4 Reacties

één maand geleden

Ik heb geen zwangerschapsdiabetes, maar ik kan ook al na 2 happen van iets helemaal vol zitten. Gewoon wat vaker kleine beetjes eten.

één maand geleden

Je bent slank al. Je baby groeit en gaat ruimte inpikken. Daarbij komen je organen wat in de verdrukking. Nu is dat je maag. Straks mogelijk je longen en raak je ook nog benauwd als je pech hebt. Voor je maag zijn er opties alleen die zijn niet diabetes proof 😅 Slokje cola (met suiker), ginger ale, gember thee vers, gemberkoek, vanille vla dat hielp mij voor ik zwangerschap diabetes kreeg vorige zwangerschap. Daarna heb ik van de huisarts omeprazol gekregen op recept. Is ook vrij verkrijgbaar maar is dan duurder en minder sterk als op recept. Ik zou in jou geval dat dus vragen aan je arts. Ik heb nu ook weer diabetes en kan ook geen grote porties eten. Ik krijg het gewoon niet weg. Zit tot mijn nek aan toe vol. Omdat ik wel genoeg moet eten eet ik nu in etappes. Mijn ontbijt wil nog. Mijn lunch eet ik in 2en en mijn avond maaltijd net zo. Nu heb ik wel echt extreem hormonale diabetes. Ik kan overdag eten wat ik wil met prima waardes. Sommige dagen moet ik er nu tegen eten om boven de 4 te blijven. En s'avonds na 21.00 en al zeker 2 uur geen eten begint alles te stijgen met hoge pieken in de nacht. Daarvoor nu dus een tablet en langwerkende insuline.

één maand geleden

Ik heb sinds een tijdje ook geen trek meer in avondeten. Ik zit gewoon te vol en raak snel misselijk. Later op de avond krijg ik dan toch weer trek en eet ik maar iets kleins zoals yoghurt of fruit. Denk dat het ermee te maken heeft dat de baby nu groter is en meer ruimte in beslag neemt en je organen niet meer op hun originele plek zitten

één maand geleden

Heb het ook wel, soms eet ik maar een half bord en neem ik in de avond Rennie omdat het nog zo in mijn maag hangt.