11 Reacties

één maand geleden

Hoi, ik slaap momenteel niet met mijn vriend samen. Hij slaapt in het logeerbed. Hij heeft hier geen probleem mee. We komen zo allebei aan onze rust ook i.v.m zijn werk en ik nogal vaak wakker ben in de nacht. Hij snurkt ook enorm hard(slaapapneu). Dus hij snapt dat dat nu ook niet prettig is. Wij houden elkaar op dit moment anders alleen maar wakker. Maar wij hebben hier beide geen probleem mee. En na de zwangerschap zien we wel weer verder hoe het loopt. We hebben allebei zo iets van het is maar slapen. Als je slaapt merk je er uiteindelijk helemaal niks van dat je niet samen ligt. Het is alleen ongezelliger dat je niet samen in slaap valt. Maar dat hadden we toch al niet omdat ons dochterje ook erg laat gaat slapen de laatste tijd, dan lag hij toch al op bed. Maar ik zou er samen over praten dan kan je samen naar een oplossing zoeken wat op dit moment het beste werkt. Je rust is erg belangrijk, zeker nu.

één maand geleden

Ik vind het juist heerlijk om apart te slapen, wij slapen regelmatig apart als hij bijvoorbeeld een avondje met vrienden is geweest of iets dergelijks. Ik vind het belangrijker dat ik goed slaap dan dat we samen slapen. Bedenk dat het tijdelijk is, en als jullie beide goed/beter slapen apart dan samen, dan komt dat momenteel ook ten goede aan de sfeer overdag lijkt me. (Als ik slecht slaap dan wordt ik er echt niet gezelliger op.) Samen slapen komt wel weer!

één maand geleden

Ik heb eens naast iemand "geslapen" met slaapapneu, moet er niet meer aan denken. Jullie hebben beide je rust nodig. Zou er niet zo'n ding van maken.

één maand geleden

Hi, sporadisch slapen we apart. Soms heb ik veel last van bekkenpijn/rugpijn en dan heb ik gewoon draai ruimte nodig en ben ik onrustig. Mijn vriend is dan degene die naar de bank verplaatst omdat hij ook wil dat ik gewoon goed kan slapen. We hebben al allebei gezegd dat we denken dat we de laatste weken wel apart slapen mocht het slapen nog lastiger worden, maar dat zien we dan wel! Er ligt geen lading op omdat we beide graag onze nachtrust hebben haha.

één maand geleden

Het is denk ik een hormonaal ding, ik slaap ook echt heel licht en word van alles wakker! Van de week kwam manlief pas heel laat naar bed, viel als een blok in slaap en ik lag dus wakker voor 1,5 uur ofzo en was de volgende dag gebroken op mijn werk. De volgende keer dat hij zo laat ging slapen, is hij stilletjes een deken en kussen komen halen en verplaatst naar de bank. Dat vond ik vooral heel lief 🥰 Jullie rust is nu voor jullie allebei belangrijk. Zoals je leest zijn er veel stellen die af en toe of regelmatig apart slapen. Ik werd er eerst ook wel verdrietig van, maar lekker knuffelen halen we overdag weer in en dan is alles weer goed. Zoals gezegd: samen slapen komt wel weer!

één maand geleden

Tijdens onze vorige zwangerschap heeft mijn man de laatste maand op de logeerkamer geslapen, ik kon echt niet meer slapen naast hem en hij werd ook gek van mijn geklaag er over 😅 werkte voor ons beide veel beter! Nu slaapt hij ook af en toe een nachtje op de bank als ik moe ben en een paar nachten slecht heb geslapen, om zo beter m'n rust te kunnen pakken. Hij doet er totaal niet moeilijk over. Ik zou het dus gewoon bespreekbaar maken, dit is een tijdelijke fase en zegt niks over jullie liefde voor elkaar. Wij schreven ook af en toe briefjes die we dan op elkaars kussen legden, of stuurden een appje. Voelde gewoon weer als verkering haha, wij vonden dat ook wel weer z'n charme hebben 😉

één maand geleden

Op het moment een lichte slaper en steeds aan het woelen. Mn vriend was verkouden en hierom oordopjes in gedaan, werkt voor mij momenteel wel goed. Wordt minder vaak wakker en val anders snel weer in slaap.

één maand geleden

Hier precies zo hoor. Ik moet naar bed gaan en slapen voor hij in bed ligt. Anders kom ik niet in slaap door gesnurk ofzo. Als ik om 5 uur in de nacht naar de wc moet en weer boven ben kom ik niet snel meer in slaap. Duurt soms wel dik uur.. Vind dit ok heel lastig en geen idee wat er aan te doen.

één maand geleden

Herkenbaar.. mijn oplossing: met mijn hoofd bij zijn voeten liggen. Scheelt al het geluid van ademen/snurken en het is ook koeler op warme avonden

één maand geleden

Ik herken het, haha. Ik slaap nog wel samen, want onze bank is het alternatief en niet echt comfortabel 😅 Maar ik stoor me ook enorm aan alles omdat ik zo licht slaap. Meestal slaap ik gewoon nog extra lang uit wanneer hij weer vroeg gaat werken 🤭

één maand geleden

Hier hetzelfde. We hebben gelukkig een logeerbed en slapen ik denk de helft van de week apart nu. De ene keer slaap ik in de logeerkamer en de andere keer hij. We proberen dan 's ochtends nog wel ff lekker bij elkaar in bed te kruipen en te knuffelen. We balen er allebei wel van, maar ik word gek van hem en hij ook van mij 😂 Dus helaas is het even niet anders