14 Reacties

2 maanden geleden

Ik had hier meteen in het eerste trimester al last van haha. Nauwelijks kwaaltjes en nestelen was mijn manier om toch met de zwangerschap bezig te zijn. Ik mocht in het begin ook niet veel spullen kopen van mijn man, dus wij hebben toen een grote lijst gemaakt met wat we nodig hebben en zijn daarna online gaan zoeken naar spullen die we leuk zouden vinden om te kopen. Die dingen voegden we dan aan het lijstje toe, zodat we een soort wensenlijst hadden voor als we (ik vooral haha) wel los konden gaan. Op die manier kon ik toch ruimte geven aan de drang om bezig te zijn met spulletjes, zonder dat het meteen overging op heel veel kopen. Misschien is dit een tip, als je nog geen dingen wil aanschaffen? Ik moet zeggen dat ik inmiddels al heel veel heb aangeschaft/gekregen hoor (21 weken nu). De babykamer is ook al ver. Natuurlijk moet het allemaal wel binnen het redelijke blijven qua geld en of de spullen ook echt nuttig zijn. Maar er is niet één snelheid die het beste is voor dit soort dingen. Als het voor jou goed voelt om al dingen in te slaan die je ook echt nodig hebt, dan denk ik niet dat je hierin te streng voor jezelf hoeft te zijn. Er is geen goed of fout hierin :)!! Maar kan wel dat je partner een ander tempo heeft natuurlijk, is ook helemaal oké. Beetje naar elkaar bewegen hoort erbij, dus ook voor hem om het af en toe los te laten dat jij deze drang nu eenmaal hebt, wat heeeel normaal is 🤗

2 maanden geleden

Ja same!! Ik merk dat ik geïrriteerder ben tegenover mijn rommelkontige vriend, zelf overal doekjes overheen sta te halen en ook al heb ik veel last van mijn bekken dan toch nog even met een trekkende hond en een volle boodschappentas die ene leuke lamp van marktplaats op ga halen na werk?! Zoals je merkt.. ik heb (nog) geen tips 🤓

2 maanden geleden

Ik ben 21 weken en heb nog niks gekocht voor de kleine (is de 2e) 🫢. Wel wil ik dat mn huis tiptop erbij staat

2 maanden geleden

Qua poetsen / huishouden heb ik de drang niet zo sterk, haha. Wel qua spulletjes in huis halen. En het is de 2e dus eigenlijk veel minder nodig (ook mog het 2e meisje, dus eigenlijk vrijwel niets nodig). Wij maken geen babykamer, dus daar maak ik me niet druk over. Co-sleeper staat wel al klaar. Voor overige spulletjes (vooral wat extra warme kleding) heb ik termijnen gesteld voor mezelf. Bijvoorbeeld 13 weken echo goed? Dan co-sleeper kopen, daarna eerst geslacht afwachten voor ik wat extra rompertjes kocht. En de groeiecho (die krijgen we bij onze verloskundige standaard met 30 weken) voor ik besluit in welke maat ik een jasje/vestje koop. Ons oudste dochtertje was vrij klein bij geboorte namelijk, dus dan koop ik maat 50. Maar wie weet is deze dame groter, waardoor 56 beter is (koop sowieso wol, dus dat gaat meestal 2 of 3 maten mee). Die termijnen geven ook een soort rust, want ik 'mag' het eerder toch nog niet kopen (en eigenlijk is het, rationeel gezien, ook tijd zat als je alleen 2 weken vantevoren pas haalt).

2 maanden geleden

Ik herken het wel. Met schoonmaken wissel ik erg af. De ene dag ben ik overdreven aan het poetsen en de andere dag ben ik lui, maar wel geërgerd als ik iets zie dat niet goed schoon is haha. Met spullen heb ik het ook. Heb al een tijdje van alles gehaald voor de kinderkamer en wil nu gewoon echt dat dingen in elkaar worden gezet. Als het goed is doet mijn man dat dit weekend 🤭 daarna wil ik nog een goede stoel en eventueel een kledingkastje halen. Dus ben nog wel even bezig 😂

2 maanden geleden

Oja bijna vergeten, je vroeg ook naar tips. Ik ga vaak iets doen wat ik leuk vind. Dus een boek lezen, op de bank een film/serie kijken en mezelf daarmee een beetje afleiden en gewoon rustig aan doen 😂 dat werkt het beste voor mij, want eens ik niks te doen heb ga ik ook teveel schoonmaken 😅

2 maanden geleden

Fijn dat iedereen dit zo herkend! Hebben jullie ook tips om minder chagrijnig te worden als je man het lef heeft om te zeggen: “doe eens rustig aan, we hebben nog 4 maanden…” Ik probeer hem duidelijk te maken dat de afgelopen 4 maanden ook zijn omgevlogen, maar ik lijk niet echt indruk te maken 😂

2 maanden geleden

Reactie op AHV2002

Fijn dat iedereen dit zo herkend! Hebben jullie ook tips om minder chagrijn ...
Ik zeg altijd dat nu het moment is om alles te doen, want straks heb ik een nog dikkere buik en gaat het bukken etc echt niet meer 😅 dat werkt blijkbaar, want daarna zegt hij dat ik een punt heb en werkt hij mee. Zelfs met schoonmaken 🤭

2 maanden geleden

Reactie op mermaidmommy

Ik zeg altijd dat nu het moment is om alles te doen, want straks heb ik een ...
Helaas werkt het niet zo dat als je nu schoonmaakt dat dat dan de komende 4 maanden niet meer hoeft :p Ik herken het nog niet echt, maar ik zou gewoon lekker de deur uitgaan en wat anders gaan doen als je onrustig wordt. Ik kan soms ook onrustig worden thuis als het een enorme bende is maar ik heb soms ook mijn momentjes ontspanning nodig, dus dan moet dat opruimen maar even wachten.

2 maanden geleden

Ik ben nog veel te gaar om constant te willen poetsen. Wil het wel, maar komt niets uit m'n handen 😅. Gelukkig heb ik een schoonmaakster die het zwaarste werk doet. Volgende week gaat er iemand bezig met de babykamer (ik ben alleen).. daar kijk ik enorm naar uit. Kan niet wachten om het kamertje klaar te hebben. Dat dat nog niet zo is veroorzaakt wel onrust. Wel heb ik al heel veel spullen gehamsterd voor de baby 🥹.

2 maanden geleden

Reactie op Michhh

Ik ben 21 weken en heb nog niks gekocht voor de kleine (is de 2e) 🫢. Wel ...
Haha dit is dan voor mij weer herkenbaar!😂Heb nu 2 setjes gekocht omdat ik het zielig voor de baby vond.. bij de eerste waren we nu al hélemaal klaar 😂

2 maanden geleden

Ik uit mijn drang (of moet ik zeggen dwang 😅) vooral in lijstjes maken. Lijstjes wat ik al heb gehaald, lijstjes wat ik nog moet hebben, lijstje wat er gedaan moet worden om het huis babyklaar te maken en ga zo maar door. Ik moet wachten met de nesteldrang, want er staat een maand voor mijn uitgerekende datum nog een grote renovatie gepland. 😢 Voor de rest heb ik het niet zo met schoonmaken, maar ik woon alleen dus het wordt niet snel vies.

2 maanden geleden

Reactie op BabyboyL

Haha dit is dan voor mij weer herkenbaar!😂Heb nu 2 setjes gekocht omdat ik ...
Ja ik was bij de eerste ook al helemaal klaar nu met 21 weken 🤣🤣🤣. Krijg nu ook een jongetje, en t is zoveel makkelijker haha

2 maanden geleden

Reactie op kristab88

Helaas werkt het niet zo dat als je nu schoonmaakt dat dat dan de komende 4 ...
Haha, nee eens ik zelf niet meer kan schoonmaken is het dus zijn taak 🤭 nu kan het nog samen. Maar doelde meer op de kinderkamer afronden. Beter wanneer je nog een beetje fit bent 😁