10 Reacties

3 maanden geleden

Ik vind Léon er wel bij passen. Rafaël is een erg mooie naam en ik zou bij de naam denken aan een jongetje met donkere haren.

3 maanden geleden

Ik vind het een mooie klassieke naam. Ik denk wel meteen aan de aartsengel. Heeft net als josefien drie lettergrepen, en wel een beetje zelfde slag namen. Fien en rafael vind ik niet echt " bij elkaar passen". Maar waarom zouden de namen van kinderen bij elkaar moeten passen? Dat snap ik nooit zo goed haha.

3 maanden geleden

Wat leuk! Onze dochter heet Josephine (Josie). Het is een klassieke en lieve naam. Persoonlijk zou ik daar ook een klassieke, wat langere jongensnaam (2 of 3 lettergrepen) bij vinden passen. Rafaël is een hele mooie naam. Misschien zijn onderstaande namen nog opties? - Victor - Elias - Benjamin - Arthur - Oliver - Henry - Mattheo/Matthias - Tobias - Thomas - Oscar - Timothy - Lucas - Elijah - Christopher - Marcus - Thiago - Otis - Charlie - Sylvester

3 maanden geleden

Wat leuk! Wij hebben een zoontje Olivier en nu staat Josephine heel hoog! Wie weet vinden jullie deze combi ook leuk.

3 maanden geleden

Reactie op Ier5

Wat leuk! Onze dochter heet Josephine (Josie). Het is een klassieke en liev ...
Dank je wel! Hele leuke namen. Ik vind Victor ook leuk maar mijn man niet. Elias heb ik toevallig laatst ook op m’n lijstje gezet. De namen die jij noemt, liggen hier erg in wat ik leuk vind ook.

3 maanden geleden

Reactie op MerelR94

Wat leuk! Wij hebben een zoontje Olivier en nu staat Josephine heel hoog! W ...
Ik vind Olivier ook heel leuk! Maar onze hond heette al zo :’) en het zoontje van mijn nichtje heet Oliver waardoor ik de naam voor m’n gevoel niet nog een keer kan gebruiken want die spreekt me toevallig het meest aan!

2 maanden geleden

Fien en Raf Josefien en Rafaël Klinkt prima toch? Ook leuk dat je net als bij grote zus voor de F variant en niet de PH variant gaat. Klopt het nog een beetje meer. :) Willen jullie meer de zuiderlijke uitspraak voeren of de randstedelijke? (Raa of Raf aan het begin)

2 maanden geleden

Reactie op DaCha

Fien en Raf Josefien en Rafaël Klinkt prima toch? Ook leuk dat je net al ...
Jaa op zich wel maar toch twijfelen we een beetje over Raf. Vinden dat niet zo bij ons passen, maar is nog steeds een kanshebber ;) Heb inderdaad bewust dan beide namen met een F geschreven. Zou het uit willen spreken als Raa-fael. Vraag me alleen af hoe en of je kunt voorkomen dat men het uit gaat spreken als Raf-ael.

2 maanden geleden

Wij hebben hier Olivier, Victor en ons dochtertje willen we Josephine noemen. Vinden we nu al een heel mooie combinatie

2 maanden geleden

Rafaël is een beschermengel en die associatie heb ik erbij🙂