8 Reacties

6 dagen geleden

Ik ken dat instagram account niet, maar bedoel je dat je nu weer wilt beginnen met sporten tijdens het laatste deel van je zwangerschap of erna? Weet wel dat voor erna meestal wordt aanbevolen dat je eerst naar een bekkenbodem fysio gaat om een 'go' te krijgen voor het sporten. Vaak kun je na 6 weken weer beginnen met low impact sporten en krachttraining en na 12 weken weer met hogere impact zoals hardlopen. Eerder kun je al wel je lichaam voorbereiden met rustige ademhaling en core oefeningen en yoga.

6 dagen geleden

Geen ervaring mee maar ik kijk er ook naar ja! Ik denk wel dat ik het gewoon ga proberen t.z.t. vooral omdat het echt gericht is op het sporten na de zwangerschap, het lekker thuis tussendoor kan en het niet zo duur is! Dus ik denk dat ik wel een programma koop en dan gewoon zelf kijk of het me bevalt. Kan ik daarna altijd een ander programma aanschaffen of een andere keuze maken. Ik ga inderdaad wel eerst langs de bekkenbodem fysio voor een go. Maar ik doe dit niet precies na 6 weken, maar wanneer ik er zelf aan toe ben. Als dit pas 10 weken post partum is bv dan vind ik dat ook prima.

6 dagen geleden

Reactie op kristab88

Ik ken dat instagram account niet, maar bedoel je dat je nu weer wilt begin ...
Nee ik bedoel pas 6 weken na m'n bevalling als ik akkoord heb van de gynaecoloog

6 dagen geleden

Ik heb trouwens zelf het programma van Sterkher aangeschaft voor tijdens de zwangerschap, dit is ontwikkeld samen met een bekkenfysio. Waarschijnlijk zal ik ook wel het pp programma gaan doen.

6 dagen geleden

Dit is mijn derde zwangerschap, beide keren ben ik na de 6 weken wel redelijk fanatiek gaan sporten/afvallen. Na 3 maanden postpartum week op gewicht (normaal BMI). Ik heb ook NBFM gevolgd en vond dit super leuk dus ben het nu ook weer van plan om te gaan doen, maar daarnaast ook sporten onder begeleiding.

6 dagen geleden

Reactie op Jet/

Geen ervaring mee maar ik kijk er ook naar ja! Ik denk wel dat ik het gewoo ...
Ja snap ik, ik ga ook pas beginnen als de gyn akkoord heeft gegeven hoor. Gewoon rustig opbouwen als m'n lichaam er klaar voor is

6 dagen geleden

Geen ervaring met het postpartum programma van NBFM, wel met andere programma’s van haar. Ik ben ook van plan dit na mijn zwangerschap weer op te gaan pakken dmv dat programma. Ik lees even mee voor ervaringen.

5 dagen geleden

Sporten na je bevalling (mits volledig hersteld) kan nooit geen kwaad. Ik zal alleen wel wachten met aanschaffen van programma’s en spullen. Door de gebroken nachten kun je zelf nog wel eens wat meer tijd nodig hebben om ook qua energie goed te herstellen. Vanuitgaande dat je geen huilbaby krijgt!