8 Reacties

6 dagen geleden

Nou het is alsof ik dit bericht had kunnen typen, ik ervaar exact hetzelfde. Momenteel laat m'n man haar boeren na de voeding die ik geef, haha. Morgen een consult met de lactatiekundige om te kijken wat ik nog kan verbeteren aan de borstvoeding. Neem je tijd voor het herstel, ook dat komt goed!

6 dagen geleden

Ik merk dat ik heel erg in een baaldag zit. Heb onwijs veel last van stuwing en alle ongemakken die daarbij horen, overdag huilt onze dochter nauwelijks en is ze de meest tevreden baby ter wereld maar ‘s nachts weigert ze gewoon te slapen en is ze constant aan het huilen. De gebroken nachten in combinatie met de hormonen en stuwingskwaaltjes maken dat ik soms onwijs baal en daar voel ik me dan enorm schuldig over. Er zijn ook genoeg momenten waarop ik wel geniet van ons nieuwe gezinnetje maar momenteel wordt het een beetje overstemt door m’n baalgedrag. 😔

5 dagen geleden

Reactie op esmeevd

Ik merk dat ik heel erg in een baaldag zit. Heb onwijs veel last van stuwin ...
Herkenbaar, wij zijn ook nog erg zoekende in de nacht. Dan raakt vaak het ritme van de borstvoeding eruit, wil ze ineens alleen nog maar op ons slapen en veelb gehuil..

5 dagen geleden

Ik ben geen nieuwe moeder (nr 3 is woensdag geboren) maar wellicht helpt het jullie als ik deel hoe mijn nachten gaan bij nr 3. Niet veel beter dan bij de andere twee kinderen hoor, maar ik weet nu wat ik kan verwachten en vind het daarom ook ergens prima. Gisteravond 22.45 tot vannacht 1.30 met onze dochter gezeten, afwisselend voeden, krampjes en weer een spuitluier. Daarna kwam ze weer om 03.00, tot 04.00 bezig geweest en nu slaapt ze nog wel (07.15). Het is heel normaal dat pasgeborenen hun dag-en -nachtritme omgooien. Dit uit zich dan in overdag prima slapen en in de 2-3u voeding. 's Avonds en 's nachts wordt er vaak lekker geclusterd (vaak drinken) en zijn ze veel wakker. Dat zoeken in de nacht blijft dus! Maar voor later misschien ook goed om te weten: door nachtvoedingen groeien baby's heel goed! 😅 En het wordt beter! En vergeet ook niet wat voor verandering het voor baby's is. Lekker in jouw buik, drinken en slapen wanneer ze willen, niemand die daar iets van vindt en nu 'moeten' ze ineens zo snel mogelijk in een ritme. Begrijp me niet verkeerd, ik vind het ook fijner als mijn dochter lekker doordrinkt en met een halfuurtje weer ligt te slapen. Maar zo werkt het meestal niet... Jullie doen het goed!

5 dagen geleden

Wat vinden jullie het meest lastige? Ik zelf de afweging heeft ze het te warm of te koud en veilig slapen..

5 dagen geleden

Reactie op kristab88

Wat vinden jullie het meest lastige? Ik zelf de afweging heeft ze het te wa ...
Beiden dingen zijn heel herkenbaar, ik ben steeds heel erg geneigd om te kijken of alles wel oké met haar is als ze een tijdje stil is. Steeds erg bang dat er iets mis is ofz. Daarnaast vind ik gewoon het hele slapen in de nacht erg lastig. Ze weigert gewoon te slapen in haar bedje in de nacht, dus momenteel slaapt ze vooral veel beneden in het babynestje en verplaatst mijn partner haar met nestje en al naar bed zodra ze ver in dromenland is.

5 dagen geleden

Reactie op kristab88

Wat vinden jullie het meest lastige? Ik zelf de afweging heeft ze het te wa ...
Ik denk op het moment de voeding. Overdag is alles goed, maar in de avond is het zo'n gedoe. Het ene moment zit ze vol na een kwartier aan de borst en dan opeens wil ze toch weer.. dus dan geef je het en valt ze bijvoorbeeld na negen minuten in slaap.. 😅 Afgelopen dagen ging alles makkelijk volgens het 3 uur schema, maar vandaag is het een beetje zoeken hoeveel ze nou wil drinken 🤭

4 dagen geleden

Even een hart onder de riem voor alle nieuwe mama's: alles is ècht een fase en alles komt goed! En vooral bij borstvoeding: probeer na die kraamweek (als ze boven het geboortegewicht zitten) alle schema's en tijden los laten en het lekker op verzoek te doen. Dat is het meest relaxed voor jezelf en je kindje (zelf heb je ook niet altijd op dezelfde tijden even veel honger) en zo is het het best vol te houden (vond ik). Bovendien bestaat er ook zoiets als regeldagen waarbij sowieso alle schema's de deur uit gaan 😅