38 Reacties

één maand geleden

Ik heb een slaapzakje van de prenatal, 3 TOG. Zodra ze oud genoeg is ga ik over op de puckababy 4 seizoenen. Dat is mega chil.. ff een dure koop maar gaan zooo lang mee en kan je het heel jaar door gebruiken! Voor onze zoon ook twee in omloop, en ze zijn echt fantastisch

één maand geleden

Reactie op Baby_2324

Ik heb een slaapzakje van de prenatal, 3 TOG. Zodra ze oud genoeg is ga ik ...
En welke maat heb je dan voor een newborn?

één maand geleden

Ik heb van de week op Vinted de puckababy piep teddy gekocht voor de eerste weken!

één maand geleden

Wij hebben bij ons dochtertje de puckababy Newborn bag gebruikt omdat we niet wouden beginnen aan inbakeren. Deze is echt heel goed bevallen en vonden wij idd ook praktischer dan lakentjes en dekentjes etc. Wij gaan dus nu weer voor de puckababy Newborn bag😇 en als ze oud genoeg zijn kan je over op de 4 seizoenen van puckababy, die zijn ook ideaal!

één maand geleden

Bundi slaapzakje van Fedde&Kees is een aanrader. En puckababy!

één maand geleden

Ik ga weer voor puckababy. Heb het bij mijn eerste dochter ook gebruikt zowel de newborn, de inbakerzak als de 4 seizoenen. Echt super fijn en blijft mooi met wassen enzo!

één maand geleden

Reactie op Annica Gort

Bundi slaapzakje van Fedde&Kees is een aanrader. En puckababy!
Ah thanks! De puckababy is dan het gewone slaapzakje of het inbakerslaapzakje ?

één maand geleden

Niet. Onze kraamzorg vertrekt als je een newborn in een slaapzak legt waar hun bij zijn. Is schijnbaar niet veilig en in het verleden bij hun mis gegaan. Vaak zijn slaapzakjes voor meerdere maten. En dan is het risico groot dat het zakje te ruim is rond de nek. Met de kans dat ze zo veel bewegen dat ze in het zakje verdwijnen met alle gevolgen van dien. Ook schijnen ze ingestopt rustiger te slapen. Ze raden het in het ziekenhuis en hier bij de kraamzorg sterk af.

één maand geleden

Reactie op Miloutje

Niet. Onze kraamzorg vertrekt als je een newborn in een slaapzak legt waar ...
De Kraamzorg waar ik heb ingeschreven heeft in het infoboekje staan dat het wel oké is. Uiteraard alleen als de halsopening klein genoeg is dat het hoofdje er niet doorheen kan!

één maand geleden

Reactie op Miloutje

Als je niks positiefs te zeggen hebt zou ik ook niet reageren, ze vraagt om wat goede en fijne zijn en wat voor soort, niet of je het wel of niet moet doen. Je maakt mensen bang voor niets. Vooral doen wat je zelf fijn vindt en wat goed voelt! Wij hebben onze zoon aan het begin ingebakerd en dit was super fijn! Inderdaad puckababy of speciale inbakerzakken… 😊

één maand geleden

Hier worden slaapzakjes juist aangeraden omdat ze dan niet kunnen wegzakken… ach overal anders advies zeker. Ik heb ook een puckababy gekocht, de piep en dan de winterversie. Ook nog een gewoon slaapzakje, lakentjes en kruikjes.

één maand geleden

Aaaah eindelijk iemand die er ook zo over denkt!! Dat bedje opmaak systeem met die lakentjes en dekentjes...zooooo frustrerend en irritant werk! Maarja het staat zo leuk.... Maar ik heb idd ook een slaapzakje erbij. Van de hema 50/56 lekker warm. Kan me niet voorstellen dat het te warm zou zijn en anders doe je de baby alleen een romper en slaapzak aan....en in wegzakken in het zakjd kan ik me ook niet vinden...ja als je een 4 seizoenen ding hebt met maat 50 tot 80...maar niet in die kleine maatjes. Het is maar net hoe bewegelijk je kindje is. Succes met alles!

één maand geleden

Ik heb een pucka winter teddy inbaker ding via vinted, maar wat is handig om meer te kopen? Het is mijn eerste kindje , ik heb geen idee waar de baby straks eerst in gaat slapen. Gewoon kleding eerst?

één maand geleden

Reactie op saardh96

En welke maat heb je dan voor een newborn?
De slaapzakjes gaan vaak pas vanaf 56. Je kan hier een buikband omheen doen zodat ze er niet in verdwijnen. Je kan ook eerst een inbaker slaapzakje doen tot ze in maat 56 zitten!

één maand geleden

Reactie op Miloutje

Helemaal met je eens OP! Maar mede hier om pas met 2 maanden overgestapt. Bij ons paste het hema slaapzakje toen al goed maar alles ervoor was toch écht nog te groot. Maar het ligt ook zeker aan je kindje. Mijn dochter zat de eerste paar weken in maat 44 en dan past geen enkel slaapzakje nog.

één maand geleden

Reactie op Miloutje

Wat een overdreven reactie en wat een raar advies van de Kraamzorg. Gebaseerd op wat, zou ik graag willen weten. 1. Een baby beweegt nauwelijks dus ik zie niet zo goed in hoe deze naar beneden kan zakken, plus áls die dan al zoveel zou bewegen is een dekentje vele male gevaarlijker want daar kan hij of zij dan onder komen. 2. Slaapzakken zijn er in maten? Als jij dit zo zegt zou een kind ook in z’n eigen kleren kunnen stikken door te bewegen? TS lekker doen waar jij je goed bij voelt. Slaapzakjes zijn er gewoon in de juiste maten! En een inbaker slaapzakje daar kunnen ze direct in! Ik zou tot de 6 maanden dus echt even de wat goedkopere opties bekijken en dan daarna lekker naar zo’n wat duurdere vier seizoenen slaapzak! Is wat prijzig, maar uiteindelijk goedkoper dan steeds een nieuwe te moeten aanschaffen voor het juiste seizoen én de juiste maat!

één maand geleden

Reactie op Babytjenovember

Ik heb een pucka winter teddy inbaker ding via vinted, maar wat is handig o ...
Eentje is inprincipe voldoende hoor.. tenzij ze gaan spugen. Ik heb zelf een puckababy inbaker zakje alle daags. Dus 0,5 tog. Ik doe er dan in het begin nog een dekentje overheen en inner de kleren van de dag . Kan ik tog opbouwen. Als ze gaan spugen is een tweede wel handig, maar ik heb dus een normale slaapzak 3 TOG klaar liggen voor als ze in maat 56 kan. Dus even afhankelijk van hoe groot ze is haal ik zo’n inbaker zak bij. Als zij prima in maat 56 past, vind ik dat zonde.

één maand geleden

Reactie op rileyK

Helemaal met je eens OP! Maar mede hier om pas met 2 maanden overgestapt. B ...
Hier ook een zoontje maat 44/50 begonnen. Die paste ook geen enkel slaapzakje. Wij hadden er ook 1 in huis want dat zou wel goed zijn. Tot onze kraamhulp ermee kwam dat dit bij hun echt niet mocht wegens al eerdere verstikking in te grote zakjes waar mensen zich vaak niet bewust van zijn. En het veel rustiger slapen. Maar schijnbaar mag je hier niets meer zeggen. Beter dat mensen zich ervan bewust zijn en het goed controleren straks als dat het mis gaat. Heb dit eerder in een ander topic ook geplaatst overigens en daar waren gelukkig veel meer reacties van mensen bij wie de kraamzorg het ook niet toeliet dan wel niet deed afraden. Ik denk ook dat je met dekens je kindje warmer kan houden als deze dat nodig heeft nog. Onze zoon was rand prematuur en heeft echt nog een paar weken kruikjes in zijn bedje nodig gehad na zijn geboorte in januari.

één maand geleden

Ik woon in een heel warm land dus kan geen advies geven over de tog waarde in Nederland. Dit is mijn derde baby en voor de derde keer zullen wij de "love to dream" slaapzakken gebruiken. (Ik heb er 3). Deze slaapzakjes heb je overigens ook in extra klein dus maat 44 :) Waar ik woon word inbakeren juist afgeraden vanwege de kans op oververhitting, zo zie je dat advies overal anders is en vooral naar je eigen moeder gevoel luisteren. :)

één maand geleden

Ik heb op advies van wat vriendinnen de Meyco Inbakerslaapzakjes gekocht. Deze sluiten mooi aan, makkelijk in omgang en geen gedoe met zelf inbakeren. Deze zijn maar 1TOG, maar gecombineerd met romper lange mouwen + velours pyjama’tjes lijkt me dit warm genoeg. Heb ook nog een dekentje van 1 TOG om erboven te doen mocht het toch te koud zijn Ons huis is super goed geisoleerd en het wordt ook in de winter niet mega koud bij ons. Dus eerst even zien hoe het combineren van laagjes bevalt en wat nu de effectieve temperatuur is in onze slaapkamer ☺️