8 Reacties

5 maanden geleden

Onze baby slaapt vanaf het begin niet alleen, op geen enkele manier. Maakt(e) mij ook onzeker maar inmiddels erbij neergelegd en ze slaapt bij ons. 9 maanden in de buik en ineens in de wijde wereld, sommige baby’tjes zijn daar gevoeliger voor en ik heb het idee dat ons meisje heel alert is (was gister 3 weken). Misschien helpt dit: https://www.borstvoeding.nl/borstvoeding-na-de-eerste-week/veilig-samen-slapen/#:~:text=Ook%20moeders%20blijken%20hun%20slaaphouding,niet%20omlaag%20op%20het%20bed

5 maanden geleden

Hi! Onze baby is 4 weken. En het eerste deel van de avond als hij rond 19.30 wordt weggelegd in de cosleeper slaapt hij door tot zijn eerste voeding. Daarna wilt hij niet alleen slapen. Kreunen, wakker worden... Daarna slaapt hij de rest van de avond op een van ons. Op een veilige manier. Zo krijgen we in iedergeval wat aan slaap
Podcast Samen Groeien
Nieuwe aflevering: mijlpalen en we listen and judge - ouderschapseditie

In de laatste aflevering van Samen Groeien delen we tips bij doorkomende tandjes en blikken we terug op het zindelijkheids- en potjesavontuur van Ivana en Ize. Lucy legt uit wat kan je de komende zes maanden nog kan verwachten. En tot slot gaan we samen met jullie met de billen bloot in de “We listen and don’t judge”-ouderschapseditie.

5 maanden geleden

Heel herkenbaar. Onze zoon is overdag als een zonnetje. Slaapt dan goed en eigenlijk op iedere plek. Zodra hij savonds zijn wieg in gaat is het veel huilen, wakker worden, speen uitspugen. Het is zeer vermoeiend omdat we niet weten waar dit aan ligt. Inbakeren helpt voor zijn onrust in zijn armen en benen maar bied niet genoeg geborgenheid. Afgelopen nacht heeft hij in zijn babynest/voedingskussen geslapen in zijn eigen wieg. Niet geheel veilig lees ik hier zo nu en dan maar hij heeft wel goed doorgeslapen waardoor wij er ook weer een beetje tegenaan kunnen. Wij hebben gisteravond ook 30ml extra voeding gegeven toen hij bleef huilen. Misschien helpt dat nog?

5 maanden geleden

Gelukkig ben ik niet de enige! Bedankt voor jullie tips ik ga het proberen vanavond.

5 maanden geleden

Onze baby is 3 weken oud en kan ook vanaf het begin niet alleen slapen. Als je haar weg legt begint ze gelijk te huilen of na hooguit 5 minuten. Wij hebben ook het gevoel dat ze ergens pijn heeft. Maandag komt er bij ons thuis een kinderfysiotherapeut en wij moeten van de huisarts naar een kinderarts toe. Ze slaapt vanaf dag 1 bij ons in bed vooral op mij. Overdag loop ik meestal met haar in de draagzak of ligt ze bij ons.

5 maanden geleden

Reactie op Mais2019

Onze baby is 3 weken oud en kan ook vanaf het begin niet alleen slapen. Als ...
Hebben jullie dit probleem voorgelegd aan de huisarts? Misschien moeten wij die dan ook maar eens bellen

5 maanden geleden

Heb je geprobeerd haar op de buik te laten slapen? Werkte bij ons heel goed. Succes❤️

5 maanden geleden

Reactie op lodi1995

Hebben jullie dit probleem voorgelegd aan de huisarts? Misschien moeten wij ...
Jaa wij zijn naar de huisarts geweest omdat wij denken dat ze pijn heeft,ze gilt echt. De kinderfysiotherapeut hebben wij zelf gebeld na het advies van de verloskundige. Doordat mijn bevalling heel snel is gegaan kan het zijn dat er iets vast zit.