7 Reacties
6 maanden geleden
Wat vervelend dat je het gevoel hebt niet zo te kunnen genieten🤍🤍 ik snap wel waarom, en makkelijker gezegd dan gedaan maar probeer toch rust te vinden bij jezelf en inderdaad van dit cadeautje te genieten. (Maar even, ze kunnen toch niet je contract beëindigen als je in verwachting bent?) ik wens je alle sterkte liefde en rust toe🤍
6 maanden geleden
Genieten is voor de meeste zwangeren niet aan de orde hoor!
1e trimester ziek en spannend
2e trimester druk met vanalles kopen, klaarmaken, bedenken, het gewone leven..
3e trimester vanaf een week of 30 pittig zwaar en aftellen
Dus neem het jezelf niet kwalijk. Je moet niet genieten! :-) er komt vanzelf een moment waarop je beseft dat dit is wat je graag wou en dat kan zelfs pas zijn als de baby al lang en breed geboren is :-)
Naar van je werk zeg! Ik heb met zwangerschap 2x gesolliciteerd en 2x aangenomen. Was echt geen enkel probleem :-)
6 maanden geleden
Jeetje wat een verhaal! Er was eerder ook een topic met het niet kunnen genieten, toen zat ik vollop in de misselijkheid en zat ik me ernstig af te vragen waarom ik hier ooit bewust voor gekozen heb?! (Zelf al 4 jaar bezig en zijn zwanger via ICSI)
Ik kreeg een kaartje van m'n schoonzus die ik wel kon waarderen, ze schrijft er bewust in dat ze niet zegt dat ik ervan moet genieten, want ze weet dat het over t algemeen echt niet genieten geblazen is.
Voor wat betreft je baan, dat is wel echt heel naar. Contract niet verlengen is de enige manier om van een zwangere af te komen.. Wat despaxpom hier ook al aangeeft: zwangere vrouwen worden ook aangenomen. Mijn zus heeft t gedaan en een vriendin van haar met een megabuik zelfs. Er is nu heel veel vraag naar mensen, hou dat in gedachte! Op je huidige werk waarderen ze je kennelijk niet, maar elders zullen ze staan te springen!
6 maanden geleden
Reactie op LauraGJ
Wat vervelend dat je het gevoel hebt niet zo te kunnen genieten🤍🤍 ik snap ...
Als je een tijdelijk contract hebt mogen ze dat beeïndigen ook als je zwanger bent als ze een geldige reden hebben. Ze proberen bij mij gewoon te verbloemen dat het niet de zwangerschap is maar een andere bullshit reden dus helaas staan ze in hun recht. Ik wil gewoon dit los kunnen laten en eindelijk eens gaan genieten. Dankjewel voor je lieve reactie 🤗
6 maanden geleden
Reactie op desmaxpom
Genieten is voor de meeste zwangeren niet aan de orde hoor!
1e trimester z ...
Ja precies dat wel, denk dat ik het al die tijd in mn hoofd wat verbloemd heb ofzo 🫠 Alleen werk vinden is denk ik geen probleem maar ik kan momenteel (en zoals het er naar uit ziet voorlopig ook) niet full time werken. Ik werkte 40-45 uur en nu is 20 uur bijna te hoog gegrepen en dat werkt momenteel niet in mijn voordeel bij het werk vinden..
6 maanden geleden
Ik heb de vorige keer pas genoten toen de baby er was. Maar toen was het wel echt een heerlijke roze wolk 🩷
Nu 11 weken zwanger en misselijkheid is op en af. Ene dag is het echt afzien, andere dag ben ik 'alleen' heel erg moe. Dus nee, genieten daar ga ik nu ook even niet vanuit.
Wat ik wel heel leuk vind zijn de echo's waarop het kindje beweegt (met 9 weken bewoog de baby hier al op de echo 🥰). Heb nu een verloskundige die bij elke controle een echo maken, maar anders zou ik zelf een aantal pretecho's hebben geboekt. En de baby uitzet bij elkaar zoeken was ook wel leuk vorige keer. Dus zoek naar welke dingen je wel wat plezier geven en probeer daarop de focussen.
Als het goed is krijg je trouwens ook ww-uitkering nu toch? Bij een vriendin van me werd ook het contract tijdens de zwangerschap niet verlengd en zij heeft tot aan haar zwangerschapsverlof in de WW gezeten. Zwangerschaps- en bevallingsverlof is dan trouwens wel weer 100% (ipv 75 of 70% van de WW). Daarna had ze binnen 2 weken weer een baan (wel ook al gesolliciteerd tijdens haar verlof)
6 maanden geleden
Voor sommige vrouwen (waaronder ik😉) is zwanger zijn niet hun ding. De maatschappij zorgt voor een beeld dat het “geweldig” moet zijn, maar dat is het niet. Ik ben nu voor de derde keer zwanger. 1 zorgeloze zwangerschap, 1 stilgeboorte, waardoor mensen letterlijk tegen mij zeggen “nu zul je wel extra genieten!!” Nee niet echt, zwangerschap is niet mijn ding! Ik vind het fascinerend hoe het lichaam werkt maar sla deze 9 maanden graag even over😉