11 Reacties

5 maanden geleden

Ik heb dit precies hetzelfde sinds een paar weken. Zelfs chips in de avond lukt niet. Na 5 stukjes er al "zat" van.

5 maanden geleden

En inderdaad ook geen lekkere dingetjes. Zelf ook nog zoekende wat ik het beste kan doen nu

5 maanden geleden

Ik zou je aanraden een diëtist te bezoeken. Zit in het basispakket. Gaat wel van je eigen risico af, maar wellicht dat je nog meer kosten dit jaar hebt, waardoor het wel loont? Zij kunnen in ieder geval heel goed advies geven ;) Je kunt namelijk ook gezonde dingen met meer calorieën eten, zoals avocado, notenpasta op brood, extra lepeltje olijfolie door de salade, volle zuivelproducten (als je die eet), eiwitshakes, en op de grens: pure chocolade 😋

5 maanden geleden

Niet teveel zorgen over maken. Kindje haalt het wel uit jou. Ze vreten je helemaal op vanbinnen. Gewoon eten wat je kan. Ik kan overdag niet eten ivm misselijk. Dus ik probeer savonds war bij te eten maar wat ik mis dat mis ik. Met 1900 zit je prima denk ik zo.

5 maanden geleden

Meer calorieeen is niet altijd ongezonder. Als je gezond wil eten zou ik vooral letten op suikers en koolhydraten. Gewoon lekker eten wat je op kan. Je lichaam geeft vanzelf aan wanneer het meer nodig heeft.

5 maanden geleden

Ik heb precies hetzelfde. Krijg al sinds het begin van mijn zwangerschap amper iets weg. Heb maandag maar aan mijn verloskundige gevraagd of ik me nu niet inmiddels zorgen moet gaan maken omdat ik echt bang ben dat mijn kindje amper iets binnenkrijgt. Ze gaf aan dat het verstandig is om te eten wat je kan. Niet forceren, want je bent nog verder van huis als je straks alles uitspuugt. Groene groentes en ijzer zijn van belang. Als eten niet lukt, dan kan je nog proberen om een smoothie te maken. Ik maak nu dagelijks smoothies en ‘s avonds eet ik soep die ik zelf heb gemaakt

5 maanden geleden

Vooral bij de erge misselijkheid boeide het me niet meer of het gezond of ongezond was omdat het al een strijd was om überhaupt genoeg te eten. Nu kan ik sinds een paar weken (nubijna 17weken) wel gezonde dingen eten maar eet ik daarnaast ook als ik zin heb wat lekkers. Ik zou niet te strikt kijken naar die calorieën en ook vooral nagaan hoe je je voelt en wat je lijf aangeeft qua behoefte zolang als je verloskundige zich geen zorgen maakt. Je kindje pakt wel wat die nodig heeft. Veel drinken is goed, soms kan je uurtje na het drinken wel weer wat eten.

5 maanden geleden

Ik heb precies hetzelfde, ik ben nu 13 weken maar ik zit zó snel vol en heb weinig trek. Ik denk maar zo, de baby haalt bij jou alles wat hij/zij nodig heeft, dus daar maak ik me niet zo druk om. Zolang ik wel wat eet op een dag, zal het wel goed zijn. Bij mijn eerste zwangerschap was mijn eetlust echt totaal anders, toen was mijn honger echt niet te stillen en kon ik maar blijven eten (toen was ik ook in totaal 20 kilo aangekomen, oeps 😂).

5 maanden geleden

Bakje Griekse yoghurt, noten, gezond en zitten veel calorieën in. Olijfolie en dat bijvoorbeeld dippen in brood

5 maanden geleden

Ik denk dat gezond eten belangrijker is dan de calorieën. Het zijn de goede voedingsstoffen die een lichaam nodig heeft toch, niet perse de calorieën. In ieder geval herken ik je gevoel helemaal zeker van dat heel snel vol. Helaas gaan er bij mij meer slechte dan goede dingen in🙈 en daar baal ik dan weer van🤣 ik val trouwens wel af. Tussen voor mn zwangerschap en nu 15 is al min 5 kilo

5 maanden geleden

Reactie op Maris Baby 1

Ik denk dat gezond eten belangrijker is dan de calorieën. Het zijn de goede ...
Als je nog redelijk wat binnen krijgt is gezond bekangrijker wel ja, iets te weinig binnenkrijgen is helemaal niet erg. Maar als je anders vrijwel niets kan eten dan zijn calorieën belangrijker zou ik zeggen, ook al is het mietzoete ranja en vette hap, dan blijf je zelf beter op de been en minder misselijk.