22 Reacties

8 dagen geleden

Ik had dit ook. Ik ben 2 weken geleden bevallen maar ik mis het zo erg. Ik had de eerste dagen heel erg last van een leeg gevoel. Maar haar in het echt ontmoeten is ook een geweldige gevoel 🥹

8 dagen geleden

Ik snap al dat ongeduld ook echt niet. Heb alle 3 mijn kids met 9 dagen overtijd gekregen en ga daar nu ook vanuit. Het komt echt wel. Iedere nacht slaap is er 1

8 dagen geleden

Heel herkenbaar. Ik ben met 37+3 bevallen en natuurlijk ontzettend blij dat ze er is en dat ik haar mocht ontmoeten maar ze had van mij best nog even mogen blijven zitten.

8 dagen geleden

Ik genoot ook enorm van mijn zwangerschap, ik had er alleen op gerekend dat ze eerder iets eerder dan later zou komen. Nu 40+4 en sinds dat ik voorbij de 40 weken ben merk ik wel dat ik er minder van geniet en veel nadenk over: "wat als ze niet vanzelf komt, zo doorgroeit en daardoor zwaarder wordt, dus de bevalling ook lastiger etc" Met 38+5 nog genieten lijkt me niet zo goed, maar denk dat het heeel fijn is dat je er in ieder geval op rekent dat ze tot 41+ blijft zitten, dat voorkomt misschien het dipje waar ik nu in zit

8 dagen geleden

Het lijkt me zo heerlijk als je dat gevoel hebt, hier word de verveling en ongemak inmiddels frustratie. Het had me heerlijk geleken en ik zou zeggen geniet er vooral ook van! Gelukkig vind niet iedereen de laatste loodjes ellendig en dat zou je eigenlijk iedereen gunnen. Ik hoop dan voor je dat het nog even duurt 😉

8 dagen geleden

Zeker! Had ook een andere dame bij t zwangerschapszwemmen die er zo over dacht. Ze is nu lekker veilig in je buik, altijd op temperatuur, nooit honger en ik hoef nog geen luiers te verschonen. Kan mega lui doen op de bank en niks wat me eraf haalt. Nu 40+2 en ik kom wel een beetje op een kantelpunt... ik slaap nog wel, maar echt comfortabel lig ik niet meer. Alles wordt wel echt zwaarder... anderzijds mag ze ook nog steeds wel even blijven zitten... maar ik ga toch strippen dinsdag (als t kan) want ik wil t liefst niet echt inleiden, maar ook niet over de 42 heen... voel nog niet echt iets, maar t kan ook ieder moment gebeuren..

8 dagen geleden

Ik heb ook nog weinig ingepakt hoor 😅 Laat heerlijk de boel de boel. En ondanks de ongemakken geniet ik van geen wekken, wandelen, lezen, uuuuuitgebreid ronddartelen in huis en slap ouwehoeren tegen de baby

8 dagen geleden

Mijn eerste kwam met 41+4 pas, heerlijk lang van kunnen genieten en weinig klachten op t eind gehad. Ik kon liggen en uitrusten wanneer ik wou en niks moest😌 maar nu…. 38+5 nu. Kleine meid van 3 thuis en een man die al sinds zondag avond weg is en maandag pas thuis komt. Dat in combi met elke nacht harde buiken/voorweeën. 😂 verschilletje met de vorige zwangerschap helaas. Ze mag van mij wel voor de 40 weken komen🙈 maar m’n vorige zwangerschap vond ik het heerlijk die “extra” dagen dat ze bij mij mocht blijven 🩷

8 dagen geleden

Wat je schrijft is heel herkenbaar voor mij. Hoe dikker mijn buik werd, hoe leuker ik het vond om zwanger te zijn en hoe mooier ik mijn lichaam vond worden. Ik genoot elke avond in bed van de schopjes en vond het zo heerlijk dat ze alleen van mij was. Ik vond zwanger zijn ook zwaar af en toe en had best wat fysieke ongemakken maar ik kon er toch enorm van genieten nog op het einde. Ik was eigenlijk nog niet klaar met zwanger zijn toen mijn vliezen plotseling braken met 37+3 weken. Ik schrok mij helemaal kapot! Ik had nul voortekenen opgemerkt dat het ging beginnen. Ik dacht dat ze sowieso tot 41 weken zou blijven zitten of dat we anders pas met 39 weken een geplande keizersnede zouden krijgen (ivm liggingsafwijking). Natuurlijk was ik ook super blij om haar te ontmoeten en te knuffelen maar ik moest ook echt even schakelen dat ik niet meer zwanger was en kon hier ook wel eens verdrietig om zijn na de geboorte. Gelukkig is dat nu wel een beetje weggetrokken en genieten we enorm van onze kleine meid. Ik was trouwens wel blij dat ik de tassen al wel klaar had staan, aangezien het uiteraard midden in de nacht gebeurde en mijn weeën snel op gang kwamen. Ik had dan toch geen tas meer willen inpakken met het vruchtwater overal ;)

8 dagen geleden

Geniet alsjeblieft nog heeeeeel erg van je zwangerschap, want wat je omschrijft is precies de aanleiding van mijn kraamtranen van de afgelopen 6 dagen :-)

8 dagen geleden

Eerste zwangerschap had ik dat ook. Heerlijk was dat! Tweede zwangerschap met peuter en bekkenpijn helaas niet. Die laatste loodjes waren dan toch wel wat zwaarder. Geniet er van! 😊

8 dagen geleden

Herkenbaar hoor. Bij de eerste begonnen ze telkens over inleiden maar daarmee hebben we toen gewacht tot ruim 42 weken omdat ik het heerlijk vond. Nu 40+2 en wel iets ongeduldiger dan bij de eerste, maar ook nog steeds heel erg aan het genieten van het zwanger zijn. Ik denk elke dag: dit kan de laatste dag zwanger zijn. Veel bewuster mee bezig, ook omdat we geen wens voor een derde hebben. En dat alles daardoor nog niet helemaal klaar is herken ik ook heel erg. Mijn tas ligt nog steeds half ingepakt hier in de slaapkamer 😉

7 dagen geleden

Geniet er lekker van. Hier met 40.1 bevallen. Gelukkig na de 40w. Maar ze had nog best een paar dagen langer mogen blijven zitten. Ik dacht ook steeds: oh nu had ik zover geweest. Of nu kwam mn zoon (met 40.6). Maar vandaag zou ik 42w zijn en dan zou ze er toch al wel zijn. Maar heb zo genoten van haar in mn buik. Vooral omdat het hoogstwaarschijnlijk de laatste is 😢

7 dagen geleden

Heel herkenbaar! Ik geniet nog zo van het uit staan en dat ik niks hoef, ik vermaak mij prima alleen thuis😊 Daarnaast heb ik soms wel dat ik echt klaar ben met het zwanger zijn, heb zin om mijn eigen lichaam weer terug te hebben en lekker te kunnen slapen. Het is dat mijn man beter is in het regelen van de dingen voor de baby, anders zou er bij mij ook nog niet heel veel klaar staan haha. Ben nu 38+2 weken zwanger en heb ook nog geen zin om de bevaltas klaar te maken, heb wel wat dingetjes klaar gelegd maar het definitief afmaken komt vanzelf wel.. denk dat de baby ook nog niet gaat komen🤗

7 dagen geleden

Herkenning!!!!

7 dagen geleden

Hier komt het en gaat het. Ik zeg tegen mijn vriend steeds vaker dat ik het zwanger zijn ga missen, maar niet de kwaaltjes die er bij komen. Elke keer als die kleine aan het trappelen is, dan ben ik zo intens aan het genieten en denk ik vaak: "ik ben er nog helemaal niet klaar voor om jou met iedereen te delen". Daarnaast zit dat kleine kereltje zo lekker warm en geborgen in mijn buik, dat ik er haast emotioneel van word wanneer ik er aan denk dat hij straks moet dealen met de kou van buiten de buik 😅. Maar goed, ik ben ook ontzettend nieuwsgierig naar hoe hij is en hoe hij eruit ziet. Daarnaast heb ik steeds veel voorweeën waardoor ik mij steeds afvraag of dit dan wèl het begin van de bevalling is. Dat frustreert mij wel 😂

7 dagen geleden

Ik heb hetzelfde hoor! Ik heb uiteindelijk mijn vriend echt betrokken bij de bevaltas omdat ik het bleef uitstellen (ook pas bij 38,5 week gedaan). Ben nu 40+4 en merk nu pas sinds gister dat hij wel mag komen.

7 dagen geleden

Hier precies hetzelfde heb gisteren eindelijk mijn vluchttas ingepakt met 41+2 waarom zo laat echt geen idee. Gewoon nog steeds niet bezig zijn met de bevalling blijkbaar

7 dagen geleden

Heel herkenbaar! Hier 39+5 en ik erger mij juist aan de vele mensen die maar blijven zeggen: let maar op, dalijk over een week ben je het zat. Aan het begin van de zwangerschap werd ook gezegd: wacht maar tot de laatste loodjes, dan ben je het zat. Ik ga ook geen dadels eten en frambozenbladthee drinken om maar dingen op te wekken. Hij komt vanzelf. Nou moet ik wel zeggen dat ik echt haast geen klachten heb, dus ik heb makkelijk praten. Ik hoef hem nu nog met niemand te delen en dat vind ik echt heerlijk.

6 dagen geleden

Zoooo fijn om te lezen dat anderen dit herkennen. Ik denk echt dat ik dit de mooiste tijd vind van de hele zwangerschap! Vriend aan het werk maar altijd thuis (want het kan zomaar gebeuren), alles doen op mijn tempo en de kleine meid is nog lekker veilig en gezellig in m’n buik. Echt als ik dit eerder had kunnen hebben… ik zou er voor tekenen.