12 Reacties
6 maanden geleden
Hoi, allereerst gefeliciteerd.
Wij hebben het aan onze ouders, broer, zus en zwager en alle goede vrienden al verteld. Dit heeft bij ons meer te maken met een icsy traject waar we in zaten.
Deze zwangerschap is spontaan en mensen vroegen toch naar het traject. Wij hebben toen de keuze gemaakt dat als mensen vroegen naar het traject eerlijk te vertellen dat we zwanger zijn. Wel met de kanttekening erbij dit niet verder te vertellen aangezien mijn vorige spontane zwangerschap helaas een miskraam is geworden.
Ben nu 11 + 4 en 3 echo's gehad en allemaal waren goed. Ook voel ik mezelf goed.
Mijn collega's wisten het ook gelijk aangezien dit met mijn werk wel moet. Ik werk als dierenarts assistente dus moet met veel dingen oppassen of mag ik zelfs niet meer doen.
Denk dat het vertellen voor ieder persoonlijk is.
Wij zijn ontzettend blij en willen het graag delen, ook als we straks weten of het een jongen of meisje gaat worden houden wij niet geheim.
Dit geld ook voor de naam van de kleine ☺
6 maanden geleden
Hoi hoi,
Wij hebben het gelijk toen we het wisten met familie gedeeld. Ik was toen 5 weken. Ik heb het ook direct met mijn leidinggevende en 2 collega's waar ik veel mee samenwerk verteld. 2 weken terug ook met de rest van mijn team, toen was ik 9 weken. Mijn overweging is dat ik het deze mensen ook zou vertellen als het mis zou gaan. 'Wereldkundig' doen wij ook met 12 weken denk ik ☺️
Uiteindelijk ook wel praktisch dat ze het wisten want ben behoorlijk misselijk 😅 en je gaat het bij mij ook al zien 😱
Maar kan me ook goed voorstellen dat je liever wacht tot 12 weken
6 maanden geleden
Reactie op MLdstb
Hoi hoi,
Wij hebben het gelijk toen we het wisten met familie gedeeld. Ik w ...
Dank voor je reactie! Wat fijn dat jullie het hebben verteld. Ik zou het niet delen als het misgaat dus misschien dat ik het daarom liever niet deel. Maak me soms wel zorgen dat mijn werkgever boos wordt dat hij het pas met 12 weken hoort ook omdat ik lang met verlof wil….
6 maanden geleden
Reactie op Dianneh13
Hoi, allereerst gefeliciteerd.
Wij hebben het aan onze ouders, broer, zus ...
Dankjewel en jij ook gefeliciteerd!
Wat fijn dat je nu zwanger bent! Ik snap helemaal dat jullie het gedeeld hebben en wat zal iedereen blij voor jullie zijn!
Met mijn werk heeft niemand het door. Ik heb gek genoeg alleen last van misselijkheid na het autorijden in de middag (haha hello morning sickness). Vraag me ook af of ik het met iedereen in het bedrijf (we zijn een klein bedrijf met 40 man) moet delen bij 12 weken al of niet. Anders horen ze het toch via via Keuzes haha!
6 maanden geleden
Reactie op mijnprofiel
Dank voor je reactie! Wat fijn dat jullie het hebben verteld. Ik zou het ni ...
Oh echt? Je hoeft het volgens mij wettelijk pas 6 weken voor je verlof. Dat is natuurlijk wel heel erg laat, maar het zou in ieder geval zeer onterecht zijn als ze boos worden (en ik denk zelfs tegen de wet). Ik ken je werkgever natuurlijk niet 😂 maar nare reacties op een zwangerschap kunnen echt niet. Ik vind het al heel netjes als je met 12 weken vertelt hoor, sommige dames wachten nog langer (wat ook helemaal prima is)
6 maanden geleden
Onze ouders hebben we het verteld en verder nog niemand. Bij mijn eerste hadden we dat ook gedaan en de rest pas na 13 weken.
De vorige keer heb ik met 20 weken het op werk verteld, kon makkelijk kreeg pas me buik met 26 weken.
Nu wordt dit onze tweede dus vraag me af hoelang ik het kan verhullen voor werk.
6 maanden geleden
Reactie op MLdstb
Oh echt? Je hoeft het volgens mij wettelijk pas 6 weken voor je verlof. Da ...
Dank voor je reactie. Ik denk dat ik eruit ben en na de 12 weken scan het nieuws ga vertellen. :) eerst familie en vrienden en daarna op werk. Ik zal wel even laten weten hoe het gegaan is 😅
6 maanden geleden
Reactie op JazzRodrigues
Onze ouders hebben we het verteld en verder nog niemand. Bij mijn eerste ha ...
Leuk! Dit is ook onze tweede dus ik ben ook benieuwd hoe hard m’n buik groeit deze keer! Vast nog wel twee weken ☺️
6 maanden geleden
Wij dachten dat het mis was met 6 weken. Onze naaste familie weet het daarom al een tijdje. Vandaag weer een echo gepland (9+4 weken). Hopelijk is alles nog goed! 🤍
6 maanden geleden
Reactie op framboosjex
Wij dachten dat het mis was met 6 weken. Onze naaste familie weet het daaro ...
Heel veel succes met de echo vandaag!
6 maanden geleden
Bij mijn eerste zwangerschap ging het mis en bij de 2e vertelden we het daarom eerder aan onze gezinnen en een aantal collega's.
(Beide zwangerschappen bleken een bbz, bij de 2e veel te laat als zo geinterperteerd door verloskundige waardoor baarmoederscheuring, gebeurde tijdens werkdag)
Ik was blij dat we het al verteld hadden want we hebben zoveel liefde en steun ervaren van onze omgeving.
Nu de 3e keer zwanger en alles gaat op rolletjes. Wederom gedeeld met onze gezinnen en een aantal collega's.
Ik werk als verpleegkundige en het is ook fijn dat iemand weet waarom je hard naar de wc rent.
Ook vond ik het fijn om over m'n onzekerheden te praten met iemand.
Zeker tot de eerste echo in het ziekenhuis of alles goed zat was het voor ons heel spannend.
Net een goede termijnecho en nipt uitslag gehad dus nu hebben we het de rest verteld.
De reacties waren hartverwarmend!
6 maanden geleden
Reactie op sarahwillemijntje
Bij mijn eerste zwangerschap ging het mis en bij de 2e vertelden we het daa ...
Fijn dat je veel steun hebt ervaren en super fijn dat het deze keer goed gaat!