20 Reacties
6 maanden geleden
Wij hebben de nipt met nevenbevinding gedaan.
Dit omdat als er wat zou zijn wilde wij het weten. Maar als er wat uit de nevenbevinding kwam zouden we wel kijken naar wat voor vervolg onderzoek dit omdat we ons kindje niet kwijt wilde aan onderzoeken. Achteraf was dit niet nodig en was de nipt en nevenbevinding goed
6 maanden geleden
Zelf heb ik gekozen voor zonder nevelbevinding. Als het wel een afwijking zou hebben, wil ik niet dat hele traject in. Persoonlijk zou ik mij te veel zorgen maken terwijl het misschien niet eens nodig is.
Vooral naar uw gevoel luisteren. Als dat voor u wel de rust geeft, dan zeker doen!
6 maanden geleden
Ik heb gekozen voor de nipt zonder nevenbevindingen. Dit omdat er met nevenbevindingen soms dingen worden gevonden die alleen in de placenta zitten en niet bij de baby en ik mezelf helemaal gek zou maken niet wetende hoe en wat
6 maanden geleden
Ik heb dezelfde beweegreden als Liselotte, als ze iets vinden bij de nipt met nevenbevindingen weten ze niet altijd exact te vertellen wat er mis is en kan het ook alleen bij de moeder of in de placenta zitten . Ik heb afgelopen dinsdag de nipt test gedaan , dus zonder nevenbevindingen
6 maanden geleden
Gekozen voor beiden. Heb ik minder stress nu. Anders zou ik toch hebben gedacht; maar de nevenbevindingen dan?
6 maanden geleden
Wij kiezen ook voor de nevenbevinding dit omdat, het vanaf volgend jaar toch standaart gedaan wordt. Ik denk dan bij mezelf dan kan ik het beter nu ook al kiezen. Wij hebben hem 1 mei, ik moet zeggen dat ik wel heel erg zenuwachtig ben. Ik had eerst altijd helemaal mijn mening klaar als er iets "slechts" uit kwam maar, ik begin dat nu wel heel lastig te vinden. Dat "stel dat" er iets slechts uit komt, wat dan?
6 maanden geleden
Reactie op Guusje2
Volgens onze verloskundige is het nog helemaal niet zeker dat het volgend j ...
2.5 jaar geleden had ik dit gesprek ook al met de verloskundige gehad, werd toen hetzelfde gezegd dat het snel altijd met nevenbevindingen zou zijn. Dus ik ga ook niet zo erop af dat dit volgend jaar gebeurd🤭
Dat gezegd hebbende, kiezen wij wel voor de nipt met nevembevindingen. Bij ons eerste kindje ook gedaan. Niet perse een duidelijke reden, voelt voor ons gewoon beter ofzo?😂
6 maanden geleden
Ik pas me aan aan de wensen van mijn vriend, hij wil nipt met nevenbevindingen. Dit is het enige en eerste waar ik klein beetje tegenop kijk..
6 maanden geleden
Ik heb bewust gekozen voor de NIPT + nevenbevindingen..
Voor mij was het een geruststelling, beide kwamen terug met een goede uitslag. Tuurlijk is der altijd een risico dat je baby iets heeft wat hierbij niet kan worden waargenomen maar je sluit toch wel al het een en ander uit.. en wat zijn die 7 buisjes bloed nou als het gaat om de gezondheid van je kindje? 🥰
6 maanden geleden
Wij doen alles. Onze eerste kindje heeft een DNA afwijking en toen ook veel gesproken met de afdeling klinische genetica. Zij gaven aan dat we eigenlijk allemaal wel DNA afwijkingen hebben, alleen van sommige heeft iemand wel last en van andere niet. Dat kunnen ze niet afzien aan het DNA. Als je weet hoeveel er 'fout' kan gaan bij die celdeling, is het eigenlijk een wonder dat het zo vaak goed gaat! Dus ondanks dat het zeker duidelijkheid kan geven, heeft de keuze voor/tegen volgens mij heel erg te maken met je gevoel en hoe je met dit soort dingen omgaat..
6 maanden geleden
NIPT gedaan met nevenbevindingen, toch wel fijn die extra bevestiging als er niets gevonden wordt.
6 maanden geleden
We hebben voor de nipt met nevenbevindingen gekozen, en vorige keer zonder. De reden was dat vanaf 2025 iedereen automatisch de nipt met nevenbevindingen krijgt, en er ook wat meer bekend is over een aantal van deze nevenbevindingen (bijv, zit 90% van de tijd enkel in de placenta oid). Je kan naderhand altijd kiezen wat je met deze informatie doet.