6 Reacties

3 maanden geleden

Hee, ik heb ook over gewicht en bij mijn eerste kindje en bij deze is het bij mij bij de eerste x prikker bij de nipt gewoon gelukt om genoeg dna te vinden van de baby. Dus ik denk niet dat het per direct aan je overgewicht zal liggen dat er niet genoeg dna vindbaar is. Misschien dat jullie dna best veel op elkaar lijkt? Waardoor het niet goed traceerbaar is. Daarnaast bestaat er altijd een kans dat ieder kindje het zou kunnen hebben, maar dat wilt niet zeggen dat het ook zo is. Ondanks dat het niet het nieuws is natuurlijk waar je op zat te wachten dat ze geen goed nieuws over de nipt kunnen mededelen. Heb je in iedergeval wel te horen gekregen dat er lichamelijk alles goed uit ziet en dat is al heel fijn en positief nieuws♡

3 maanden geleden

Ik heb bij de eerste uitslag precies hetzelfde gehad! Nu wachten op uitslag van de tweede keer ben zelf ook benieuwd of er wat uit komt maar heb de dag van de 13 weken echo uitslag gekregen van de nipt maar maak mezelf niet perse zorgen omdat alles er verder goed uit zag! Maar ik begon ook al te denken of overgewicht een rol kon mee spelen😅🙈

3 maanden geleden

Bij mij was de nipt ook 2x mislukt, en werd door Google ook overbezorgd 🙈 Bij de 13 weken echo werd gezegd dat alles er prima uitzag en dat ik me geen zorgen hoefde te maken. De nekplooi was mooi dun, dus de kans op chromosoomafwijkingen was heel klein. Dit nam mijn grootste zorgen in ieder geval weg! Vanwege mijn overgewicht loop ik bij de gyneacoloog, maar de nipt liep nog via de verloskundige. Heb de nipt toen nog een 3e keer af laten nemen (ik geloof dat ik toen 15+3 was); de verloskundige waarschuwde me wel dat de kans op een uitslag maar 50% was. Gelukkig is het de derde keer wel gelukt en de uitslag was goed, dus mocht je de kans hebben dan zou ik het gewoon nog een 3e keer proberen!

3 maanden geleden

Waarom zou overgewicht daarbij een rol spelen? Ik heb zelf ook overgewicht maar bij mij wel gelukt in één keer? Zou het niet gewoon pech zijn?

3 maanden geleden

Reactie op BlackFairy

Waarom zou overgewicht daarbij een rol spelen? Ik heb zelf ook overgewicht ...
Mijn verloskundige zei dat helaas 😅

3 maanden geleden

Hoi, bij mij was de nipt test ook twee keer mislukt. Ik heb mij toen ook echt gek laten maken door Google. Via de verloskundige heb ik een verwijzing gekregen naar de polikliniek verloskunde, hier heb ik verdere opties besproken met de gynaecoloog. Een van mijn eerste vraag was dan ook of er nu een verhoogde kans is op een afwijking aangezien de nipt test mislukt is. Hij kon mij meteen gerust stellen en vertelde dat dat niks zegt. Ik had overigens ook dat er niet voldoende dna uit mijn bloed gehaald kon worden. De verloskundige had dat nog nooit meegemaakt, maar de gynaecoloog vertelde dat hij wekelijks vrouwen spreekt die dit hebben en het absoluut niet het geval is dat al die vrouwen een verhoogde kans hebben op een afwijking bij het kindje. Ik heb gekozen voor een vruchtwaterpunctie omdat ik geen overgewicht heb en de kans erg groot was dat een derde nipt test wederom zou mislukken. Daarnaast was ik echt klaar met dat wachten. Resultaat had ik binnen drie dagen en alles was goed!