19 Reacties
2 jaar geleden
Gefeliciteerd !! 馃挮
Hier na 3 jaar met iui 1 zwanger. Met ze 8w echo geen kloppend hartje, dus een missen abortion. Daarna in de eerstvolgende cyclus spontaan zelf zwanger geworden.
Baby 2 express zo snel mogelijk weer begonnen en ronde 2 zwanger. Spontaan, zelf. Kregen vanuit het ziekenhuis de tip mee gebruik te maken van de hormonen met de miskraam en nu weer na de bevalling.
2 jaar geleden
Gefeliciteerd!
8 jaar geleden hadden wij een kinderwens. Na 3 jaar proberen , ik heb een schildklierandoening die in de weg zat, ben ik spontaan zwanger geworden van mijn dochter. Ze is inmiddels 4 jaar.
Afgelopen september ontdekte ik dat ik weer zwanger was. Dat was ongepland, maar we waren super gelukkig. Tot op de 13 weken echo een afwijking te zien was. Uiteindelijk was onze 2de dochter niet levensvatbaar en ben ik met 16 weken bevallen. Dat was het eergste wat ik ooit mee heb gemaakt, maar het heeft ons ook laten bezeffen dat er nog heel veel liefde te geven is in ons gezin. We zijn erdoor alleen maar echter geworden.
Inmiddels ben ik zwanger van ons 3de kindje en ontzetten blij. Tot nu toe gaat alles heel goed en we kijken uit naar dit kleine wondertje.
2 jaar geleden
Reactie op Sina Alea
Gefeliciteerd!
8 jaar geleden hadden wij een kinderwens. Na 3 jaar prober ...
Wat een zware periode hebben jullie door moeten maken zeg! Dan is het wondertje wat je bij je draagt extra bijzonder 馃グ Hier ook buiten mijn stofwisselingsziekten een schildklier wat niet werkt. Dus nu standaard aan de thyrax 馃槕. Ik wens je mega veel geluk. En geniet van je gezin馃グ
2 jaar geleden
Reactie op desmaxpom
Gefeliciteerd !! 馃挮
Hier na 3 jaar met iui 1 zwanger. Met ze 8w echo geen ...
Hier een beetje vergelijkbaar verhaal! Wij zijn in de 1e IUI ronde zwanger geworden, dit werd helaas een miskraam met 8 weken (groei was niet verder dan 5 a 6 weken)
3e IUI weer zwanger geworden van ons zoontje, die wordt over een paar dagen 8 maanden.
Omdat we 2x snel zwanger zijn geworden met IUI had ik de hoop dat spontaan misschien nog wel mogelijk zou zijn (ondanks de zeer lage aantallen zaadjes van mijn man) dus wilden we het op tijd weer opnieuw zelf proberen zonder traject. En nu ben ik zwanger geworden in de 2e ronde. Nog steeds erg onwerkelijk en totaal niet verwacht dat het dan zo snel zou lukken, maar vandaag de 1e echo gehad en het zit er toch echt, en het zag er goed uit!
2 jaar geleden
Reactie op desmaxpom
Gefeliciteerd !! 馃挮
Hier na 3 jaar met iui 1 zwanger. Met ze 8w echo geen ...
Hoi hoi! Jeetje, jij ook al zoveel mee gemaakt! Is het inmiddels gelukt met de tip van het ziekenhuis? Liefs 馃グ
2 jaar geleden
Reactie op desmaxpom
Jazeker!
Van harte gefeliciteerd 馃グ馃コ wat een heerlijk nieuws
2 jaar geleden
Hier een beetje vergelijkbaar verhaal! Wij zijn in de 1e IUI ronde zwanger ...
Wat is het toch fijn om bij jou ook goed nieuws te lezen!馃グ Wij hebben ons er ook bij neergelegd dat het op de "normale" manier niet lukt. Het maakt het dan zo extra speciaal dat je weer zo'n klein wondertje op de wereld mag zetten. Geniet van je zwangerschap 鉂わ笍鉂わ笍
2 jaar geleden
Gefeliciteerd 馃コ
Ik had geen grote wens. Wel iets van als het komt komt het. Vaak onregelmatig ongesteld, chronisch ziek, overgewicht door medicatie. Op een gegeven moment naar de gynaecoloog omdat ik zo raar ongesteld bleef. Onderzoeken daar kwam uit door meerdere dingen ze de kans dat ik zwanger raak minder dan 1 procent zou zijn. Ik was te zwaar dus zou nooit geholpen worden. Op de dag van het eindgesprek met mijn gynaecoloog doe ik 5 min voor het gesprek online een test. Geen idee ook waarom. Maar die was positief. En toen was er paniek en lag ze letterlijk naast der stoel bij het zien van de test 馃檲
Jan 2022 bevallen middels een keizersnede ivm mijn longen. Na 3 maanden het eindgesprek zegt de gynaecoloog dit was wel echt een wonder. We verwachten je dan ook niet terug. Geniet van jullie zoon. Vanmiddag om half 2 zie ik diezelfde gynaecoloog terug. Ben benieuwd hoe ze gaat reageren. 馃ぃ
2 jaar geleden
Hoi,
Hier heel snel met IUI begonnen. Ik ben al 10 jaar bekend jn het ziekenhuis vanwege menstruatie problematiek, uiteindelijk 2 jaar geleden de diagnose endometriose gekregen. Ook had ik een trage schildklier maar met medicijnen onder controle. Na het stoppen van de pil kwam mijn cyclus niet op gang en bleek toch ook ineens PCOS zichtbaar te zijn. Uit routine onderzoek kwam een verlaagd zaad kwaliteit van mijn man naar voren en zijn we gestart met IUI. Door samenloop duurde alles best lang maar raakte we de 2e ronde zwanger met een VCM van 0,7. We hadden IVF besproken maar dit bleek toch niet nodig te zijn 馃ス
2 jaar geleden
Reactie op Sophie19922
Wat is het toch fijn om bij jou ook goed nieuws te lezen!馃グ Wij hebben ons ...
Bedankt! Zeker heel speciaal馃榾 ik wens jou ook een fijne zwangerschap!
2 jaar geleden
Gefeliciteerd 馃コ
Ik had geen grote wens. Wel iets van als het komt komt he ...
Wauw! Wat een ontzettend indrukwekkend verhaal. Jullie leven heeft enorm on een rollercoaster gezeten. Maar met een mega positieve eind knaller. Gefeliciteerd voor jullie beide. En geniet van je gezin 鉂わ笍 Hier mag je trots op zijn
2 jaar geleden
Hi,
Ik heb 4 jr ivf/icsi gedaan vanwege endometriose. Uiteindelijk niet gelukt en uit elkaar gegaan toen met mn ex. Ze zeiden ook dat het wss aan mij lag, maar dat ze dat niet met zekerheid konden zeggen en dat de kans ook heel klein zou zijn dat het natuurlijk zou lukken.
Nu 2 jr verder en onverwachts toch zwanger van ons wondertje met mn nieuwe vriend.
Het bizarre was dat ik het voor mezelf een plekje probeerde te geven, dat het nooit zo zou mogen zijn.
2 jaar geleden
Reactie op Sophie19922
Wauw! Wat een ontzettend indrukwekkend verhaal. Jullie leven heeft enorm on ...
Dank je wel.
Gister in geweest voor de echo. Door onregelmatige menstruatie toch minder ver heen als vermoed eerder. Ze houden het nu op 5 weken ipv 7. Het is nog even wachten of er wat te zien zal zijn en hoe het verder gaat. Dat is best wel spannend zo.
De gynaecoloog was in ieder geval blij verrast. Ze zei ook wat fijn om te zien dat we het ook wel eens mis hebben met dit als resultaat.
2 jaar geleden
Ik heb ook een heel traject achter de rug. Heb een dochtertje van 2 jaar oud, tijdens haar zwangerschap had ik enorme hyperemesis gravidarum van week 7 tot week 33. Soms tot wel 10 keer overgeven per dag toe, en verschillende ziekenhuisopnames. Toen ze 6 maanden oud was bleek ik onverwacht opnieuw zwanger. We kwamen er echter achter dat dit meisje een niet levensvatbare aandoening had en op 18 weken ben ik natuurlijk bevallen van mijn tweede dochtertje. Volgens dokters pure pech en zou het nooit nog een keer gebeuren. 2 maanden nadien was ik weer zwanger, maar op 12 weken opnieuw de zwangerschap moeten afbreken omwille van diezelfde aandoening. Niemand begreep het, geen enkele dokter had dit al gezien dat het tot 2 keer toe voorkwam in dezelfde vrouw. Uiteindelijk 5 maanden daarna de moed weer bij elkaar geraapt en meteen weer zwanger, wat helaas eindigde in een vroeg miskraam op 5 weken. Daarna hebben we besloten ivf te starten, ik werd wel telkens meteen zwanger maar dit was de enige manier om embryo鈥檚 op chromosomale aandoeningen te testen vooraleer ze terug te plaatsen. We hadden hele mooie resultaten en uiteindelijk 6 gezonde embryo鈥檚. 9 maart had ik de eerste terugplaatsing en was meteen raak. Nu 7+4 weken zwanger en hebben vorige week al een kloppend hartje gezien. Wel opnieuw sinds week 6 last van hyperemesis gravidarum. Hang continu boven de wc 馃槚 ook ik heb een onderliggende schildklier aandoening die dit keer (in tegenstelling tot al de vorige zwangerschappen) heel kort wordt opgevolgd. Ik duim voor iedereen mee dat alles goed mag lopen 馃檹馃徏
2 jaar geleden
Reactie op EP93
Ik heb ook een heel traject achter de rug. Heb een dochtertje van 2 jaar ou ...
Jeetje wat een hoop heftige ervaringen hebben jullie meegemaakt zeg! Ik hoop voor julie op een goede en gezonde zwangerschap!