38 Reacties
één maand geleden
Wij hadden bij de eerste een purflo newborn slaapzak. Die pastte perfect bij maat 44 en 50. Daarna wel echt al te klein (dus is echt maar een mini slaapzakje).
Bij ons pastte ze tot ongeveer 2 maanden erin, dus vond het wel de moeite waard. Maar was meer dat wij alles geprobeerd hebben omdat het slapen echt heel dramatisch was 😅
Maar als je op zoek bent naar een klein maatje is deze heel fijn, 2,5 TOG, maar met afritsbare mouwen, dus je kunt hem koeler maken. En volledig van natuurlijke materialen (bamboe en katoen) dus geen synthetische vulling waardoor ze het al snel te warm krijgen. En de grootste plus voor ons: heel makkelijke rits rondom voor makkelijk verschonen 's nachts (wat in het begin toch nogal vaker aan de orde is)
één maand geleden
Reactie op Baby_2324
Wat een overdreven reactie en wat een raar advies van de Kraamzorg. Gebasee ...
1 sommige baby's bewegen wel degelijk. En sommige kindjes slapen fijner door de druk van een dekentje. Zie daarnaast je kindje maar warm te houden met kruikjes als ze zich zelf nog niet warm kunnen houden en een slaapzak. Een weldekend persoon maakt een baby bedje niet helemaal op. Maar voor de helft waardoor je kindje niet verder naar beneden kan zakken. Omdat de voetjes dan tegen de onderkant van het bed komen.
2 Niet elk kindje word groot geboren. Sommige hebben een maatje 44/50 en dan zijn de slaapzakjes wel degelijk te groot. Onze zoon kon letterlijk met hoofd en al door het gat heen na demonstratie en dan schrik je je rot. Ooit baby kleding gezien met laag uitgesneden nekjes en alles wijd. Ik niet. Hier werd tevens ook benoemd door de kraamhulp uit te kijken met capuchons tijdens het slapen. 1 omdat het niet lekker ligt zo een bobbel in je nek. 2 omdat het groot, ruim en wijd is en over het gezicht kan vallen. Ze noemde het net als van die box en bed bumpers. Leuk voor de mode en de sier. Word verkocht maar wil niet zeggen dat alles altijd even veilig is en daar kun je je dan maar beter bewust van zijn. Dan dat je geen alternatief in huis hebt. Niet probeerd of het zakje wel goed past en dat het mis gaat.
Niets overdreven gewoon mensen bewust maken. Wij wisten het ook niet tot wij thuis kwamen met een heel klein mannetje die zichzelf nog niet warm kon houden in januari.
één maand geleden
Reactie op Miloutje
1 sommige baby's bewegen wel degelijk. En sommige kindjes slapen fijner doo ...
Ik schijn nu al een hele grote baby te hebben, ze gaan van de week kijken of ik eerder ingeleid moet worden. Dus ik maak me niet zo druk over dat ze heel klein gaat zijn eigenlijk ☺️
Ik weet dat t maar voor de helft opgemaakt hoort te worden maar juist daarom vond ik het zo’n drama om het strak ingepakt te krijgen met een lakentje en dekentje zo groot als de cosleeper/ledikant zelf en dan de helft onder dat matrasje proppen 😅 ik ben er niet zo’n ster in merk ik. Zit de ene kant goed begin ik aan de andere kant en dan gaat die eerste kant weer los 🙈
één maand geleden
Reactie op saardh96
Ik schijn nu al een hele grote baby te hebben, ze gaan van de week kijken o ...
Ben er ook geen held in om
een bedje op te maken, zou gewoon zorgen dat je een klein slaapzakje in huis hebt en wat lakentjes. Dan kan je nog kijken wat je fijn vindt! Het is zo bijbesteld allemaal 😊
Als het slaapzakje gewoon past is er geen probleem, als hij te groot is lijkt het me normaal dat je hem nog even niet gebruikt. Is toch ook gewoon een kwestie van gezond verstand gebruiken op dat gebied. Als het goed past zijn slaapzakjes volkomen veilig
één maand geleden
Reactie op saardh96
Ik schijn nu al een hele grote baby te hebben, ze gaan van de week kijken o ...
Dat zeiden ze bij mij ook hij zou bij 38.5 week keizersnede datum ruim 4 kilo zijn. Hij werd met 36 weken geboren met een spoedkeizersnede en was juist heel klein. 😅 ze zeiden ook dat hij nooit de 4 kilo gehaald zou hebben.
Voor de co sleeper hadden wij het wiegdekentje. Wij hadden beide in huis. Dus de kraamhulp heeft ons geholpen met hoe het bedje goed kort op te maken. En dus laten zien waarom er bij hun geen zakjes gebruikt mogen worden. Zeker ook niet omdat hij zich echt niet warm kon houden en een kruik met slaapzak werkt niet.
Hopelijk kom je eruit en vind je iets wat voor jullie werken gaat.
één maand geleden
Reactie op Miloutje
Dat zeiden ze bij mij ook hij zou bij 38.5 week keizersnede datum ruim 4 ki ...
Ja ik hoor veel verschillende verhalen idd. Ik was zelf een heel grote baby en mijn vriend en ik allebei vrij lang dus ik zou het niet vreemd vinden als t een flinke baby blijkt! Ik heb een dekentje en lakentje nu in huis voor de ledikant, ik denk dat ik een slaapzakje ga zoeken dat werkt voor ons en een lakentje en dekentje voor de cosleeper.. dan heb ik idd maar alle opties nog open als ze er is !
één maand geleden
Reactie op Miloutje
1 sommige baby's bewegen wel degelijk. En sommige kindjes slapen fijner doo ...
Zelfs als je een bedje kort op maakt kunnen ze onder een deken komen, draaien, als je het dan toch over bewegelijke baby’s hebt. Met een slaapzak kan je een pasgeboren baby prima warm houden, is bij ons nooit een probleem geweest, zolang je maar een goede slaapzak hebt.
Je hebt ook slaapzakken in maat 44. En ja er is ook kleding met laag uitgesneden hals.
Anyway. Het advies hier was juist een slaapzak, en dit is ons altijd prima bevallen. Vind dekentjes verschrikkelijk, zéker als ze bewegen, want dan liggen ze er namelijk NIET onder, dus zie dán je baby maar eens warm te houden als je zelf slaapt.
één maand geleden
Mocht je toch nog opzoek willen naar lakentjes die makkelijker zijn om strak het bedje mee op te maken, wij gebruiken de nunki lakentjes van Fedde & Kees. Die doe je om het matras heen, waardoor hij na 1 keer opmaken gewoon goed blijft zitten. Dat 1 keer opmaken vind ik overigens alsnog een vreselijk gedoe, dat dan weer wel 😅 Die lakentjes zijn een lichte vorm van inbakeren. Ons zoontje sliep hier geweldig onder. We deden er ook nog een wollen wiegdeken overheen. Voor deze baby heb ik van Fedde & Kees ook het bundi slaapzakje gekocht. Maar ik heb dus nog geen ervaring met hoe fijn dit is.
één maand geleden
Ik zou eerlijk gezegd ook niet meteen vanaf dag 1 al een slaapzak gebruiken ipv een laken en dekentjes.. Hoe zou je dat dan doen met de kruiken, los erbij leggen??
Ons 1e kindje is van september en zelfs toen moest hij echt een laken met 2 dekens én 2 kruiken om goed warm te blijven.
De 1e week maakt de kraamhulp toch het bedje op, dus dan heb je er zelf niet zo'n last van. En je wordt er vanzelf ook wel handiger in 😊
één maand geleden
Reactie op Mennos9
Ik ben trouwens vanaf 1 a 2 maandjes een slaapzak gaan gebruiken. Eerst een ...
Is een dekentje ook nodig bij tog 3? Heb nu slaapzakjes in tog 3 gekocht, maar begin nu toch flink te twijfelen
één maand geleden
Geen zorgen, je leert van je kraamzorg stevig in te stoppen. Zij nemen je echt hand aan hand mee, ook met veilig badderen, aankleden en douchen.
Volgens mij deden wij eerst alleen lakentjes en toen het valreflex haar wakker bleef schrikken hebben we een Swaddle up gekocht.
één maand geleden
Reactie op Mennos9
Ik zou eerlijk gezegd ook niet meteen vanaf dag 1 al een slaapzak gebruiken ...
Die van ons heeft altijd tussen ons in geslapen, mét slaapzak, dus die had twee hele grote kruiken die hem warm hielden. 😂😂 maar zonder slaapzak ging die echt niet slapen. Dat was echt al heel snel de way to go, en nu nog steeds
één maand geleden
Reactie op Cantwaittomeetyou
Is een dekentje ook nodig bij tog 3? Heb nu slaapzakjes in tog 3 gekocht, m ...
Heb ik wel gedaan ja, 1 laken en 1 dekentje. Was toen echt in de winter.
Verder heb ik altijd een beetje "gespeeld" met laagjes qua kleding/slaapzak/deken, gewoon af en toe even nekje voelen en zo kijken wat werkt 😊
één maand geleden
Reactie op Mennos9
Heb ik wel gedaan ja, 1 laken en 1 dekentje. Was toen echt in de winter.
Ve ...
Je hebt helemaal gelijk. Ik bestel maar gewoon een lakentje en dekentje bij, dan heb ik het in ieder geval in huis voor als het nodig is