21 Reacties

één maand geleden

Volgens mij is een niet medische ziekenhuisbevalling zo rond de €500/€600! Wanneer je medisch bent hoef je dit niet te betalen

één maand geleden

Je zorgverzekering mag je tussentijds zeker aanpassen als je zwanger bent! Een van de weinige uitzonderingen. Toen ik 4 maanden zwanger was heb ik hem flink verhoogd zelf

één maand geleden

Reactie op Mariella24

Je zorgverzekering mag je tussentijds zeker aanpassen als je zwanger bent! ...
Niet alle verzekeringen hopr

één maand geleden

Ik zit in de basis bij cz maar hoef alleen een eigen bijdrage te betalen voor kraamzorg das volgens mij 200 euro. Ik ben medisch dus verder geen ziekenhuis kosten

één maand geleden

Ziekenhuis kosten liggen rond de €350, tenzij je medisch bent dan hoef je niks te betalen. Als je in een bad wil bevallen dan betaald je geloof ik nog €80 voor de hoes van het bad. Kraamzorg heb je een beetje zelf in handen, een deel wordt vergoed door je basisverzekering maar geloof dat dit maar 20 uur is. Wij hebben het grootste pakket afgenomen en dat kost rond de €250. Dit is wat mij verteld is😊

één maand geleden

dit is de landelijk bepaalde Max die je betaald als je zonder medische indicatie in het ziekenhuis bevalt

één maand geleden

Bij mij in de regio worden ziekenhuis bevallingen hoe dan ook vergoed omdat de afstand naar allebei 30 minuten rijden is. Ik weet natuurlijk niet of dat voor jou op gaat of anders had je dat misschien ook wel geweten, anders wel waard om even te checken!

één maand geleden

500 euro ongeveer als je niet medisch bent, maar in het ziekenhuis kan je al snel medisch worden. Kies je pijnstilling val je sowieso al onder medisch. Als je een paar nachtjes blijven moet val je ook onder medisch.

één maand geleden

Reactie op Mariella24

Er is naar mijn weten maar 1 zorgverzekeraar waar je tussentijds kan aanpassen bij zwangerschap.

één maand geleden

Reactie op Mariella24

Helaas kan dat bijna de meeste zorgverzekeringen niet. Er zijn een paar uitzonderingen.

één maand geleden

Ik ben ook basis verzekerd en vorig jaar september in het ziekenhuis bevallen. De bevalling totaal was 650, waarvan ik 413 zelf moest betalen. De kraamzorg kostte 144 euro. Verwacht deze keer weer ongeveer hetzelfde kwijt te zijn.

één maand geleden

Reactie op Mariella24

Dit mag bij vrijwel geen 1 verzekeraar. Uitzonderingen daargelaten.

één maand geleden

Bevalling wordt vergoed uit de basisverzekering. Thuis of als je medisch bent heb je geen eigen bijlage. Beval je in het ziekenhuis als je niet medisch bent, dan heb je een eigen bijdrage van z'n 500 euro. Voor kraamzorg geldt een eigenbijdrage van z'n €5 per uur.

één maand geleden

Klopt.. ik heb achteraf toch spijt van geen aanvullende verzekering. Ben al vaak naar bekkenfysio geweest, zwangerschapscursus gevolgd, zwangerschapsyoga en wil graag in ziekenhuis bevallen. Durf niet uit te rekenen wat ik al kwijt ben qua kosten..

één maand geleden

Reactie op jhzzee

Bij mij in de regio worden ziekenhuis bevallingen hoe dan ook vergoed omdat ...
Met een plaatsbepaling wordt een poliklinische bevalling wel vergoed. Te grote afstand van ziekenhuis om thuis te bevallen is wel zo een reden.

één maand geleden

Als je een medisch indicatie hebt dan is bevallen in het ziekenhuis zonder kosten. Pijnstilling seems tijdens de bevalling is ook een medisch indicatie...

één maand geleden

Eigenlijk is dit toch best krom hè dames.. er zijn misschien vrouwen die het niet kunnen betalen en dan maar pijnstilling ‘nemen’ om vergoeding te krijgen..🙁

één maand geleden

Ik heb wel een aanvullende verzekering maar ook daar vallen de kosten van de bevalling en kraamhulp buiten. Ligt er dus maar net aan wat voor soort aanvulling je hebt en waar je verzekerd bent. Tegenwoordig moet je zoveel zelf betalen. Je kunt het uiteraard wel altijd in delen betalen.

één maand geleden

Ik werk bij een zorgverzekeraar. Het zit zo: als je wilt bevallen in het ziekenhuis zonder medische indicatie, dan wordt er vanuit je zorgverzekering een maximale eigen bijdrage gevraagd van € 560,89. Hoger wordt het sowieso niet. Als je medisch bevalt (dus je baby ligt in stuit, heeft in het vruchtwater gepoept, er is iets anders met je baby aan de hand of je wilt tijdens de bevalling pijnstilling dan worden alle kosten vanuit de basisverzekering vergoed en hoef je de maximale eigen bijdrage niet meer te betalen. Ook belangrijk: het verplicht eigen risico (385 euro) wordt met en zonder medische indicatie niet aangesproken als je in het ziekenhuis gaat bevallen. Waar je wel eigen risico voor moet betalen = als je per ambulance naar het ziekenhuis wordt gebracht. Maar als je met de ambulance wordt gebracht, dan vervalt je verplicht eigen bijdrage omdat je dan een medische indicatie hebt. Kijk vooraf ook goed welk ziekenhuis en geboortecentums bij je in de buurt gecontracteerd zijn bij je zorgverzekeraar. Want soms wordt niet-gecontracteerde zorg uit de basisverzekering helemaal niet vergoed en dan zijn (alle!) kosten voor jezelf.

één maand geleden

Reactie op Kruumelke

Ik werk bij een zorgverzekeraar. Het zit zo: als je wilt bevallen in het zi ...
En volgens mij als je pijnbestrijding wilt wordt je medisch toch en betaal je geen maximale eigen bijdrage?