9 Reacties

2 dagen geleden

Ik ben pas begonnen met doorslapen toen mijn baby 1 tot 1,5 maand oud was. En voor die tijd maakte in hem elke voeding wakker. Nu slaapt hij elke nacht door en komt daarna vanzelf☺️. Maar zeker doen waar je je als mama goed bij voelt!

2 dagen geleden

Hoi hoi, Als hij goed op geboorte gewicht is en goed groeit dan zal ik hem lekker laten slapen. Heb je een idee na hoeveel uur hij zich zelf meld ?

2 dagen geleden

Mijn kraamverzorgster zei dat ze zolang nog niet op geboortegewicht en zelf hun temperatuur regelt, ze wakker gemaakt worden. Ze hebben de voeding nodig om sterk te worden. Als ze hun geboorte gewicht terug hebben en ze kunnen hun eigen temperatuur regelen, dan kan je beetje spelen met de voedingtijden en ze evt langer kunnen laten slapen

2 dagen geleden

Als ze overdag meer dan 4u slaapt maak ik haar wel wakker, ze moet wel genoegdrinken overdag om de nacht goed door te komen. Maar verder niet.

2 dagen geleden

Ik maakte hem eerder ook elke 3u wakker en dan dronk hij ook wel goed. Nu is hij 2 weken en laat ik er 3.5u tussen overdag. Geen idee hoelang hij blijft slapen als ik hem niet wakker maak haha. Hij zit al 370 gram over z'n geboortegewicht heen, ik denk dat ik hem langzaam aan gewoon de 4u ga laten slapen.

2 dagen geleden

Hier toevallig net met onze kraamzorg over. (Dochter is nu 5 dagen oud) Vanaf morgen gaan we overdag om de 4 uur voeden, zodat ze hopelijk wat meer gaat drinken. En dan snachts op verzoek

2 dagen geleden

Wij voeden op verzoek. Soms zit er 4 uur tussen, soms 5/6 uur. Overdag doen we max 4 uur ertussen. Snachts laten we de baby ‘beslissen’

2 dagen geleden

Reactie op wassing

Hoi hoi, Als hij goed op geboorte gewicht is en goed groeit dan zal ik hem ...
Precies zodra je kindje boven zn geboorte zit en zichzelf goed warm kan houden kun je overgaan op voeden op verzoek☺️

2 dagen geleden

Wij moesten eerst iedere 3/3.5 uur voeden, tot hij op zijn geboortegewicht was. Nu voeden we op verzoek maar langer dan vier uur laat hij er zelf niet tussen. Wakker maken vonden we zo sneu en hij drinkt veel effectiever als hij zichzelf meldt.