23 Reacties
8 maanden geleden
Onze zoon van 5,5 maand rolt ook nog niet. Ik was eergisteren met hem bij het cb en daar gaven ze aan dat hij ook pas met 9 maanden allebei de kanten op hoeft te kunnen rollen. Dus ze hebben nog wel even voordat we ons zorgen hoeven te maken!
8 maanden geleden
Bij ons ook nog weinig hoor! Hij draait wel zichzelf helemaal in een gekke houding, maar echt rollen zeker niet. Vanaf de buik naar rug heeft hij al helemaal nog nooit echt geprobeerd. Ook wij waren bij CB donderdag en die gaven aan dat het echt nog niet erg is. Ik zat er namelijk ook wel mee maar stelde me toch wel gerust
8 maanden geleden
Het hoeft nog niet, maar je kan wel met m oefenen als je het idee hebt dat hij zich verveelt. Misschien triggert het een beetje om het zelf ook te gaan oefenen. (1 beentje over de ander doen en dan zachtjes beetje op de buik trekken / zelf laten doen. )
8 maanden geleden
Hier ook nog niet hoor! Wel met steeds minder hulp maar heb het idee dat hij een beetje makkelijk is en de hulp wel leuk vindt😉
Onze dochter was heel rap dus dit is even wennen:)
8 maanden geleden
Hier zoontje van 5 maanden en doet 't ook nog niet. Ook tummy time is maat 1 minuut leuk en dan gaat hij of huilen of hij legt z'n hoofd gewoon weer neer 🙈 en ook al ga ik naast m liggen of met speelgoed proberen te draaien hij heeft geen interesse om echt te gaan rollen🤣
8 maanden geleden
Geen zorgen, je kindje hoeft echt nog niet te rollen met 5.5 maanden. Ieder kindje op zijn eigen tijd.
8 maanden geleden
Onze zoon van 21 weken doet van buik naar rug ook nog geen pogingen, is wel eens door zwaartekracht gelukt maar dat is al maanden. Van buik naar rug doet hij ook nog niet zonder ondersteuning (2x wel gelukt vorige week). Maar nu draait hij vooral op zijn zij in een bananen houding. Of met zijn onderlichaam wel in de “buikligstand” en zijn hoofd laat hij dan heerlijk liggen. 😂
8 maanden geleden
Bedankt voor jullie reacties! Fijn dat er meerdere zijn haha. Ik maak me absoluut geen zorgen, maar merk dat ik gauw vergelijk met onze dochter die was met alles snel. Mijn valkuil haha, ik weet, ieder kind is anders. Zij rolde allang en zat al met 6 maanden🤣 Maar zal zo leuk voor m zelf zijn dat hij wat meer kan😅 We wachten geduldig af🤪
8 maanden geleden
Mijn zoon (5,5 maand) ook nog niet, zelfs nog geen poging. Terwijl zijn tante een 1,5 maand geleden een filmpje stuurde waarop hij uit zichzelf omrolde (en dat was niet per ongeluk!) Het is echt mijn kind op dat filmpje, ik heb het alleen nog nooit gezien en ben fulltime thuis. Hij kan het dus wel, maar doet het gewoon niet!
8 maanden geleden
Mijn zoontje (van 5 nov) ook nog niet. Hij heeft het 1 keer gedaan. Was helemaal trots maar daarna nooit meer gezien🤣🤣. Jongens zijn trager zeggen ze he🤪
8 maanden geleden
Mijn dochter is over een week 6 maanden en rolt ook niet. Ze pakt nu wel sinds een paar dagen de voeten vast en maakt een kwartslag op haar zij.
8 maanden geleden
Mijn dochter is zondag 6 maanden en rolt al sinds dat ze 2,5 maand is van haar buik naar haar rug maar andersom doet ze niet. Ze rolt wel op haar zij en ligt gedraaid maar echt rollen wilt ze niet doen. Ik zie veel andere baby’s van dezelfde leeftijd het wel doen dus ik maakte me ook een beetje zorgen maar het cb zei dat ze met 9 maanden pas echt hoeft te rollen dus ik wacht het maar af..
8 maanden geleden
Reactie op StralendeMirage349579
Mijn zoontje (van 5 nov) ook nog niet. Hij heeft het 1 keer gedaan. Was hel ...
Mijn dochter ook 1 keer en daarna niet meer. Ze kan het wel want met een beetje stimulans doet ze het op dat moment wel maar ze vind het wel prima zo zonder rollen