93 Reacties
17 dagen geleden
Reactie op anom
Ik kijk gewoon tegenop als het donker wordt en de nacht gaat komen.
Same!!!! Ik dacht echt dat ik de enige was. Ik voel de paniek gewoon al als ik er aan denk.
17 dagen geleden
Reactie op Sunshine2405
Wat fijn dit. Alleen herkenning helpt al een beetje 🙌🏽
Precies dat dus!!
17 dagen geleden
Ik kijk nu al op tegen de nacht. Partner moet morgen weer werken van 07:00 tot 15:00. Denk dat ik gewoon maar wakker ga blijven tot hij er weer is. Merk namelijk dat ik elk uur wakker worden en dan de voeding tot slapen minder goed trek dan in een stuk door wakker blijven. Als hij er weer is ga ik wel lekker mn bedje in. Zo krijgt hij in ieder geval ook gewoon goede slaap.
17 dagen geleden
Ik merk dat vandaag de eerste dag is dat ik erg op kijk tegen de nacht. Mijn partner deed voorheen het eerste deel van de nacht maar hij is vanaf vandaag weer aan het werk. Hij werkt voornamelijk in de middag/avonden en zit met een flinke reistijd (minimaal 1.5 uur enkele reis) dus nu zal ik de hele nacht (of toch het grootste deel) alleen moeten doen. 😅
17 dagen geleden
Hier de voeding om 0030 gegeven. Ben benieuwd wanneer ze weer komt.
Wij zitten nu op 5/6 voedingen per dag (fles). Ze is ruim 3 weken en drinkt veel per keer, dus dit was ook een beetje op advies vd verpleegkundige uit het ziekenhuis.
Hoeveel per dag doen jullie of geven jullie borstvoeding en is het op verzoek? Ik merk dat ik erg zoekende ben in hoeveel per keer en hoe vaak. Of ik m’n baby moet volgen of een schema en wanneer het volgens de richtlijn teveel cc is of dat ik daarin ook m’n baby moet volgen.
17 dagen geleden
Reactie op Winterbaby22
Wij zit ...
Oh ik heb precies hetzelfde! Onze kleine man is vandaag 3 weken en zo hongerig! Hij kreeg 90cc per keer met ca 8 flessen per dag. Maar kan of nog zo huilerig zijn na een fles en nog meer willen of zich soms na 1,5 alweer melden en dan écht honger hebben. Wij geven dan soms nog een klein flesje extra die hij ook gewoon opdrinkt. We geven nu ook wel 120cc tussendoor en dat drinkt hij gewoon volledig op, huilt dan niet en meldt zich niet eerder. Onze eerste afspraak op consultatiebureau moet nog komen, maar wij denken erover om gewoon zelf alle flessen al op te hogen naar 120cc en te kijken of we dan 6 flessen aan kunnen bieden. Ik ben echt van luisteren naar wat de kleine nodig heeft, maar vraag me af of we dit niet te snel doen en of hij dan niet teveel krijgt… Als ik kijk naar de ‘regel’ 150ml x lichaamsgewicht dan zit onze man namelijk al ver boven wat hij zou ‘moeten’ krijgen met zijn 3550gram, maar goed op minder doet hij het echt niet goed. Vind het wel een puzzel :)
17 dagen geleden
Reactie op Winterbaby22
Wij zit ...
Ik ben ook zoekende. Mijn dochter van 6 weken krijgt 8 voedingen per dag. Nu vraagt ze al een paar dagen sneller om een voeding. Als ik meer geef blijft het over.
17 dagen geleden
Reactie op Mlies85
Oh ik heb precies hetzelfde! Onze kleine man is vandaag 3 weken en zo honge ...
Zoontje van 4 weken krijgt al ruim anderhalve week 7 voedingen van 120 cc. Vandaag consultatie bureau geweest en ze gaven aan dat hij zelf wel aangeeft als hij genoeg op heeft. Hij weegt nu 4.3 kg dus qua flesjes zou hij eigenlijk 90 cc moeten drinken. Gewoon je gevoel luisteren en kijken wat je kindje nodig heeft.
17 dagen geleden
Reactie op -Simonee-
Hoe streng is iedereen met borstvoeding opnieuw opwarmen? Mevrouw is na 3 s ...
Hier krijgt hij volledig live borstvoeding. Maar volgens mij mag je gekolfde melk eenmalig opnieuw opwarmen en aanbieden binnen 24 uur. Je zou als je telkens veel weggooit kleinere hoeveelheden aan kunnen bieden, een beetje extra opwarmen kan altijd en kost niet zoveel tijd. Verschoon je tussendoor? Stimuleer je het zuigreflex?
17 dagen geleden
Reactie op -Simonee-
Hoe streng is iedereen met borstvoeding opnieuw opwarmen? Mevrouw is na 3 s ...
Mijn vriend zei gister heel overtuigend dat het niet warm hoeft te zijn, maar dat als t koud is de baby t misschien niet wil drinken...
Hij leest zich best veel in, dus ben geneigd m te geloven...