4 Reacties

één maand geleden

Ik kom ook niet tot nauwelijks aan en val af als ik net oplet op mijn calorie inname.. ik heb alles wat ik eet naar de volvette varianten gehaald, dus 10% Griekse yoghurt bv, volle kwark, volle melk en noten als tussendoortje of extra erbij bij een maaltijd. Stukje kaas tussendoor of een stukje worst. Dat zijn ‘makkelijke’ calorieën. Verder heb ik zwangerschapsdiabetes, dus dat maakt het moeilijk om op andere manieren (bv met snacken) meer calorieën binnen te krijgen. Maar ik herken ook dat ik gewoon niet zoveel trek heb. Ik zorg dus dat datgene wat ik eet hoog in calorieën is. Mijn vriend zei ook al, omgekeerde wereld dit dat je als zwangere vrouw moet zorgen dat je niet afvalt 🙈. Hij is er ook erg mee bezig om te zorgen dat mijn calorie inname oké is.

één maand geleden

Reactie op Jet/

Ik kom ook niet tot nauwelijks aan en val af als ik net oplet op mijn calor ...
Gelukkig ben ik niet alleen hierin :) Kaas is inderdaad een goed idee!

één maand geleden

Ik val niet af, maar ben sinds 28 weken praktisch niet meer aangekomen. Sta sindsdien op +11-12 kg, ondanks dat m’n buik uiteraard flink gegroeid is. Voor mij wel vreemd, want m’n vorige zwangerschap kwam ik totaal ruim 25 kg aan, wat vrolijk doorsteeg tot de bevalling! Ik eet eigenlijk best normaal, iets kleinere porties dan voorheen, maar gezond en gevarieerd met heus genoeg lekkers. Heb echt regelmatig nog een zwanger moment waarin er ineens een halve reep chocolade in me verdwijnt. Ik zie wel in de spiegel dat ik om m’n buik heen wat slanker wordt, waar ik eerder juist voldoende zichtbare reserves had. Kan het niet zo goed plaatsen, maar zo lang m’n baby goed groeit en ik m’n vitamines binnenkrijg zal het wel goed zijn.😅 Tips voor veel calorieën in weinig volume: handje noten, avocado, volle zuivel, kaas/worst, pindakaas op brood.

één maand geleden

Zelf geen last van, maar mocht je je eigen risico al op hebben toevallig: dan is een consult bij een diëtiste gratis (zit in de basisverzekering) Waar je nog op kan googled voor weinig volume en toch veel calorieën zijn 'thru-hiker meals' Mensen die (hele) lange meerdaagse wandelingen maken hebben namelijk ook veel calorieën nodig in liefst zo min mogelijk volume 😉