13 Reacties

één maand geleden

Bij mij ook! Ook vanwege een trauma bevalling en volledig narcose. Ik heb voor een natuurlijke bevalling gekozen en mocht ik tijdens het bevallen toch een keizersnede willen. Dan grijpen ze tijdig in of als ze tijdig complicaties opmerken. Zodat ik rustig een keizersnede kan voorbereiden

één maand geleden

Ja ik heb dit ook gehad tijdens mijn tweede zwangerschap. Eerste was een spoedkeizersnede onder volledige narcose. Tijdens mijn tweede zwangerschap eigenlijk de hele tijd getwijfeld maar uiteindelijk met 37 weken werd er door het ziekenhuis gesloten dat het beter was om te bevallen dan af te wachten en dus met 37 weken een geplande keizersnede gehad, ik kijk hier super positief op terug. Nu zwanger van mijn derde maar het gaat nu ook weer een geplande keizersnede worden, vanuit het ziekenhuis wordt dit aangeraden en ik vind dit prima, veiligste optie voor mij en mijn kind.

één maand geleden

Zelf geen ervaring met keizersnede (gelukkig), maar heb 3 mensen dicht om mij heen die bij de eerste een keizersnede hebben gehad en bij de tweede natuurlijk wilden bevallen. Bij alle 3 is het uiteindelijk (na weeën etc) toch weer een (semi-)spoedkeizersnede geworden. Ik zou zelf in zo'n geval daarom voor de geplande keizersnede gaan, want zo'n spoedkeizersnede lijkt me helemaal niks en ik zou alles doen om dat te voorkomen. Maar zoals gezegd, ik heb geen ervaring met keizersnede, dus misschien is het voor iemand die dat wel heeft wel heel anders.

één maand geleden

Reactie op Cv-ketel

Zelf geen ervaring met keizersnede (gelukkig), maar heb 3 mensen dicht om m ...
Ja daar zit dus precies mijn dilemma 😭 Wil ik het toch proberen om natuurlijk te bevallen en dat er met mijn geluk alsnog complicaties optreden. Of ga ik gewoon meteen voor een keizersnede, maar lig ik vervolgens weken uit de roulatie vanwege de harakiri methode 😵‍💫

één maand geleden

Hier een vergelijkbare situatie. Eerste zwangerschap met 37 wkn geplande keizersnede. Toen i.v.m. zwangerschapsvergiftiging, dysmatuur kindje en stuitligging. Nu 25 wkn zwanger van de tweede en wil vooralsnog voor een vaginale bevalling gaan. Maar mocht er zich weer iets voordoen waardoor ks een betere optie lijkt dan switchen we.

één maand geleden

Hai! Mijn eerste is met 35 weken dmv een keizersnede geboren. Het jaar voor mijn zwangerschap is er bij een conisatie baarmoederhalskanker ontdekt. Vervolgens met 26 weken een dreigende vroeggeboorte. Vervolgens leek de kleine wat aan de kleine kant en lag hij al vanaf week 20 constant in stuit. Ik durfde na alle stress toen niet te kiezen voor een stuit bevalling. Gynaecoloog raadde dit ook zeker af omdat hij was kleiner leek op de echo. Uiteindelijk had hij een prima formaat toen hij met 35 weken te wereld kwam. Wel zaten er flink wat infarcten op de placenta dus het kan zijn dat hij een stuk groter was als dat er niet was geweest. Ben dus wel heel blij met mijn keuze. Nu na veel wikken en wegen toch weer gekozen om voor een keizersnede te gaan. Desondanks het blok te hoog kwam te zitten bij mij waardoor ik heel misselijk weer en mijn saturatie daalde tijdens de keizersnede keek ik er positief op terug. En na alle pech ben ik zo bang dat net ik de degene ben die een baarmoeder ruptuur krijg tijdens de weeen en ik wil dat risico niet nemen. Dus wellicht een keuze gebaseerd op angst….. maar toch staan wij hier achter 😊

één maand geleden

Mijn eerste is ivm stuitligging met een geplande keizersnede gehaald. Ik vind het persoonlijk “jammer” dat ik nooit een wee heb gehad, ben gewoon benieuwd. Nu met de tweede plan ik een keizersnede in met 39,5 week, mocht ze eerder komen dan wordt het een natuurlijke bevalling. Als de verloskundige in het ziekenhuis het tijdens de bevalling te lang vinden duren zullen ze alsnog een “spoed” keizersnede uitvoeren ivm de kans dat het litteken van binnen weer uitscheurt. Het is meer dat ik de ervaring wil meemaken van een bevalling, maar ik ga niet voor een inleiding en weeën opwekkers kiezen als ze niet wil komen, dan maar een keizersnede weer

één maand geleden

Eerste kindje ook met spoed spoed keizersnede geboren omdat hij in nood was. Rollercoaster doorgemaakt, enorm heftige weeën, ontsluiting nooit verder dan 4 cm gekomen, paar keer om en om weeenopwekkers en weeenremmers gehad. Dit wil ik niet nog een keer meemaken! Ik denk dat ik daarom toch maar ga kiezen voor een geplande keizersnede. Heb er weinig vertrouwen in dat het deze keer wel vaginaal gaat lukken, omdat niemand weet waarom het toen niet lukte. Dan liever in alle rust een geplande keizersnede.

één maand geleden

2e kindje geplande keizersnee ik kan niet zo bevallen schaambot is gekanteld ben blij met de keuze ik kan je niet adviseren maar waarom risico nemen als t niet nodig is

één maand geleden

Dankjewel voor jullie lieve en meedenkende berichten, maar ik ben er uit. Ik neeg sowieso al meer naar een keizersnede vanwege alle potentiele complicaties, maar na voor de zoveelste keer te horen hebben gekregen dat meneer aan de grote kant is, is de keuze snel gemaakt... Harakiri all the way 👍

één maand geleden

Ik heb geen ervaring maar heb toevallig wel deze podcast geluisterd waar een vrouw deze keuze moest maken: https://open.spotify.com/episode/65qyLDaOCBnYLiIYGagOQ2?si=tIqUdp8dQiy6DBD9_lCVcA Misschien heb je er wat aan!

één maand geleden

Wat fijn dat je een keuze hebt kunnen maken. Ik ga nu ook voor een geplande keizersnede, dit was ook een advies dat ik meekreeg gezien mijn (medische) voorgeschiedenis. Wel super gek idee dat we straks gewoon een datum gaan prikken maar ook wel praktisch 😊

één maand geleden

Zelf bevallen van een dochter op een natuurlijke manier. Bevalling is echt heel goed verlopen en ging heel snel. Ik zou het dit keer dus ook weer natuurlijk willen proberen. Geen ervaring met keizersnede, maar ik snap dat de keuze moeilijk is.. Je kunt het over je heen laten komen, maar als je er toch veel stress van hebt of zorgen om maakt, dan geeft een keizersnede misschien iets meer zekerheid dan een natuurlike bevalling..