Hi allemaal,
Ik ben op dit moment 20 weken zwanger van ons eerste kindje en merk dat ik last begin te krijgen van nesteldrang. Waar ik normaal een hekel heb aan zowat alles wat met het huishouden te maken heeft, poets ik nu het liefst 3x per dag de keuken, pak ik meermaals per dag de stofzuiger erbij en kan ik het niet uitstaan dat de babykamer nog in delen uit elkaar ligt… hoewel we de belangrijkste items voor de kleine in huis hebben, zou ik het liefst gisteren nog alle ‘kleine’ spulletjes in huis gaan halen. Dit tot ergernis van mijn man, die heel blij is met alle huishoudelijke taken, maar mij heel erg afremt in het halen van alle spullen voor de kleine (omdat we nog genoeg tijd hebben en niet alles in een keer hoeven te kopen).
Hetgeen ik zelf vooral vervelend vind, is dat ik vandaag bijvoorbeeld de hele dag bezig ben geweest met allerlei klusjes in huis. Ik ben moe en merk dat mijn lichaam het ook zwaar heeft gehad. Ik had verwacht dat ik nu in de avond met een voldaan gevoel op de bank had kunnen zitten, maar dit is niet het geval… ik voel nog altijd een soort onrust.
Zijn er mama’s die dit herkennen en tips hebben om hier mee om te gaan/ het gevoel ‘in bedwang’ te houden.