14 Reacties

één maand geleden

Ik ben ook al zo'n 2 weken rond het zelfde gewicht, nu 27+4. Lijkt me geen probleem als de kleine gewoon actief is, die groeit waarschijnlijk gewoon door maar misschien ben je weer wat vocht kwijt of zo. Gewicht kan altijd een beetje schommelen toch? En tijdens je afspraak kan de vk even checken of de baarmoeder/ baby goed doorgroeit.

één maand geleden

Zelfde hier, eerste trimester 7kg aangekomen, tweede trimester 3kg (nu 28weken). Ieder lichaam is anders, ik kom niet lineair aan of volgens het gemiddelde, dat is niet erg of raar. Ik maak me er geen zorgen over.

één maand geleden

Hier ook hetzelfde! Vandaag 27+5 en ben de laatste 3 weken maar 0.3 kg aangekomen. De verloskundige vermoedt dat de baby hiervoor een flinke groeispurt heeft gemaakt en dat dat nu een beetje stabiliseert. Ik ben in totaal 7kg aangekomen sinds het begin.

één maand geleden

Wees blij dat je niet veel aankom! Dat moet er uiteindelijk ook allemaal weer af 😉 Zolang de kleine goed beweegt en jij goed eet en drinkt (vooral met de warmte) hoef je je niet snel zorgen te maken hoor!

één maand geleden

Ik ben 27 weken en in totaal 2 kilo aangekomen en alles gaat goed. Het is geen vereiste dat je aankomt tijdens je zwangerschap.

één maand geleden

Ik ben ook de afgelopen weken nauwelijks aangekomen (zelfs één kilo afgevallen eigenlijk). Zelf denk ik dat dit komt doordat ik op vakantie was en daarna flink was aangekomen waarna ik weer normaal ben gaan eten. Mijn buik groeit wel goed en de baby doet het ook goed. Maak me dus geen zorgen. Hopelijk kan de VK je gerust stellen donderdag!

één maand geleden

Het is eigenlijk dus wel te verklaren :) zolang jij je nog prima voelt en de verloskundige er niks van vind, is er niks aan de hand! Ik ben in het begin 8kg verloren en die ben ik nog maar deels terug, ik weeg nogsteeds 3kg minder dan dat ik begon. Ik voel me prima en de kleine groeit ook goed, de verloskundige vond het prima en ik dus ook :) moet ik wel toegeven dat mijn BMI ook hoog was dus het aankomen sowieso beperkt "moet" blijven.

één maand geleden

Nouja, hangt ook een beetje van je startgewicht af toch? Als je al laag in je vet zit en je komt niks aan lijkt me dat niet goed

één maand geleden

Hier hetzelfde. Was in de eerste 22 weken bijna 13 kilo aangekomen. Daarna viel ik af en nu blijft het stabiel.

één maand geleden

Ik ben ook al vijf weken niets aangekomen. Nu in totaal 5 kilo en overmorgen 27 weken. Maar m’n buik groeit wel. Kan volgens mij helemaal geen kwaad hoor. In mijn vorige zwangerschap ging het ook een beetje in fases.

één maand geleden

Mij buik groeit alleen 4.7 kg in totaal aangekomen laatstr weken ook niks ook is me vruchtwater gebroken geweest maar die kleine meid beweegt goed alles is goed met der boven gemiddeld ik zou me niet te druk mken alles wat eraan komt moet rraf weer

één maand geleden

Ik was eindelijk 3 kilo aangekomen nadat ik in het eerste trimester 5 kilo ben afgevallen, en nu ben ik weer 2 kilo kwijt ondanks dat baby al 1 kilo 100 gram geschat word.. mijn gynaecoloog maakt zich geen zorgen en kleine groeit als kool dus zal wel prima zijn denk ik

één maand geleden

Voor elke vrouw is het natuurlijk anders. Ik kwam er maandag bij de verloskundige achter dat ik geen enkele kilo ben aangekomen ten opzichte van voor mijn zwangerschap. Ik ben nu 25 weken. Ze geeft aan dat ik meer moet eten maar het lukt me fysiek gewoon niet. Dan komt het er echt weer uit. De kleine doet het vooralsnog erg goed en groeit zoals het moet. Ik moet ook eerlijk zijn dat ik al wat mollig was voor mijn zwangerschap en moet bekennen dat ik dit eigenlijk niet zo erg vindt. Luisteren naar je lichaam en zo lang alle checks bij de verloskundige goed zijn, moet het goedkomen toch? 😃

één maand geleden

Zou me daar niet te druk om maken zolang je gezond en voldoende eet kan het geen kwaad. Ieder lichaam reageert er anders op. Was bij de eerste 9 kilo in totaal aangekomen en bij de tweede 7 kilo. Allebei zijn ze gezond en met een mooi geboortegewicht geboren. Nu bij de derde gaat het al wat sneller met 6 kilo tot nu toe. Het voordeel is uiteindelijk dat je er veel minder af moet 😉