93 Reacties

17 dagen geleden

Dit is toch ook wat.. vriend ligt snurkend naast me.. ik hoor de kat onder ons bed kreunen (wat ie alleen doet in z'n slaap) en de baby ligt op me te tukken... iedereen slaapt, behalve ik🥲 En ik leg haar maar niet weg, want het is praktisch alweer voedertijd...

17 dagen geleden

Na de afgelopen nachten een heel onrustig meisje, die ontzettende kreunde, persde en duidelijk ongemakken had; Heb ik haar nu zojuist wakker moeten maken voor haar voeding, 23.00 uur de laatste voeding gehad, daarna is ze gaan slapen en heb ik haar ook helemaal niet meer gehoord. De bactiol druppels en het rechtop houden na de voeding lijkt te helpen. 🤞🏼 Nog 10 minuutjes en dan kunnen we beide hopelijk weer lekker verder slapen!

17 dagen geleden

Half 2 voor ‘t laatst gevoed en sindsdien klaar wakker. Kleine meid slaapt, m’n vriend ook maar ik heb plafonddienst - oh en stuwing 😵‍💫

17 dagen geleden

Reactie op Loesx

Na de afgelopen nachten een heel onrustig meisje, die ontzettende kreunde, ...
Hier hetzelfde. Wij houden haar minimaal 20 minuten rechtop. Daarna slaapt ze rustig weer door. Als we dat niet doen dan blijft ze kreunen en persen de rest van de nacht en komt ze niet in diepe slaap. De laatste voeding was vannacht om 21:30 gepland maar we laten haar tegenwoordig zelf wakker worden deze fles. Ze werd om 23:00 wakker. En toen pas om 3:30👍🏾. Ik ga haar nu weer terugleggen en verder slapen😊

17 dagen geleden

Reactie op -Simonee-

Hoe streng is iedereen met borstvoeding opnieuw opwarmen? Mevrouw is na 3 s ...
Volgens mij mag je dat gewoon in de koelkast zetten (binnen 8 u) en later opnieuw opwarmen. Dat doe ik althans wel!

17 dagen geleden

Reactie op Jbdkr

Hier hetzelfde. Wij houden haar minimaal 20 minuten rechtop. Daarna slaapt ...
Hier kwam de melk toch ineens weer d'r neusje uit. Zo sneu! Nu maar even bij mama tot rust komen en straks poging 2 doen tot slapen in de cosleeper. Ben allang blij dat het af en toe wat beter lijkt te gaan, was natuurlijk ook te mooi om waar te zijn dat we het nu helemaal precies uitgevonden hadden. 😉

17 dagen geleden

Reactie op ClaudiaMC

Mijn vriend zei gister heel overtuigend dat het niet warm hoeft te zijn, ma ...
Dit klopt ook zeker!🤗 Mijn baby vind de flesjes zelfs het lekkerst als het echt kamertemperatuur is. Terwijl mijn eerste het bijna kokend heet wilde😂 Man is weer aan het werk en begint ergens tussen 3.00u en 7.00u altijd dan komt er nog 30 minuten reistijd bij. Vannacht om 05.00u beginnen en allebei de kinderen hebben het nu precies zwaar! Komen ook echt om en om voor iets😂 Gelukkig wel een man die ook gewoon dan helpt (met veel zuchten en kreunen wel), maar dit is wel de eerste nacht dat ik echt weer herinner van de eerste. Ik ben niet gemaakt voor de babytijd😂

17 dagen geleden

Hier komt meneer afgelopen 2 nachten netjes om de 3,5 uur . Iemand enig idee waarom hij snachts dat netjes doet en overdag doorslaapt als ik hem niet wakker maak🤣 hij is nu 2 weekjes ongeveer

17 dagen geleden

Hoi nachtbrakers. Mijn meisje van 4 weken wil al twee nachten achter elkaar bijna elk uur of twee uur drinken. Draaama. Soms is gewoon opblijven dan inderdaad makkelijker. Over het opnieuw opwarmen van de moedermelk is mijn antwoord: doe het niet. Bacteriën kunnen zich namelijk zo vermenigvuldigen en meer kans dat je kleine niet lekker wordt. Je kan het restje wel meteen in de koelkast doen en bij volgende voeding aanbieden. Maar mogelijk dat ze dat niet lekker vinden (die van mij vindt koude melk niet fijn).

15 dagen geleden

Hoe gaat het hier?

15 dagen geleden

Reactie op BlackFairy

Hoe gaat het hier?
Onze kleine meid is erg moe maar weigert in slaap te vallen, dus nu loop ik als een zombie rondjes door de woonkamer met haar op de arm in de hoop dat ze zo toch in slaap valt en ik haar in bed kan leggen. 😅

15 dagen geleden

Reactie op MandyK13

Hier komt meneer afgelopen 2 nachten netjes om de 3,5 uur . Iemand enig ide ...
Dag en nacht ritme komt pas na 6 weken dacht ik uit mn hoofd

15 dagen geleden

Reactie op esmeevd

Onze kleine meid is erg moe maar weigert in slaap te vallen, dus nu loop ik ...
Achossie, misschien oververmoeid? Dan willen ze nog wel eens helemaal niet in slaap vallen. En voor je het weet is het weer tijd voor de voeding.

15 dagen geleden

Reactie op -Simonee-

Hoe streng is iedereen met borstvoeding opnieuw opwarmen? Mevrouw is na 3 s ...
Binnen een, max twee uur na stoppen met drinken had ik ergens gelezen en ook enkele keren zo gedaan bij m'n oudste. Als het bedorven is zal je kindje het daarna wel weigeren. Je mag het idd ook koud geven maar dat vind niet iedere baby lekker..

15 dagen geleden

Reactie op BlackFairy

Achossie, misschien oververmoeid? Dan willen ze nog wel eens helemaal niet ...
Ik denk het wel, ze heeft nu net haar fles op dus hopen dat ze zo lekker in slaap valt 🙈

15 dagen geleden

Ik zit al vanaf 8 uur met een meneer met krampjes 😭

15 dagen geleden

Reactie op MandyK13

Ach wat sneu, sterkte voor de kleine man (en voor jou!) ❤️

15 dagen geleden

Reactie op MandyK13

Oh nee ik vind dat zo iets naars. Ze hebben het moeilijk maar echt helpen kun je ook niet. Voor mijn gevoel dam. Ik kijk uit naar de volgroeide darmpjes zonder krampjes🙈

15 dagen geleden

Reactie op MandyK13

Mijn vriend had de eerste shift, maar hier ook een klein meisje wat maar niet in slaap komt door krampjes...

15 dagen geleden

Reactie op ClaudiaMC

Mijn vriend had de eerste shift, maar hier ook een klein meisje wat maar ni ...
Ooh wat erg, ik heb ook nog maar uurtje geslapen denk ik🥹