te kokhalzen, soms tot braken aan toe, een teken van mijn lichaam dat ik echt rust moet nemen. Als ik in de middag een dutje doe heb ik in de avond meer energie en voel ik me ook beter. Ik hoop dat je achterkomt wat voor jou werkt en je net even helpt om je iets beter te voelen.

3 maanden geleden

Ik had het t/m week 16/17. Nu eigenlijk geen last meer van! Moeheid ook afgenomen inmiddels. Misschien heeft het bij jou ook meer tijd nodig

3 maanden geleden

Reactie op mikibaby

Hoi Eline, klinkt heel herkenbaar hoe je je voelt. Ik probeer in de ochtend ...
Ik had het ook vooral als ik erg moe was. Moest dan in de avond ook vaak overgeven.

3 maanden geleden

Ik heb het helaas ook, eigenlijk pas bij 10 weken begonnen. (Nu 17) Kan niet denken aan groenten (ik ben vega en hou normaal van groenten) want dan komt het er weer uit 😅 Niet echt tips, behalve echt volgen wat voor jou werkt. Voor mij vooral in de avonden licht eten en groentensmoothies drinken (die verdraag ik wel). Verre van ideaal, maar het is even niet anders. Je bent iig niet alleen ;)