11 Reacties
12 uur geleden
Onze kraamzorg had de speen juist afgeraden en dat als onze kleine behoefte had om te zuigen als comfort/troost/honger etc om dan gewoon aan te leggen aan de borst. Maargoed, dat is dus in geval van borstvoeding :). Denk dat het vooral belangrijk is om te achterhalen wat de reden is dat ze huilt?
10 uur geleden
Onze zoon had ook heel graag de pink en pakte verschillende speentjes niet. Nu hebben wij Philips avent ultra air en die pakte hij wel, ook echt in één keer. Geven we alleen om echt te troosten bij krampjes.
Lactatiekundige gaf trouwens het advies dat als je toch wel een vinger doet je het beste je wijs- of middelvinger kan doen omdat dit de grootte van een tepel het beste nadoet.
8 uur geleden
Wij hier hetzelfde, ze wol geen speentje, maar veel zuigbehoefte vooral met krampjes. Wij hebben de oplossing ook nog niet.
Onze kraamzorg geeft aan speentje kan wel icm borstvoeding, maar je moet er goed om denken. Dus alleen na een voeding bijv bij darmkrampjes, niet de hele tijd etc.
4 uur geleden
Sneu hè als ze dan geen speentje willen pakken, het zou ze zo goed kunnen helpen. Veel meer dan blijven aanbieden kun je niet doen. Soms ook even vasthouden in het mondje, kan helpen om ze het principe te laten snappen.
En idd verschillende type proberen.
Hier nooit problemen gehad icm borstvoeding trouwens. Ben heel blij dat de jongste nu wel makkelijk een speentje pakt, de oudste pakte hem ook pas rond een maand. Maar die eerste weken veel meer last gehad van krampjes en wij maar lopen…. Nu kan hij zichzelf ‘helpen’ met het speentje als de krampjes niet zo erg zijn.
4 uur geleden
Reactie op Viveanne91
Onze kraamzorg had de speen juist afgeraden en dat als onze kleine behoefte ...
Kindjes hebben een enorme zuigbehoefte. Als ik de mijne constant zou aanleggen wanneer dit zo is, houd ik geen tepels meer over. Mijn kraamverzorgster gaf juist aan om van allerlei spenen te gebruiken tot je de juiste gevonden hebt.. plus die van mij begint nu te tutten op d’r eigen duim, en dat wil ik helemaal niet. Een speen kan ik als ze bijna een jaar oud is afpakken een duim niet .