25 Reacties

6 maanden geleden

Hi! Wij hebben heel toevallig vanmorgen onze 3deurs seat mii ingeruild voor een 5deurs ford focus. Met dezelfde reden, meer ruimte in de kofferbak om babyspullen mee te nemen. Succes met de keuze!

6 maanden geleden

Ik zit met hetzelfde dilemma! Wij hebben een ford ka (3-deurs). Dat is natuurlijk helemaal niet handig met een maxicosi straks… wij zijn aan het rondkijken voor een betaalbare ford focus, maar ik volg dit topic graag mee, mochten mensen tips hebben 😊

6 maanden geleden

Ik had met mijn dochter een vw up. Zou willen dat ik die nog had. Paste een joolz met bak in. Ik zou gewoon eens langs een babywinkel gaan en passen. Vaak mag dat wel. Dan weet je of je een andere auto nodig hebt.

6 maanden geleden

Wij hebben een hele dikke Mercedes maar de joolz past er maar nét in.. dus ik zou dan echt naar een station kijken of een hoog model/ inklapbare bank.

6 maanden geleden

Goede topic dit! Ik moet mijn Twingo, 3 deurs ook gaan inruilen voor een gezinsauto. Maar geen idee wat voor iets. 🤷‍♀️

6 maanden geleden

Wij hebben een vw up 3 deurs, niet handig met een maxi cosi maar wij gaan pas later in de zwangerschap actief kijken na een andere auto, het is niet perse een must gezien mijn auto gewoon heel fijn is maar het is gewoon handiger

6 maanden geleden

Wij moeten ook kijken naar een nieuwe auto. We rijden nu een Audi a3 limousine. De kofferbak is enorm klein. Kinderwagen erin en de kofferbak zit vol. Daarbij heb ik straks drie kinderen die op de achterbank moeten. Dus we moeten echt kijken naar een grotere. Maar deze auto is zo fijn en rijd zo lekker.

6 maanden geleden

Goed topic! Ik moet mijn fiat 500 ook gaan inruilen voor wat anders maar ook nog geen idee wat😅 Mijn vriend heeft een Seat mii, wel 5 deurs. Maar we moeten in ieder geval 1 grotere hebben.. wacht nog even tot wat verder in de zwangerschap, eerst meer zekerheid of het goed blijft gaan🍀

6 maanden geleden

Wij hebben een tijdje terug, met oog op zwanger worden, onze mini 3-deurs ingeruild voor een mini countryman - zalige gezinswagen, past lekker veel in! In mijn 3-deurs paste nog net een curverbox 😅

6 maanden geleden

Ik kan onze Kia Niro (uit 2017) iedereen aanraden! Heel zuinig (hybride) en zo lekker ruim van binnen! Wij zijn vrij lang en hebben graag voldoende beenruimte (en hoofdruimte). En ook voldoende laadruimte! De nieuwere zijn gek genoeg kleiner van binnen..

6 maanden geleden

Wij hebben onze clio estate ingeruild voor een Peugeot 5008. Zodat ze straks allemaal veilig in de isofix kunnen😉

6 maanden geleden

Reactie op ClaudiaMC

Ik kan onze Kia Niro (uit 2017) iedereen aanraden! Heel zuinig (hybride) en ...
Ook heel blij met onze Kia Niro, aanrader!

6 maanden geleden

Ik wil mijn Toyota yaris inruilen voor een Ford focus hatchback. Maar weet niet of ik dat ga halen haha. Ga m'n best doen. Vind het een heerlijk ruime auto, met veel ruimte in de achterbak en maandelijkse kosten zijn nog te overzien.

6 maanden geleden

Ik heb een Suzuki Alto, ging met 1 kindje en hond heel prima! Maar nu de tweede op komst…. Een maxicosi en autostoel en hond…. Dat wordt toch wat krap ben ik bang…. Maar de maandlasten zijn zo laag en deze auto is zo betrouwbaar…… ik wil deze helemaal niet kwijt! In de 10 jaar dat ik hem heb, heeft hij me nog nooit in de steek gelaten. En met 20 euro verzekering en 20 euro wegenbelasting wordt elke andere auto duurder…. Mijn man heeft een grote leaseauto, dus voor het gezin hebben we die gewoon. Mijn auto is maar voor soms….

6 maanden geleden

Een Peugeot 107 is niet ruim. Maar onze easywalker met 1 wiel eraf past in de kofferbak. De wieg of wandel deel moet wel op de achterbank. Verder is het wel zo dat als je een los stoeltje erin hebt of een maxi cosi zonder base het best te doen is en je dan redelijk wat ruimte houd voor. Heb je deze wensen wel zit je als langer persoon die voor de baby zit wel met je knieën op het dashboard. De 107 is onze 2de auto. Voor nood is het prima. Maar wij gaan er geen lange afstanden in rijden met zijn 3en omdat we dan niet heel comfortabel zitten en ik het niet veilig vind zoveel losse spullen op de achterbank naast onze zoon. Bij een ongeluk vliegt dat toch je hele auto door. Onze eerste auto was een Renault clio. Al zat mijn partner dan ook met zijn knieën in zijn nek als hij voor de kinderstoel zat (wij hebben er 1 met draaibare basis). Daarom zijn we nu voor een suzuki Scross gegaan. Ruim, alles past erin en iedereen kan comfortabel zitten. Maar hij is nog niet super zwaar. Dus qua wegenbelasting betalen we net zoveel als voor de Renault

6 maanden geleden

Ik heb een Mercedes a klasse en ik vind die prima in maat, maar mijn vriend wil een station voor in de plaats met ruimte voor de kinderwagen, maar als ik de rest zo lees is dat helemaal niet nodig 😂😂 ik vind een station ook gruwelijk lelijk.

6 maanden geleden

Reactie op maxiempie

Ik heb een Mercedes a klasse en ik vind die prima in maat, maar mijn vriend ...
Hahah bij ons is het andersom. We hebben een bmw 3 serie en ik wil graag een hogere (geen station dat vind ik ook zo lelijk 😂) dus een X3 oid, maar mn vriend wil echt z'n sportief rijden niet opgeven hahah.

6 maanden geleden

Wij hebben een bmw 3 serie en een Citroen C3. Die laatste vorig jaar aangeschaft voor mij als "boodschappenautotje" met t oog op de toekomst. Ruime kofferbak, lekker hoog voor de kinderstoel. Vind 'm ideaal. In de 3 serie past de kinderwagen wel makkelijk met wieg omdat de kofferbak laag maar lang is. Dat is de "familieauto" voor de lange reizen

6 maanden geleden

Bij ons komt de 2e eraan. 1e kon makkelijk in mijn vw polo, maar wel wiel van de kinderwagen eraf en bak voor op de voorstoel. Nu toch voor een station kijken, dat gehannes met 2 kinderen, hond en kinderwagen zie ik niet zitten.

6 maanden geleden

Wij hebben 2 auto's. Onze familie auto (mama auto) is een Mercedes B-klasse. En vind dit echt helemaal top! In de achterbak passen sowieso 2 kinderwagens + een kindereetstoel bijvoorbeeld. Zijn hier ook vaker mee op auto vakantie geweest en hadden dan ook de kinderwagen, kinderfiets koffers e.d. mee en pasten dan 2 kinderen/mensen op de achterbank dan🤗 Andere is een kleinere dacia, maar past ook de kinderwagen in + boodschappen. Deze auto gebruikt mijn man altijd🤗