7 Reacties

6 dagen geleden

Heb je al eens een afspraak bij een bekkenfysio gehad? Die van mij had als tip om als je op de wc zit 10x je rug hol en bol te maken, omdat je dan met het kantelen misschien iets in gang zet. En dat dat ook kan helpen met “uitplassen”. Maar dat waren gewoon de algemene tips voor na een bevalling zonder specifieke klachten. Ik zou dus kijken of je een bekkenfysio kan bellen, meestal kan je met dit soort spoedjes meteen terecht.

6 dagen geleden

Niet heel fijn, maar koud water wil helpen. Het makkelijkst is een koud douche nemen of je peribottle vullen met koud water… maar wil je het ietsje vriendelijker dan kan je je voeten in koud water zetten (teiltje, of als je een bad hebt die gewoon met een laagje koud water vullen). Als je met je handen bij het fonteintje kan, kan je ook je pols(en) onder de koude kraan doen. Heel veel succes!!

6 dagen geleden

Ik heb ook iets moeite, maar staand onder de douche lukt mij ook niet. Dat kan mijn bekkenbodem nog niet aan, hurken onder de douche en dan plassen is wel prettig.

6 dagen geleden

Ik begreep van de verloskundige dat je blaas 9 maanden lang op een andere plek heeft gezeten en aardig verdrukt is door je baarmoeder. Het kan dat het terug op de plek komen van je blaas pijnlijk kan aanvoelen. Ik had een paar dagen dezelfde klachten. Niet te lang mee blijven lopen!

4 dagen geleden

Vreselijk loop nu zelf tot volgende week zondag met een katheter ben 15-11 bevallen wat is het zwaar om met zo’n ding aan je been te lopen ben helemaal niet flexibel kan zo niet genieten vindt het mentaal echt zwaar

3 dagen geleden

Reactie op Margo1

Vreselijk loop nu zelf tot volgende week zondag met een katheter ben 15-11 ...
Ik heb met je te doen 🙁 kon je ook niet plassen na de bevalling? Ik zou je aanraden, als dat kan, om ook af en toe je urine te laten checken op een blaasontsteking. Katheters staan er om bekend infecties te veroorzaken. Ik hoop voor je dat je na volgende week zondag geen katheter meer hoeft

2 dagen geleden

Reactie op Mama_M_1995

Ik heb met je te doen 🙁 kon je ook niet plassen na de bevalling? Ik zou je ...
Lief! Jaa goeie tip nee kon niet plassen na de bevalling .. Jaa ik hoop het ook zou niet weten wat de vervolg stappen zouden zijn maar ga er vanuit dat zondag alles beter is